Toon posts:

Roaming profile probleem (NTUSER.DAT)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Roaming profile NTUSER.DAT. Kan geen bestand maken dat al bestaat.

Wij maken gebruik van een Citrix XenApp 5 omgeving i.c.m. roaming profiles. Dit gaat goed bij de meeste gebruikers, echter een aantal users krijgen een foutmelding bij het uitloggen. In de logboeken van de farmservers wordt dan onderstaande melding weergegeven:

Gebeurtenis ID: 1509
Bron: Userenv
Windows kan bestand C:\Documents and Settings\USERNAME\NTUSER.DAT niet naar locatie \\SERVERNAME\profiles$\USERNAME\NTUSER.DAT kopiëren. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door netwerkproblemen of onvoldoende beveiligingsrechten. Neem contact op met de netwerkbeheerder wanneer het probleem blijft bestaan.

Detail: Kan geen bestand maken dat al bestaat.

De rechten op de profiles staan naar mijn idee goed. Deze zijn ook gelijk aan andere gebruikers die geen problemen ervaren.

Ook heb ik het profiel al eens geheel verwijderd (zowel op de farmservers als op de storage locaties), echter na een paar dagen komt het probleem weer naar voren.

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik kan namelijk zeer weinig nuttige info vinden welke gerelateerd is aan dit probleem.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:28
Toevallig Norton AV draaien?
Laat je het profiel naar een Windows server (of cluster) verwijzigen of naar een NAS?
Welke product versies van je OS (en of je data server) Windows 2003 SP1, SP2.
Offline Caching uitstaan op je directory waar je de profilen naar toeschijft?
Je denk dat de rechten goed staan, maar hoe staan deze?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Controleer ook Eventid, staan een aantal mogelijke oplossingen voor dit probleem.

Welk OS en servicepack?

[ Voor 7% gewijzigd door Question Mark op 25-02-2009 18:19 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WSS

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Reactie op bovenstaande vragen:
- OS: W2K3 Std R2 met SP2 (zowel farmserver als datastore)
- De profielen worden dus weggeschreven op een W2K3 server
- Offline caching staat uit.
- Rechten staan op full-controll voor de domain users. Wanneer er dan een nieuw profiel wordt aangemaakt binnen \\SERVERNAME\profiles$\ dan wordt hierbinnen het profiel aangemaakt met als eigenaar "de user". Andere users hebben dan geen toegang meer tot deze directory. Zoals de meesten van jullie zullen weten is dit standaard gedrag van Windows.

Echter ik heb ook met de hand de rechten gereset op deze directory (full controll voor de betreffende user). Dit heeft helaas ook niets opgeleverd.

- We maken geen gebruik van Norton AV. We draaien Kaspersky. Echter deze versie heb ik op meerdere andere farmservers draaien zonder problemen. Als test heb ik de AV ook al eens uitgeschakeld. Dit gaf geen oplossing.

- EventID heb ik als eerste bekeken. Dit biedt geen oplossingen voor het NTUSER.DAT probleem.

Voor de volledigheid. Er wordt dus wel een deel van het profiel weggeschreven. Echter deze fout wordt gegenereerd.

Ik hoog graag suggesties :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 08:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er nog iemand die een idee heeft hoe bovenstaand probleem op te lossen is?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kun je met
handle
of
oh
zien of er nog een handle open staat op de oude NTuser.dat file?
is er al eens een reboot @ fileserver gedaan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie.

- Met handle (op de filseserver) heb ik één netwerkgebruiker met een NTUSER.DAT uitkomst:
2B4: File (R--) D:\Shares\Profiles\mvl01\NTUSER.DAT
Deze melding lijkt mij echter normaal.....

De server is overigens onlangs opnieuw gestart. Dit heeft helaas geen oplossing geboden.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:28
- We maken geen gebruik van Norton AV. We draaien Kaspersky. Echter deze versie heb ik op meerdere andere farmservers draaien zonder problemen. Als test heb ik de AV ook al eens uitgeschakeld.
heb je dit op de citrix farm of op de fileserver gedaan?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
welke symantec heb je :?

deze toevallig :?

