Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-08 21:09
Omdat ik een nieuw moederbord heb moet ik mijn OS'en(XP, Vista en W7) opnieuw installeren. Ik wilde meteen even mijn XP partitie kleiner maken en die ruimte toevoegen aan mijn vista partitie.

Ik had dus met de XP cd de XP partitie weggegooid en ik wilde nu even in vista de resterende ruimte even toevoegen met schijfbeheer. Alleen na de herstart kan ik niks meer! Ik kom niet in de bootloader. Bij overmaat van ramp kom ik er ook nog is achter dat ik mijn vista cd kwijt ben. Met een engelse vista cd (die ik niet wil installeren) heb ik met de Opdracht prompt alle functies van bootrec.exe uitgevoerd alleen geen succes :( . Wat nu?

Ik wil mijn oude vista nog in om mijn product sleutel te achterhalen, zodat ik met een gedownloade illigale nederlandse dvd(maar met mijn legale sleutel) vista opnieuw kan installeren. Hoe krijg ik dit voor elkaar. Als ik nu mijn computer start staat er alleen maar een knipperend streepje.

Ik heb geprobeerd

/FixMbr
/FixBoot
/ScanOs
/RebuildBcd met daarna 2 x Y van bevestigen

[ Voor 5% gewijzigd door Marnixzzz op 25-02-2009 15:19 . Reden: toevoegging laatste gedeelte ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Zit er een USB schijf/stick in je USB poort waar deze van probeert te starten?
Laat maar, niet goed gelezen...

[ Voor 20% gewijzigd door Gé Brander op 25-02-2009 15:19 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://support.microsoft.com/kb/927392

2 seconden gegoogled, succes!

Ow, al gedaan. Wel vreemd dat dat niet werkt.... Dit loste bij mij namelijk wel het probleem op.
Key achterhalen wordt trouwens niet makkelijk, vrees ik.

Misschien dat je even met een Live-CD van linux in de weer kan?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:14
De kans dat je met een nieuw moederbord en een gesloopt MBR nog in je Vista gaat komen lijkt me vrij klein. Ook al kun je je MBR repareren, is er een grote kans dat je tijdens het laden van drivers een instabiel systeem krijgt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
terweil jij het googlede was ik dat laatste net aan het toevoeggen. nog meer ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
@ asfaloth_arwen

Ik heb al 5 dagen gewerkt met vista, dus het er in komen moet wel lukken lijkt mij. Alleen hoe krijg ik hem nu zover om door te starten naar vista, of, wat ook goed is, hoe krijg ik zonder in vista te gaan mijn productsleutel! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Als het je alleen maar gaat om de productkey gaat kun je ook booten van een WindowsPE cd'tje en met bijvoorbeeld Magical Jelly Bean Keyfinder de key uit je Vista install halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
oke, maar kan Magical Jelly Bean Keyfinder mijn vista install(en mijn register) dan wel vinden?

bovendien toch nog even dit: ik probeerde het net toch nog even een keertje, en nu herkende hij wel mijn 2 OS'en bijj repair your computer. Alleen als ik dan startup repair uitvoer werkt hij nogsteeds niet. moet ik dan nu misschien weer het bootrec.exe /fixmbr commando doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
Yes:D na een keer het /fixmbr en daarna /fixboot commando gedaan te hebben herkent hij vista en windows 7 weer.

Nu over mijn volgende plan. Is dat mogelijk, om met een illigale dvd van vista, met een legale code gewoon een legale vista te installeren?

Ik heb een code voor de 32-bit versie, als ik een 64 bit download, werkt het dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
Neem anders gewoon contact op met microsoft, of ze je (eventueel tegen kleine vergoeding) media kunnen opsturen? Verder werkt een key als ik me niet sterk vergis voor zowel de 32 bit als de x64 versie van dezelfde Vista.

[ Voor 32% gewijzigd door asfaloth_arwen op 25-02-2009 15:47 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:21
Zover ik weet bestaan er geen illegale DVD's. Je licentie is volgens mij het enige wat jouw het recht geeft om de software te gebruiken. Correct me if i'm wrong.

Je moet dus gewoon je Vista kunnen installeren met een andere DVD. Enkel even opletten of je geen speciale licentie hebt welke alleen gebruikt mag worden bij door fabrikant meegeleverde software.

