[Linksys WAP54G] Security gooit netwerk plat?

Pagina: 1
Acties:

• Gydeon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-03 17:32
Beste tweakers,

bij m'n vriendin thuis hebben ze een netwerk met behulp van een doorsnee kabel-router, waaraan een draadloze WAP54G module van Linksys zit gekoppeld als Access-point. Nu gaf laatst de router de geest, tenminste, dat dachten we...

Nu heb ik de router direct aangesloten op een laptop en daar wat instellingen veranderd zodat ik in de router kon om wat instellingen te bekijken en eventueel te veranderen. Dat was allemaal gelukt, voor de zekerheid de firmware van de router geupdate, met succes!

Nu kreeg ik op een zeker moment het netwerk weer aan de praat, maar deze was verder nog onbeveiligd. Verder deed het netwerk het zonder enig probleem. Nu had ik dus graag een beveiliging erop, dat voorheen geregeld was met een WEP-code. Maar door de firmware verwacht ik dat deze niet langer in de router was opgeslagen. Nu zag hij het netwerk in vista dus als "onbeveiligd netwerk". Deze was wel toegankelijk door tegen de aanwijzingen van Vista in gewoon verbinding te maken met het netwerk.

Maar nu het grote probleem:
Bij het instellen van een WEP code, krijgt de router de instellingen niet goed opgeslagen. Wanneer ik op "Apply Changes" druk, krijg ik het scherm te zien waarin staat "Changes have been saved successfully". Vervolgens klik ik op Continue, om in een time-out terecht te komen. De router is vanaf dat moment op geen enkele manier meer bereikbaar ( ook niet met het aanpassen van de WEP code instellingen in de beschikbare netwerken ). Een reset van de router rest dan nog alleen, waardoor deze weer onbeveiligd raakt.

Nu is mijn vraag dus, hoe krijg ik de beveiliging aan de praat zonder dat ik de router hoef te resetten? Hij ligt momenteel nog gekoppeld aan de laptop via een LAN-kabel, dus is op die manier in te stellen. Als jullie benieuwd zijn naar meer instellingen zoals deze in de router staan, post ik deze met plezier. De router lijkt namelijk niet kapot zoals hij zich gedraagt, maar het lijkt eerder een kleine instelling die niet helemaal goed staat.

Alvast bedankt, en met vriendelijke groet,

Gydeon.