Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Hi Contract Verlenging Onduidelijkheid

Pagina: 1
Acties:
  • 1.525 views

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het nogal onduidelijk is op de Hi site vraag ik het hier maar eens.

Ik heb sinds Juli vorig jaar een 1-jarig abbonement afgesloten bij Hi.

Graag wil ik dit contract verlengen en op de Hi site las ik dat je ook een nieuwe telefoon kan uitzoeken als je dit doet.

Nu staat er op de ene pagina op Hi dat je 3 maanden voor het einde van je abbo je contract kan verlengen maar op de andere pagina staat dat dit 4 maanden is. Weet iemand welke juist is?

En hoe zit het als je inderdaad je contract na 8/9 maanden verlengt, krijg je dan meteen je nieuwe telefoon thuis gestuurd die je uitgekozen hebt? of moet je dan wachten tot dat die 1 jaar inderdaad voorbij is? Wat voor mij in Juli is.

Alvast bedankt

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Laten we dit zeggen:

1 juli heb 08 heb je je abbo afgesloten
Dat abbo loopt 1 jaar en dus tot 1 juli 09

Via winkels mag je 3 maanden van te voren verlengen dat houdt in 1 april.
Via de websites kun je vaak 4 maanden van te voren verlengen dat houdt in 1 maart.

Je krijgt als je verlengd je nieuwe telefoon gelijk toegestuurd en kunt 'm dus gelijk gebruiken.
Je abbo wat je hebt afgesloten in juli 08 loopt dan dus nog 3 of 4 maanden door tot 1 juli 09.
Daarna gaat je nieuwe 1 of 2 jarige abbo pas in, die je dus 9 maanden of 21 maanden moet
gebruiken voordat je weer mag verlengen. Als 't niet helemaal duidelijk is, vraag maar raak!

PS. Als je nu 'n telefoon + abbo ziet wat je aantrekt, vul dan al je gegevens in op de site bij 'verlenging'
Je krijgt vanzelf wel te zien of het al kan of niet (met betrekking op je 'daar staat 3 maanden en daar staat 4)

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 25-02-2009 21:57 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Dit is teminste duidelijk ;) Dat ze het zo eens is op de site gaan zetten :P

Naja ik had dat dus al geprobeerd via www.hi.nl/verlengen maar dan staat er dat het voor mij nog niet geldig is. Zal het op 1 maart nog eens gaan proberen aangezien dat die 4e maand is.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:30
Bij Hi mag je ook in winkels 4 maanden van te voren verlengen :)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Youre Welcome!

@ Robbert: Alleen bij HI of ook bij andere providers / winkels?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 10:58
Bij KPN/Hi kun je 4 maanden voor einddatum van het contract verlengen, zowel online als in de winkels. Van Hi winkel/KPN winkel/Primafoon weet ik dat zeker, en ik zou het raar vinden als dat niet voor externe retailers als T for Telecom of Belcompany geldt, dus het lijkt me daar ook mogelijk.

Die 4 ipv 3 maanden is nog niet zo heel lang mogelijk, dus ik denk dat er nog ergens oude informatie staat :)
CLB schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:53:
Je abbo wat je hebt afgesloten in juli 08 loopt dan dus nog 3 of 4 maanden door tot 1 juli 09.
Daarna gaat je nieuwe 1 of 2 jarige abbo pas in, die je dus 9 maanden of 21 maanden moet
gebruiken voordat je weer mag verlengen. Als 't niet helemaal duidelijk is, vraag maar raak!
Absoluut niet correct. Je nieuwe abonnement gaat per direct in, dus stel je verlengt van een Hi euro 20 (oud abonnement) naar een Hi Bel&sms sim only abonnement met Hi Eindeloos Online, dan gaat dat nieuwe abonnement direct in. De looptijd van het nieuwe abonnement zou dan 1 of 2 jaar + de resterende maanden zijn. Voordeeltje is dat ze niet in halve maanden rekenen, dus op het moment dat je 1 dag na x aantal maanden voor einddatum van je contract verlengt, dan wordt het x aantal maanden -1. Stel je verlengt in bovenstaande voorbeeld op 2 maart 2009 met 1 jaar, dan loopt je nieuwe abonnement tot 2 juni 2010 :)

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:30
CLB schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:57:
Youre Welcome!