http://service1.symantec....sf/docid/2006090708312648

http://service1.symantec....t-security.nsf&view=docid

er waren destijds met deze versie's genoeg known issue's met citrix/ts en roaming profiles :) als je een geldig supportcontract hebt zou ik zsm upgraden naar sep11

edit: dom, dom ,dom ik lees de zin helemaal verkeerd :P

[ Voor 65% gewijzigd door Zwelgje op 01-03-2009 19:42 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 08:45:
Reactie op bovenstaande vragen:
- OS: W2K3 Std R2 met SP2 (zowel farmserver als datastore)
- De profielen worden dus weggeschreven op een W2K3 server
- Offline caching staat uit.
- Rechten staan op full-controll voor de domain users. Wanneer er dan een nieuw profiel wordt aangemaakt binnen \\SERVERNAME\profiles$\ dan wordt hierbinnen het profiel aangemaakt met als eigenaar "de user". Andere users hebben dan geen toegang meer tot deze directory. Zoals de meesten van jullie zullen weten is dit standaard gedrag van Windows.
Volgens mij moet SYSTEM ook rechten hebben op de profielen map. Check ook anders even deze link:
Security Considerations when Configuring Roaming User Profiles

Verwijderd

Topicstarter
Het uitschakelen van de antivirus is uitgevoerd op de fileserver. De betreffende farmservers hebben geen antivirus.

Wat betreft het SYSTEM account. Deze heeft full-controll op de profiles directory.

Verwijderd

De rechten staan dan wel goed, maar staan de permissies op de map wel goed?
in de properties tabblad sharing dan permissions

Verwijderd

Topicstarter
De sharing permissions staat voor everyone op "full controll"
Het vreemde is ook dat vrijwel het hele profiel wel wordt weggeschreven, maar dat er fouten in het logboek ontstaat mbt NTUSER.DAT
Je zou toch zeggen dat de rechten/permissies dan goed staan en dat er een ander probleem met het profiel zou moeten zijn.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-02 15:52

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je NTUSER.dat op .man staat wat er een mandatory profile van maakt ..

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is dit ook niet het geval.....Het betreft geen mandatory profile.

Dit probleem is een uitdaging he ;)

• BGB4rn
  • Laatst online: 06-02 15:52

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:16:
Helaas is dit ook niet het geval.....Het betreft geen mandatory profile.

Dit probleem is een uitdaging he ;)
zekers :) , is er geen microsoft helpdesk ofzo voor dit soort problemen ??

Signature

Verwijderd

Ik weet niet of je dit al geprobeerd had.

Zorg dat de gebruiker uitgelogd is

verwijder in de betreffende ctx profielmap
NTUSER.DAT
ntuser.dat.log
ntuser.ini

Laat de gebruiker opnieuw inloggen, nu wordt er vanzelf een nieuw roaming profile aangemaakt, die 3 files.

Verwijderd

Topicstarter
Dit kan ik wel proberen, echter ik heb ook al eerder het complete profiel verwijderd en opnieuw aangemaakt. Toch kwam het probleem later weer naar voren. Ik ben dus bang dat dit ook niet de definitieve oplossing is.....

Ik wil het wel proberen hoor, maar is de user niet al zijn registersettings kwijt na het verwijderen van deze files?

Verwijderd

Eerst even iets simpels, rechtsklik op de NTUSER.DAT staat daar de rechten op het bestandje zelf goed? heeft hij het goed overgenomen

dus Domein\Administrators + System + domain users? wij werken hier per username.

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik de NTUSER.DAT rechten op de farmserver controleer dan staan deze goed. Op de dataserver kan ik dit niet checken omdat alleen de user toegang heeft tot de profile map. Ik moet de rechten resetten om erbij te kunnen. En zoals je zult begrijpen kan ik dan de oude rechten niet meer checken.....

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe staan de rechten op de profilemap en op de profileshare?

NTFS staat op FC lees ik net, profileshare wel op Full control?

[ Voor 35% gewijzigd door Question Mark op 05-03-2009 10:39 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Ralphy_
  • Laatst online: 09:10
Is het steeds bij dezelfde user waar dit probleem voorkomt.

Indien dit het geval is kan ik mij voorstellen dat deze user op de Profiles share (disk waar deze share op staat) een quota heeft en deze overschreden word door het terugschrijven van het profiel naar de profiles share.

Dit zou ook verklaren waarom het probleem na verloop van tijd weer terug komt als je het profiel verwijdert.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals eerder weergegeven staat de share op full controll
Ook wordt er geen gebruik gemaakt van disk quota's

Volgende voorstel graag :)
Pagina: 1