Taakbalk verspringt bij gebruik videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-04 21:09
Ik heb het probleem, sinds ik mijn laptop geformatteerd had (eerst windows XP, maar omdat videokaart en S-ATA schijf en dergelijke eigenlijk meer geschikt zijn voor Vista, heb ik Vista Ultimate geïnstalleerd), een probleem met mijn taakbalk. Steeds als de videokaart in gebruik wordt genomen (bijv. bij het opstarten van een spel, of bij het aansluiten van een extern beeldscherm) verspringt mijn taakbalk. Ik heb hem altijd onderin, maar zodra dit gebeurt staat hij ineens bovenin, totdat ik hem zelf weer terugzet.
Ook lukt het me niet om mijn taakbalk te verdubbelen voor meer ruimte. Zelfs als ik deze vergrendel, springt deze automatisch na een tijdje weer terug naar een enkele taakbalk.
Ook 'begrijpt' m'n laptop niet, dat de taakbalk dubbel is. Als ik de balk op dubbel dik zet, valt het onderste deel (de onderste rand) van bijv. internet explorer, er achter. Hij 'snapt' dus niet dat dit dan moet worden aangepast.

Waar kan dit aan liggen?
Ik heb een Asus S96S laptop met een Nvidia Geforce 8600M GS videokaart.
Ik heb de drivers van de Nvidia site geprobeerd, en ook drivers van laptopvideo2go.com (of iets dergelijks) met een modded .inf bestand. Niks helpt.

Hoe los ik dit op?

• Florine
Weet íemand het antwoord?????????:P

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

SP1 geïnstalleerd?

• Florine

Verwijderd

Dit ligt volgens mij niet aan je videodrivers hoor. Heb je msschien met thema's geprutst: andere dan de standaard van Windows? Probeer je 'vormgeving' eens op windows-klassiek te zetten en kijk of hij het dan nog heeft?

• Florine
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:05:
Dit ligt volgens mij niet aan je videodrivers hoor. Heb je msschien met thema's geprutst: andere dan de standaard van Windows? Probeer je 'vormgeving' eens op windows-klassiek te zetten en kijk of hij het dan nog heeft?
Nee daar heb ik niet mee geknoeid, maar misschien dat het daar iets mee is, want t is geen 'originele' windows. Dacht dat t met mn videokaart te maken had, aangezien het probleem optreedt als ik daar iets mee doe (extern beeldscherm, spel)

• Florine
Ok, ik heb het thema veranderd, en dit heeft in ieder geval iets geholpen. M'n taakbalk blijft verdubbeld staan, en ook internet explorer begrijpt dat het zich moet aanpassen, dus valt niet meer deels weg achter de taakbalk.

Nu merkte ik alleen op dat; mijn MSN chatschermpjes kan ik niet bovenin mn scherm vastzetten. Als ik hem daarnaartoe sleep blijven ze automatisch ongeveer 1 cm onder de bovenrand steken. Hoger krijg ik ze niet, dan springen ze weer terug naar die 1 cm onder de rand. Wat vreemd is, want internet explorer komt wel gewoon tot bovenaan zoals het hoort..
waar kan dit aan liggen?

• The-Eagle_2007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:21
Dit komt omdat je waarschijnlijk je menubalk in MSN op verborgen hebt staan.
Stukje beveiliging vanuit MSN zelf, zodra je de menubalk zichtbaar maakt dan heb je nog net genoeg regel om het MSN venster te verslepen.

Bla Bla Bla

• Florine
Ah, stom dat ik daar zelf niet aan had gedacht, haha!

Super!

In ieder geval bedankt allemaal, het was dus inderdaad zoiets simpels als gewoon het thema (gelukkig!)
Pagina: 1