[JS] jsessionid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Hey,

Voor een opdracht moet ik een bepaalde module integreren op een externe website. De module die ik moet toevoegen maakt gebruik van javascript en een jsessionid.
Nu wil ik dit stukje javascript op de eigen server draaien, maar dat werkt helaas niet.
Ik denk dat het komt door de jsessionid.

Kan iemand mij uitleggen wat jsessionid is en of het uberhaupt mogelijk is om zoiets te integreren in combinatie met een jsessionid?

PS: Op GOT kon ik weinig tot niets vinden over jsessionid, vandaar deze vraag.

[ Voor 8% gewijzigd door radem205 op 25-02-2009 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorlox
  • Registratie: Juni 2001

vorlox

I cna ytpe 300 wrods pre miute

Kun je ongeveer aangeven hoe je de javascript in de pagina hebt gezet.
Alleen dat jsessionid zal niet veel uitmaken denk ik.
Wat gaat er precies fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 12:40
Ik ben geen javascriptguru maar volgens mij heeft de jsessionid weinig met javascript te maken.

Jsessionid is, voor zover ik weet, de standaard naam van de serverside sessie die gecreëerd wordt in java webomgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Bij nader inzien maakt het inderdaad niet heel veel uit volgens mij, maar er gaat wel iets mis. Namelijk het volgende:

Via javascript wordt een extern javascript bestand ingeladen in een iframe. In dit ingeladen javascript bestand staan codes met een parent attribuut, waardoor deze zou moeten refereren naar het document met daarin de iframe.

Nu wordt de javascript correct ingeladen in de iframe (gecontroleerd), maar wanneer ik onderstaand stukje code in de ingeladen javascript zet dan gebeurd er niets:

<script>
parent.document.getElementById("hello").innerHTML = "Het werkt";
</script>

Nu heb ik in het hoofddocument wel degelijk een div met een id="hello" staan. Maar er komt niets in te staan. Het lijkt wel alsof de parent niet correct werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
radem205 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:00:
<script>
parent.document.getElementById("hello").innerHTML = "Het werkt";
</script>
Als de pagina in het iFrame niet van hetzelfde (sub)domein afkomstig is gaat dat niet werken; zie ook XSS.

Zou een mooie zijn als ik pagina's kon framen van andere sites en dan gegevens uit dat frame kon gaan lezen zoals cookies etc. etc. :X

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 25-02-2009 21:12 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 12:40
Welke browser gebruik je?

Werkt onderstaand...

test.html
code:
1
2
<div id='BLAH'>Hi There</div>
<iframe id='notthis' src="test2.html"></iframe>

test2.html
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<script language="javascript">
function test()
{
parent.document.getElementById('BLAH').innerHTML='Hello.';
}
</script>

<button onClick="test()">Klik hier</button>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Dat is heel jammer dan. In iedergeval bedankt voor jullie reacties en meedenken.

[ Voor 89% gewijzigd door radem205 op 25-02-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorlox
  • Registratie: Juni 2001

vorlox

I cna ytpe 300 wrods pre miute

[telaat]
Wordt de javascript getriggerd vanuit de iframe zelf of via het bestand waar het iframe in staat?
Kun je eens kijken wat je krijgt als je in het geladen bestand met alert(parent) een undefined of object terug krijgt?
[/telaat]

Zet het javascript bestand op dezelfde server, of zet op de server een soort proxy bestand welke de code extern ophaalt.

[ Voor 49% gewijzigd door vorlox op 25-02-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
radem205 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:12:
Is er geen manier om het wel werkend te krijgen?
Thank God no... :X

Voor de wijsneuzen: als die manier er wél is hoort die manier er niet te zijn en is het zéér waarschijnlijk browser-specifiek, een kritiek lek en daarbij gedoemd om (op termijn) te worden 'gedicht'

Althans; niet zoals jij dat graag zou willen. Je kunt idd wel met 'proxy'-achtige zaken aan de slag of de zaken gewoon op hetzelfde (sub)domein zetten. Maar gezien je probleem ga ik er van uit dat je niet bij de 'originele server' kan?

[ Voor 60% gewijzigd door RobIII op 25-02-2009 21:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je het externe script misschien inlezen d.m.v. bijvoorbeeld php en dan serveren als js-file? Dan komt hij van je eigen server en moet het wel lukken.

Verwijderd

RobIII schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:13:
Voor de wijsneuzen: als die manier er wél is hoort die manier er niet te zijn en is het zéér waarschijnlijk browser-specifiek, een kritiek lek en daarbij gedoemd om (op termijn) te worden 'gedicht'
De enige semi-betrouwbare (maar ontzettend beperkte) manier die ik ken is het gebruiken van fragment identifiers in de iframe URL die door beide pagina's geschreven en gelezen kunnen worden.
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 22:54:
Kun je het externe script misschien inlezen d.m.v. bijvoorbeeld php en dan serveren als js-file? Dan komt hij van je eigen server en moet het wel lukken.
Het domein van het script is geen probleem. Het gaat om het domein van de host pagina's. Je kunt zonder problemen een script includen van een ander domein in je pagina en dat script heeft alle rechten die een script van je eigen domein zou hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 08:22 ]

• radem205
Even een ander probleem:

Ik maak gebruik van een iframe waarin een pagina (alle pagina's zijn afkomstig van dezelfde domeinnaam) wordt geladen.
In deze pagina (in de iframe) heb ik onderstaande code geplaatst:

code:
1
2
3
4
function resizeIframe() {
    alert(parent);
    parent.document.getElementById("content_holder").style.border = "2px solid #008ac5";
}

Wanneer ik op de submit knop druk in de iframe dan voert ie bovenstaande functie uit. Echter gebeurd er niets.
In de parent staan de bovenstaande id's correct. In Internet Explorer 7 krijg ik de melding dat de toegang is geweigerd.

Weet iemand hoe dit kan?

Ps: De bovenstaande "alert" geeft als waarde [object global] terug in Google Chrome.

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Lees je überhaupt de reacties? Het antwoord is hierboven nl. al gegeven.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Pagina: 1