En nog een toevoeging, bij de fixmbr en fixboot voer ik ook nog altijd een bootcfg /rebuild uit. Wil ook nog wel eens helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:20
Let bij een Vista DVD die gedownload is erop dat je zeker weet dat er geen spyware of andere rommel is toegevoegd. Dit is namelijk niet moeilijk om te doen, en onzichtbaar voor de gebruiker.

Daarom is de beste oplossing om de (originele) DVD van iemand te kopieren.
Of zoals asfaloth_arwen zei: Microsoft even bellen en kijken of ze tegen een kleine vergoeding een DVD kunnen sturen. Maar ik weet niet zeker of ze dat doen.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
Saeverix schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:54:
Microsoft even bellen en kijken of ze tegen een kleine vergoeding een DVD kunnen sturen. Maar ik weet niet zeker of ze dat doen.
Dat doen ze zeker wel (indien je legale licentie is, that is) :) andere optie is http://www.microsoft.com/...3/ordermedia/default.mspx maar dan zul je waarschijnlijk langer moeten wachten

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
hebben jullie dan toevallig enig idee hoeveel dat kost, en hoelang dat gaat duren?

Nu je het zegt inderdaad Werner, bij veel kopieen op thepiratebay kom ik tegen dat je geen activatiecode hoeft in te voeren, je gewoon updates kan downloaden enz.. Hier geloof ik niet helemaal in. Weet iemand toevallig een link naar een goed 64 bit ultimate editie van vista?

[ Voor 62% gewijzigd door Marnixzzz op 25-02-2009 16:09 . Reden: toevoegging torrent vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
Volgens mij moet je dan denken in de orde van +- 10 euro. Ze tellen alleen administratiekosten/verzendkosten. Maar bel ze eens dan weet je het zeker :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:06
Wat het handigst is is een Vista Ultimate DVD te 'verkrijgen', hierbij je licentie in te voeren en je krijgt automagisch te zien welke versie je mag installeren (zoals Home Premium etc.)
Wel even de goede taal indien je geen Ultimate licentie hebt, x86 of x64 maakt niks uit maar x86 lijkt me voor jou het meest geschikt ;)

Maarre hoe kom je aan deze 'legale' sleutel dan? Bij OEM staat die meestal op een stickert op je PC en anders even je DVD box opzoeken of anders even tegen jezelf zeggen hoe dom je bent die kwijt te raken O-)

[ Voor 24% gewijzigd door Moning2 op 25-02-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

asfaloth_arwen schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:20:
De kans dat je met een nieuw moederbord en een gesloopt MBR nog in je Vista gaat komen lijkt me vrij klein. Ook al kun je je MBR repareren, is er een grote kans dat je tijdens het laden van drivers een instabiel systeem krijgt.
Met Vista zal dit een stuk minder vookomen omdat het geen HAL meer heeft :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
Moning2 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:22:
Wat het handigst is is een Vista Ultimate DVD te 'verkrijgen', hierbij je licentie in te voeren en je krijgt automagisch te zien welke versie je mag installeren (zoals Home Premium etc.)
Wel even de goede taal indien je geen Ultimate licentie hebt, x86 of x64 maakt niks uit maar x86 lijkt me voor jou het meest geschikt ;)

Maarre hoe kom je aan deze 'legale' sleutel dan? Bij OEM staat die meestal op een stickert op je PC en anders even je DVD box opzoeken of anders even tegen jezelf zeggen hoe dom je bent die kwijt te raken O-)
Nu nog het probleem om de Vista ultimate DVD te verkrijgen. Ik kon 'm niet krijgen van microsoft omdat ik een ultimate editie had, een verdere uitleg wilde de medewerker niet geven.

ik kom aan deze ''legale''(ja echt serieus legaal:P) van surfspot. Ik ben scholier dus mag ik daar zeer goedkope software kopen. Ik heb het dus ook niet in de DVD box gekregen, maar gewoon in een hoesje, zonder de 64 bit editie. dan is het iets makkelijker kwijt te raken :/ .

