Extrern beheer modem en openstellen poorten werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-03 18:38
Al enkele weken ben ik bezig om bij een kennis een Synology DS508 te installeren. Het installeren van de NAS is geen enkel probleem en deze werkt intern dan ook perfect naar behoren. Echter, ik zou deze graag van buitenaf willen benaderen maar dat wil totaal niet lukken. Ik heb al bij meerdere mensen zo'n NAS geinstalleerd en nog nooit dit probleem gehad. Vast IP adres toewijzen, services inschakelen en poorten openzetten.
De poorten zijn opengezet en alles is prima ingesteld maar het werkt niet. Omdat ik aan de modem/NAT begon te twijfelen heb ik andere modems geprobeerd maar weer hetzelfde probleem. Ik heb de fabrikanten van de modems (Thomson/Alcatel, Linksys, Zyxel en Cisco) opgebeld en gevraagd waar het aan zou kunnen liggen. Samen met een medewerken de configuratie van de modem/NAT doorgelopen en die zeggen allemaal dat het perfect is ingesteld. Ook heb ik KPN (Business ADSL) gebeld om te vragen of zij toevallig iets blokkeren maar ze zeggen van niet en willen verder geen ondersteuning leveren.
Het vreemde is, is dat de externe beheer functie van geen van alle modems (uiteraard na inschakelen) is te bereiken. Het verste dat ik ben gekomen is bij de Linksys WAG160N waarbij ik drie kleine blokjes linksboven in de pagina krijg wanneer ik die probeer te bereiken (poort 8080) maar daar blijft het helaas bij.

Het gaat om de poorten 20, 21, 22, 5000, 5001, 7000, 7001, 8080 (extern beheer modem), 55536-55663 (Passive FTP)

Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen? Het forwarden van poorten is goed gedaan omdat ik de modem met dezelfde instellen ergens anders wel werkend heb. De NAS is intern te bereiken en het internet werkt verder ook goed.

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door -Elmer- op 25-02-2009 15:47 . Reden: Aanvulling ]

• -Elmer-
Inmiddels heb ik en laptop als router ingesteld met een HSDPA modem zodat er een extra internetverbinding is. Na port-forwarding te hebben geconfigureerd werkt alles prima. Het probleem ligt dus hoe dan ook aan de ADSL-modem of de internetaansluiting. Gezien het feit dat ik al zoveel modems heb getest lijkt me het waarschijnlijk dat het aan de internetaansluiting ligt. Weet iemand hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

Loopt het Zakelijke KPN ADSL internet misschien via een externe proxy, doen ze nog al eens bij kleine vestigingen of thuiswerkers vanwege de veiligheid.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• -Elmer-
Niet dat ik weet. Het staan nergens vermeldt en het hoeft ook nergens te worden ingesteld dus een standaard proxyserver zit er niet tussen. Het zou natuurlijk wel een transparante proxy kunnen zijn maar het zou wel leuk zijn als ze dat dan ook even zouden hebben gemeld. Hoe kan ik controleren of ik achter een transparante proxy zit?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Forward die poorten eens naar een PC en zet vervolgens eens iets achter die poorten. Dan kun je controleren of je op die manier wel door de NAT heen komt. Meest simpele is om even een webservertje te starten op die poorten en er met telnet naar te proberen te verbinden van buitenaf. Krijg je dan geen verbinding, dan kun je nog gaan testen of het op sommige poorten van je benodigde poorten wel werkt of niet.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• -Elmer-
Op geen enkele manier te bereiken, heb ook een webservertje gestart en poorten geforward maar helaas. Ook andere poorten werken niet...

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Kun je eens wat informatie geven over 'hoe' je forward? Bijvoorbeeld een screenshot van het config-panel.
Kun je ook eens controleren of er niet ook nog een firewall optie in het modem zit dat de boel 'dicht' houdt?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• -Elmer-
Momenteel ben ik niet aanwezig op de locatie en gezien het feit dat ik de modem niet extern kan benaderen kan ik ook geen screenshot maken. De ingebouwde firewall in de routers heb ik zelfs volledig uitgeschakeld maar het maakt helaas niks uit. Inmiddels heb exact zo'n zelfde modem/router van het weekend ergens geïnstalleerd met delfde instellingen en daar werkt het prima.

De poorten zijn bij de verschillende modems natuurlijk op verschillende manieren geforward, bij de Linksys heet het Gamen en Toepassingen en bij een ander heet het weer port forwarding en is het een deel van de NAT en soms zit het zelfs onder het kopje firewall.

[ Voor 26% gewijzigd door -Elmer- op 02-03-2009 17:23 ]

Pagina: 1