• Xi-s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-01 00:53
Ongeveer 2 weken terug kwam ik in de pricewatch van tweakers een G5 muis tegen voor een leuk prijsje. Foutje misschien, maar als arme puber toch maar een bestelling geplaatst. Tot mijn verbazing werd de order enkele uren later geaccepteerd en werd mij gevraagd te betalen.
Dit heb ik gedaan, en ik kreeg wat later ook een betalingsbevestiging. Deze week was het product 'gereserveerd'.

Alleen kijk ik nu bij mijn orderstatus en zie ik dat mijn order is geannuleerd.
Er staat dat het geld is teruggeschreven op mijn rekening (en uiteraard dat dat enkele dagen kan duren). Maar mijn vraag is, in hoeverre kan dit? Want niemand heeft ook maar de moeite genomen om ook maar even contact op te nemen en er is hier wel sprake van een koopovereenkomst dunkt me.

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
In de Tweakers.net Pricewatch vind je prijzen van winkels. Je hebt niks bij Tweakers.net besteld en Tweakers.net heeft verder niks met je bestelling te maken. Je moet bij de webwinkel zijn waar je de muis besteld hebt. :)

edit:
Oops, ik heb je vraag verkeerd begrepen denk ik. Mijn excuses.

[ Voor 14% gewijzigd door Joni op 25-02-2009 17:49 ]

Verwijderd

in principe is een koopovereenkomst voor de winkel bindend.

alleen in de praktijk niet. ze kunnen de prijs ineens omhoog gooien (dat mag, en dan mag jij ontbinden), of gewoon niets doen (dat mag niet, en dan mag jij ontbinden).

dat ze je niet even mailen is nogal lomp, maargoed.

• Xi-s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-01 00:53
Joni schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 17:47:
Je hebt niks bij Tweakers.net besteld en Tweakers.net heeft verder niks met je bestelling te maken.
Ik doel ook op de winkel die ik heb gevonden in de pricewatch.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

supersniper schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 17:43:
Alleen kijk ik nu bij mijn orderstatus en zie ik dat mijn order is geannuleerd.
Er staat dat het geld is teruggeschreven op mijn rekening (en uiteraard dat dat enkele dagen kan duren). Maar mijn vraag is, in hoeverre kan dit? Want niemand heeft ook maar de moeite genomen om ook maar even contact op te nemen en er is hier wel sprake van een koopovereenkomst dunkt me.
Wat zegt de winkel? Het lijkt niet netjes van de winkel, maar waarom eerst een topic openen voordat je contact met de winkel zoekt? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:00
Heb je dit al eens gelezen?

Wikipedia: Koopovereenkomst

Wat was de prijs van de G5 muis? Wat is een normale prijs?

Als op een nieuwe auto van 50.000 euro een prijskaartje prijkt van één euro, lijkt het niet redelijk voor dat bedrag levering te vorderen, tenzij duidelijk is gemaakt, dat het hier een bijzondere actie betreft. Het ligt dan meer voor de hand, dat de prijs bijvoorbeeld verkeerd is afgedrukt. Als een aspirant-koper dan toch levering zou vorderen voor één euro, kan door de autoverkoper bij de rechter een beroep worden gedaan op de redelijkheid en billijkheid.
Pagina: 1