Toon posts:

Geluid van PC op Home Cinema

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een goedkoop 5.1 home cinema setje staan met in de dvd-speler een usb-aansluiting. Met deze aansluiting kan ik bijv. een usb-stick met muziek afspelen.
Nu zou ik graag muziek van de pc via deze ingang op de 5.1 boxen af willen spelen (stereo). Dit vanwege betere geluidskwaliteit en de verdeling de ruimte.
Ik heb online kabels gevonden voor jack -> usb. nu wil ik graag weten of dit gaat werken, voordat ik onnodig kabels aan ga schaffen. Ik wil dus dat alle geluid van de pc via dat kabeltje op m'n 5.1 installatie wordt afgespeeld.

ik heb nog niks kunnen vinden over mensen die hetzelfde willen.
Thnx alvast _/-\o_

Verwijderd

Ik heb nog nooit gehoord/gezien dat dit mogelijk is..

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heeft je setje niet nog gewoon een vrije aansluiting (aux bijv.)? Dan kan je je pc veel gemakkelijker daar op aansluiten.

Of het via de usb poort gaat werken betwijfel ik, maar als het kabeltje niet al te duur is kan je het natuurlijk gewoon proberen.

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:06
Een minijack kabeltje, dat analoog geluid gaat omzetten naar een digitaal signaal vergelijkbaar met het type dat een externe HDD of USBstick afgeeft?

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik zou het zelf niet via USB proberen omdat het mij ERG sterk lijkt dat dit gaat werken. Ga voor de aux, daarmee sluit ik alles aan zowel mijn laptops als mijn andere PC's. Anders SPdif.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:07

mr.paaJ

generatie cmd+z

^ wat zij zeggen :)
En je kunt natuurlijk je muziek op een usb stickje zetten... oftewel, gebruik die USB ingang zoals hij bedoeld is.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Dick
  • Niet online
Phyc schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 22:02:
Een minijack kabeltje, dat analoog geluid gaat omzetten naar een digitaal signaal vergelijkbaar met het type dat een externe HDD of USBstick afgeeft?
Hm daar heb je een puntje, was nog niet eens bij me opgekomen dat het daar al mis gaat. Gaat nooit werken op deze manier dus :+

Waarschijnlijk maak je nog meer kans met een USB <-> USB kabel maar ook dat lijkt mij een verloren zaak. Gewoon lekker de aux (of andere beschikbare) ingang gebruiken of als je die niet hebt een flinke usb stick halen en het daarbij laten (of een fatsoenlijke set kopen met wél meerdere ingangen).

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor jullie reacties...

is het dan mogelijk om van jack naar scart te gaan? ik weet dat dat eigenlijk voor zowel beeld als geluid is bedoeld, maar het gaat me puur om het geluid.
ik heb alleen een scart en usb aansluiting over, en wil op 1 van die 2 geluid van de pc over de stereoboxen krijgen. als usb niet gaat, wellicht scart? O-)

anders toch maar andere systeempje kopen :/

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:52:
thnx voor jullie reacties...

is het dan mogelijk om van jack naar scart te gaan? ik weet dat dat eigenlijk voor zowel beeld als geluid is bedoeld, maar het gaat me puur om het geluid.
ik heb alleen een scart en usb aansluiting over, en wil op 1 van die 2 geluid van de pc over de stereoboxen krijgen. als usb niet gaat, wellicht scart? O-)

anders toch maar andere systeempje kopen :/
Scart is van origine 2weg verkeer, als dit bij jou ook het geval is kan je het proberen. Kwestie van ondergenoemd converter halen, prik daar je audio signaal in en dan moet het werken.

Afbeeldingslocatie: https://www.krcs.co.uk/images/library/products/300/lindy_35570.jpg

• Dick
  • Niet online
Tip: kijk voor zo'n convertertje even bij de Action/Aldi oid. en niet bij de winkels als de Mediamarkt ed. Bij de MM betaal je al snel bijna 'n tientje voor zo'n ding terwijl je ze bij eerder genoemde winkels vaak kan krijgen voor € 2 á 3.

Je hebt er uiteraard wel een 3,5mm naar (2x) tulp kabeltje bij nodig en dan zou het prima moeten werken.
Pagina: 1