Remote Desktop server opzetten; tips? *

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik heb hier nog een vrij goede pc staan, samen met 2 slechtere (P3 en een Celeron, beide 256MB RAM). Nu hoor ik veel over virtuele pc's. Nu lijkt het me wel wat, om software op de 'goede' pc te zetten, waardoor de slechtere virtueel kunnen werken om zo toch nog aardig snel te kunnen zijn (ik kan nu niet eens youtube bekijken), samen met nog wat webserver software erop.

Dus:
software voor 2 virtuele pc's
webserver

Dat laatste lukt wel, maar dat eerste twijfel ik over. Kan dit met VMWare? Of moet dit met andere software? Heb hier nog geen kaas van gegeten namelijk :)

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:00

Ethirty

Who...me?

Wat jij bedoelt zijn geen virtuele pc's, maar een thin-client/terminal-server oplossing. Beide oude pc's zijn veels te traag om virtualisatie op te draaien. Ik zou zeggen: zoek even verder en lees je een beetje in in de materie.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

MEt VMWare kan je meerdere virtuele installaties draaien op 1 pc.
Daarmee versnel je echter niet je andere pc's mee.

Ik denk dat jij eens moet kijken naar het principe van thinclients.

• maarud
  • Nu online
Ethirty schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:13:
Wat jij bedoelt zijn geen virtuele pc's, maar een thin-client/terminal-server oplossing. Beide oude pc's zijn veels te traag om virtualisatie op te draaien. Ik zou zeggen: zoek even verder en lees je een beetje in in de materie.
Bedankt! Ik heb wel wat thinclient-distributies gezien, dat kunnen ze toch wel aan? Of is het echt afgeschreven? Wat voor software moet ik dan draaien op de server? Is dat de Windows Server waar ik steeds over lees?

Is in VMWare 2 machine's aanmaken, met VNC erop een optie (of Remote Desktop van Windows zelf)? Of kan ik beter wat anders zoeken?

[ Voor 9% gewijzigd door maarud op 25-02-2009 21:28 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Geef eerst eens wat meer info. Wat wil je ermee bereiken en waarom moet dat op 3 verschillende pc's? Flash op een terminal server gaat bijvoorbeeld ook niet echt lekker werken. Daarnaast is er met Google genoeg te vinden over zowel virtualisatie als thin clients.

• maarud
  • Nu online
Ik heb het Athlon systeem hieronder in mijn sig 'over' (alleen voor LAN-games) en dus nog die 2 andere pc's. Ik dacht, die Athlon staat hier maar wat dus als ik nou mijn huisgenoten blij kan maken door de zware taken door de Athlon te laten doen.... Dat is wat ik wil :) nu kan ik deze pc natuurlijk ook aan mijn huisgenoten schenken maar dat is zonde en dan kan ik er neit meer naar kijken :+

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gewoon Sun VirtualBox installeren en daar je virtuele machines op installeren. Via de oude pc's kan je dan via RDP naar de virtuele machines en daar werken. Voila :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• maarud
  • Nu online
Microkid schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 22:12:
Gewoon Sun VirtualBox installeren en daar je virtuele machines op installeren. Via de oude pc's kan je dan via RDP naar de virtuele machines en daar werken. Voila :)
hmm, dit lijkt op vmware, ik ga ermee aan de slag. Dus gewoon XP op de clients en gaan met die banaan?

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-02 15:52

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

als je xp wil gebruiken wel ja , anders natuurlijk niet :+

Signature

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

BGB4rn schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 00:33:
als je xp wil gebruiken wel ja , anders natuurlijk niet :+
Hoezo "anders niet"? Als je van een pc een thin client wilt maken heb je zat keuzes. Als je het officieel en gratis wilt doen kan je er ook een Linux distro met een RDP client opzetten. En er schijnt zelfs een RDP client voor DOS te zijn :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-02 15:52

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

maar als je er xp op zet en je wil bijvoorbeeld ubuntu , (ja ik weet heel flauw :P )

Signature

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-01 22:00
Kijken van youtube over RDP of VNC wordt je niet vrolijk van. Bewegende beelden lopen gewoon niet soepel over RDP of VNC, daarnaast loopt de audio vaak ook niet synchroon met het beeld over deze protocollen.

Tenslotte is de machine waar je dit op wil gaan doen voorzien van 2GB geheugen. Als je hier 2 virtuele machines op wil gaan draaien zul je dit geheugen moeten verdelen tussen het host operating systeem en de 2 virtuele clients. Naar mijn mening is 2GB hier te weinig voor.

Dit gaat gewoon niet het gewenste resultaat opleveren.
Ondanks dat is het voor jezelf hoogstwaarschijnlijk wel een hele mooie leerervaring en je eerste stap in de wondere wereld van os virtualisatie.

If anything zou ik aanraden een windows server 2003 of 2008 te draaien met een Terminal Server rol. Je hebt dan maar 1 Windows installatie die op fysieke hardware draait (=nog altijd sneller omdat je geen overhead hebt) en je kan toch met een aantal mensen tegelijk verbinding maken met de server. Met Server 2003 kan je zelfs default al met 3 mensen tegelijk op 1 installatie werken. 1 persoon op de console sessie (kan zowel via RDP als lokaal achter de knoppen) en 2 man op RDP sessies.

[ Voor 8% gewijzigd door Johny58 op 26-02-2009 08:09 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic even naar het juiste subforum met een titel-edit; daar mag je in het vervolg zelf ook wel wat meer tijd instoppen :)

Virtuele pc's > Remote Desktop server opzetten; tips? *
CSA > WSS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02 20:56

Haan

dotnetter

Windows Server is misschien wel de beste oplossing, maar wel een beetje duur in aanschaf ($999) , of je moet een illegale versie zoeken.. Daarom lijkt me een OpenSource/freeware oplossing om te beginnen beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Haan op 26-02-2009 11:17 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• maarud
  • Nu online
de Windows Server lijkt me inderdaad wel wat, vooral omdat ik dan niet 3 installaties hoef te doen (1 normaal, 2 virtueel). Maar, als kijken van youtube via RDP niet zo lekker gaat, heeft het dan nog wel zin om Windows Server te installeren?

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Voor de prijs van Windows server kan je beter 2 nieuwe pc's kopen. Die zijn tegenwoordig ook niet zo duur meer. Als je overigens Windows server installeert, betekent dat ook dat je zelf op Windows server werkt en gamen wellicht ook niet meer werkt.

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-01 22:00
Ethirty schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:33:
Voor de prijs van Windows server kan je beter 2 nieuwe pc's kopen. Die zijn tegenwoordig ook niet zo duur meer. Als je overigens Windows server installeert, betekent dat ook dat je zelf op Windows server werkt en gamen wellicht ook niet meer werkt.
Denk dat dit een goed punt is, een EEE box zit bijvoorbeeld net boven de 200 euro incl. Windows. Stuk goedkoper dan een Server licentie en mooie kleine kastjes die zeker snel genoeg zijn om fatsoenlijk op te internetten en films op te kijken etc.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Pagina: 1