@ Robbert: Alleen bij HI of ook bij andere providers / winkels?
Zoals Jelle al bijna zeker weet: bij alle winkels (T4T, Belcompany & Phonehouse).

Verwijderd

Topicstarter
Ik nu dus gelijk gekeken en ja hoor ik kan een nieuwe telefoon uitzoeken

De Xperia, maar nu een ander probleem

Als ik als nieuwe klant bij Hi een 1-jarig Hi30 abbo afsluit voor deze telefoon moet ok 209,95 bij leggen
Maar nu kijk ik bij contract verlengen en voor hetzelfde abbonement moet ik nu 259,95 bij leggen

En hoe hoger mijn abbo hoe meer ik moet bijleggen :? Heel vreemd.
Ook bij de 2-jarige variant

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 02:18:
Als ik als nieuwe klant bij Hi een 1-jarig Hi30 abbo afsluit voor deze telefoon moet ok 209,95 bij leggen
Maar nu kijk ik bij contract verlengen en voor hetzelfde abbonement moet ik nu 259,95 bij leggen
Niets vreemds aan. Een bestaande klant, die hebben ze al, een nieuwe klant willen ze graag hebben. Nieuwe klanten krijgen altijd betere aanbiedingen, waar je ook gaat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-11 12:52

Nutral

gamer/hardware freak

Het is mij verteld dat nieuwe klanten subsidies krijgen en bestaande klanten krijgen alleen een korting. De subsidies zijn een stuk hoger dan de korting dus het lijkt zo duurder, is het ook.

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 10:58
Nutral schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:28:
Het is mij verteld dat nieuwe klanten subsidies krijgen en bestaande klanten krijgen alleen een korting. De subsidies zijn een stuk hoger dan de korting dus het lijkt zo duurder, is het ook.
Meestal wel, maar niet in alle gevallen. De korting kan in sommige gevallen ook hoger uitvallen, afhankelijk van de klantwaarde.

En het is inderdaad normaal dat prijzen met nieuwe abonnementen lager liggen... er is geen enkele provider die dat niet heeft.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 01 maart 2009 @ 02:26:
[...]

Niets vreemds aan. Een bestaande klant, die hebben ze al, een nieuwe klant willen ze graag hebben. Nieuwe klanten krijgen altijd betere aanbiedingen, waar je ook gaat.
Daar zit inderdaad wat in maar dan vind ik het nog vreemd dat ik voor eeh 1-jarig Hi 30 259,95 moet bijleggen en voor een 1-jarig Hi-35 en 40 279,95
Is het niet logischer dan dat hoe hoger je abbo hoe minder je hoeft bij te leggen.
Of zou er iets mis zijn met de site?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:49:
Nu staat er op de ene pagina op Hi dat je 3 maanden voor het einde van je abbo je contract kan verlengen maar op de andere pagina staat dat dit 4 maanden is. Weet iemand welke juist is?

En hoe zit het als je inderdaad je contract na 8/9 maanden verlengt, krijg je dan meteen je nieuwe telefoon thuis gestuurd die je uitgekozen hebt? of moet je dan wachten tot dat die 1 jaar inderdaad voorbij is? Wat voor mij in Juli is.
Dit zijn vragen die prima door de klantenservice beantwoord kunnen worden. Als dit topic je nog niet voldoende antwoord heeft gegeven, dan stel ik voor dat je je vragen aan de klantenservice stelt. Hierbij kan je ervoor kiezen om aan de webshop/tussenhandel je vraag te stellen ipv rechtstreeks aan Hi.

Omdat we eigen inzet hier hoog in het vaandel hebben staan en omdat de klantenservice je van een antwoord kan voorzien, sluit ik dit topic.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.