Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

It's amazing.... What is 't?

Pagina: 1
Acties:

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 11:05
Ik heb een apparaatje gekregen van de buren. Ze hebben zelf geen idee wat het is en ik weet het evenmin. Het heeft alleen een SCART aansluiting, een ingang waarvan ik niet weet wat het is (gok op voeding) en een instelbare weerstand. Van de SCART aansluiting worden slechts een paar draadjes gebruikt, namelijk 'IN', 'VDD', 'OUT' en 'GND', waarbij de GND waarschijnlijk Ground is. Er staat voor de rest niets op de printplaat van het apparaat.
Afbeeldingslocatie: http://thumbnails8.imagebam.com/2780/7a25a327799548.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails5.imagebam.com/2780/7a6a6127799549.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails15.imagebam.com/2780/f4d67d27799550.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails12.imagebam.com/2780/bfeb5227799551.gif
Kan IEMAND mij verder helpen? Wie 't weet, mag 't hebben :+

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Verwijderd

Waarschijnlijk 'n oude (RTL4) sateliet decoder :P

en nee, geen interesse :O

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 17:15 ]

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Een topicgenerator? :+
/HK

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Wilde gok: een oude zelfbouw decoder voor destijds Filmnet via de kabel.

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:54

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 17:14:
Waarschijnlijk 'n oude (RTL4) sateliet decoder :P
Eens!!!
Zie ze bij de kringloop ook nog wel eens liggen.

Ik geloof dat je die dingen ook kon ombouwen zodat je Canal+ er mee kon decoderen ofzo. Maar hoe dat zit weet ik niet, en volgens mij zit Canal+ ook niet meer op de kabel.

Verwijderd

Steek het ding eens in je tv? Er zit niet voor niets een scart aansluiting aan natuurlijk.

• Krentenbol
Hmm.... Dan maar een TR aanmaken voor een kick richting de HK? :+

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zit er verder niks op waar je iets op kan insteken?
Ik zit te denken aan een scart 'versterker' waar je een verloopkabel op kan inprikken met meerdere scart uitgangen...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Lijkt me een good old home made filmnet-decoder-kastje.
Vroeger zendden die gecodeert uit op de normale kabeltv.

Edit: Woei , allemaal tegelijk. Damn you, Henk007 >:)

@hieronder: Scart heeft zowel video-in als video-out, dus dat is het probleem niet. Ik weet alleen niet of er apparaten zijn die video-out sturen naar de scart-aansluiting waarvan de video-in gebruikt wordt. Volgens mij waren er vroeger wel TV's die je zo kon instellen, speciaal voor decoders.
Oh, en videorecorders kunnen het waarschijnlijk ook. Of hebben die altijd 2 scart-aansluitingen ?

[ Voor 73% gewijzigd door u_nix_we_all op 25-02-2009 17:23 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Krentenbol
Maar hoe kan zo'n ding dan decoderen? Er zit maar één enkele SCART aansluiting op!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:03
Oude RTL4 decoder word hier op kantoor inderdaad ook geroepen :D

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
TKing schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 17:17:
Maar hoe kan zo'n ding dan decoderen? Er zit maar één enkele SCART aansluiting op!
SCART is bi-directioneel.
Hier een stukje wikipedia:
SCART is bi-directional regarding standard composite video and analog audio. A television set will typically send the antenna audio and video signals to the SCART sockets all the time and watch for returned signals, to display and reproduce them instead. This allows "transparent" set-top boxes, without any tuner, which just "hook" and pre-process the television signals. This feature is used for analog Pay TV like Canal Plus and was in the past used for decoding teletext.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Nu nog iemand die uitlegt:
  • hoe het precies werkt,
  • waarom de enige aansluiting die erop zit een SCART aansluiting is Hierboven al uitgelegd
  • Of je er nu nog wat mee kan

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 25-02-2009 17:31 ]

Verwijderd

Oude filmnet decoder toen ze nog analoog op de kabel zaten.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 17:31:
Nu nog iemand die uitlegt:
  • hoe het precies werkt,
  • waarom de enige aansluiting die erop zit een SCART aansluiting is Hierboven al uitgelegd
  • Of je er nu nog wat mee kan
Ik heb ooit zelf ook wel eens zo'n kastje in elkaar gesleuteld, maar nooit echt werkend gekregen. Ik weet dus nog steeds niet goed hoe het signaal precies gescrambled werd. Maar blijkbaar kan zo'n kastje het signaal weer herstellen ..... kortom, nou weet je nog niets ;-)

Of je er nu nog wat mee kunt: Nee. Het ging om het de-scramblen van een analoog video-signaal. Alle gecodeerde zenders gebruiken nu digitale techniek.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Het is idd een oude analoge RTL decoder en de naam van dat ding is LUXCRYPT decoder.

Kan je helaas niks meer mee behalve slopen.

• Krentenbol
OK, ik weet genoeg, naar de stort :)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11 11:00

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Niet naar de stort! In een grote bak flikkeren samen met je andere rotzooi, Misschien heb je die potmeter nog ooit nodig of een elcotje. Een soort van tweaker-recycling dus :P

• Krentenbol
Ik ben niet zo van het solderen ;) Maar een potmeter is misschien wel handig om een fancontrolletje te maken... Aan de andere kant, ik heb hier zat zooi :P

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:21
AtomicShockwave schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:57:
Niet naar de stort! In een grote bak flikkeren samen met je andere rotzooi, Misschien heb je die potmeter nog ooit nodig of een elcotje. Een soort van tweaker-recycling dus :P
Inderdaad, niet zo lang geleden nog gebruikt, zitten 3 74HC164 shift registers in...met wat desoldeer kunst altijd bruikbaar.

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Pagina: 1