Ik zal surfspot eens mailen of zij hem nog een keer naar me op willen sturen want anders...zit ik met een probleem :|

trouwens, waarom is voor mij x86 het best? mijn processor ondersteunt x64 wel, dus waarom niet. Ik heb ook 64 bit windows 7 draaien en die doet het ook perfect

[ Voor 6% gewijzigd door Marnixzzz op 25-02-2009 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXop
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-10-2024
Kan je je mbr niet repareren doormiddel van een dos boot cd?
Met gdisk kan je een mbr genereren.

exop.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Bedoelde je nu eigenlijk "bootsect" dat je probeerde of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
@ eXop en @ Gravition 12; Het probleem is al opgelost. Het is me gelukt door eerst bootrec.exe /rebuildmbr . Dan een herstart waarna hij plotseling (bij de repair optie) wel mijn OS'en herkende) waarna ik bootrec.exe /Fixmbr en daarna meteen bootrec.exe /Fixboot heb gedaan. Hierna was de Bootloader weer goed en alles werkt weer (op alle BSOD's na dan:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Marnixzzz schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 17:21:
[...]

Nu nog het probleem om de Vista ultimate DVD te verkrijgen. Ik kon 'm niet krijgen van microsoft omdat ik een ultimate editie had, een verdere uitleg wilde de medewerker niet geven.

ik kom aan deze ''legale''(ja echt serieus legaal:P) van surfspot. Ik ben scholier dus mag ik daar zeer goedkope software kopen. Ik heb het dus ook niet in de DVD box gekregen, maar gewoon in een hoesje, zonder de 64 bit editie. dan is het iets makkelijker kwijt te raken :/ .

Ik zal surfspot eens mailen of zij hem nog een keer naar me op willen sturen want anders...zit ik met een probleem :|

trouwens, waarom is voor mij x86 het best? mijn processor ondersteunt x64 wel, dus waarom niet. Ik heb ook 64 bit windows 7 draaien en die doet het ook perfect
Wat is het probleem ? Je download gewoon ff een Vista Ultimate ? Je legale key invoeren en klaar. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
KillerAce_NL schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 18:43:
[...]

Wat is het probleem ? Je download gewoon ff een Vista Ultimate ? Je legale key invoeren en klaar. :?
Heb jij een link voor me dan van een goeie Ultimate (liefst 64bit) nederlandse editie? ik heb het liefst een torrent. Ik kan m namelijk niet vinden
Modbreak:Laten we dat maar niet doen, ok?

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 25-02-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Marnixzzz schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:13:
[...]

Heb jij een link voor me dan van een goeie Ultimate (liefst 64bit) nederlandse editie? ik heb het liefst een torrent. Ik kan m namelijk niet vinden
[modbreak]
Laten we dat maar niet doen, ok?[/]
Daar doen we hier niet aan, is hartstikke illegaal. Loop naar de winkel en koop daar een legale versie!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Sorry hoor maar Vista Media is echt niet illegaal, echter ik snap de redenatie hier wel.
Volgens de EULA mag je de dvd backuppen.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
KillerAce_NL schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:38:
Sorry hoor maar Vista Media is echt niet illegaal, echter ik snap de redenatie hier wel.
Je mag 'm inderdaad backuppen voor eigen gebruik, maar je mag hem niet verspreiden ;).

Zie hier trouwens voor een ISO van de Windows Recovery Environment (Windows RE)

[ Voor 17% gewijzigd door Turdie op 26-02-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
Marnixzzz schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:13:
[...]

[modbreak]
Laten we dat maar niet doen, ok?[/]
Al was het voor legaal gebruik bedoelt, begrijp ik wel dat jullie dat hier niet kunnen posten:P foutje van mij. Ik heb er ondertussen 1 gevonden (en ik hoop deze keer dat het niet zo'n ''voorgekraakt'' ding is) en ik ga 'm straks installeren.
KillerAce_NL schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:38:
Inderdaad. De mederwerker van Microsoft vertelde mij dat ik in mijn geval gewoon een dvd van vrienden mocht gebruiken, en daar ook gewoon een kopie van mocht maken. Ik begrijp alleen nogsteeds niet waarom hij mij geen dvd wilde opsturen nadat hij gevraagd had of ik de ultimate editie had :?
Pagina: 1