[HD4830] Gaming - Beeld schokt wanneer muis beweegt

Pagina: 1
Acties:

• Pronging
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Heb zojuist een nieuw systeem gebouwd en de games die ik speel, waaronder Hitman Blood Money en Medievel 2, hebben een uitstekende framerate van 60 fps met alles op high.

Het probleem is alleen dat wanneer ik de muis beweeg, het beeld enorm schokt. Het is niet lagging, maar echt schokkerig, niet vloeiend. De framerate blijft gewoon op 58-60. Hoe langzamer de muisbeweging, hoe schokkerig het beeld is. Snelle muisbewegingen gaan redelijk goed. Het zelfde effect treedt wel eens op wanneer de camera van een grote afstand langzaam beweegt in een film.

Ik heb verschillende settings geprobeerd en verschillende resoluties en refresh rates gebruikt, maar het helpt niet. Wat me wel is opgevallen is dat als ik een filmpje maak met Fraps, dat dan de framerate dropt naar 30 fps en dat het dan veel minder schokt, maar nog wel aanwezig.
Zou het aan mijn scherm liggen? Dit is een 19 inch Philips TFT Monitor 190C6FS, responsetijd is 8 ms.

Mijn systeem:

Intel core 2 duo E8400 @ 3.6 GHz
Sapphire HD4830 (stock speed)
4 GB OCZ DDR2 pc8500
Gigabyte GA-EP43-s3l moederbord

Alvast bedankt.
Pronging.

Verwijderd

Hey Pronging,

Ik ken het probleem. Heb je Reet al gecontrolleerd?
Dit kan kan het systeem laten hangen.
Ik zou gewoon voor een degelijke videokaart gaan.

mvg de waard ;)

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-03 21:17
HD4830 lijkt me een prima kaart, zeker op een 19", welke drivers gebruik je en heb je al een herinstallatie geprobeerd?

Ik denk ook niet dat het aan je scherm ligt, die heeft een refreshrate van 60-75 lijkt me. Het lijkt mij een softwareprobleem, maar heb je al eens gekeken naar de tempratuur van de kaart? Als hij te warm wordt, gaat ie ook stotteren. Je hebt geen last van crashes oid? Ik zou eens kijken of alle software wel goed is geinstalleerd en als het kan ook andere games testen (download desnoods een DEMO van een game, als je geen andere games voorhanden hebt).

Ik zou het in de tempraturen of de software gaan zoeken in ieder geval. Heb je bij settings ook met V-Sync aan/uit getest?

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

Verwijderd

Hi,
Ik had een soort gelijk probleem. Ik had mijn systeem toen terug gebracht naar Azerty voor onderzoek en daar bleek dat het aan de "airflow" lag. Zelf gebruik ik RAID en door alle extra harde schrijven schijnt er te weinig ventilatie te zijn voor de koeling. Als gevolg dat het overhit raakte en vreemde beeld artefacten ontstaan.

Eigenlijk had ik dit zelf ook kunnen raden maar helaas ben ik nogal prutser af en toe. Verder kreeg ik advies om beter geen raid te gebruiken in combinatie met deze goedkope videokaart.(troep)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 19:23 ]

• Pronging
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Bedankt voor de reacties, ik zal in ieder geval de temps checken, al lijkt het me stug. Ik heb er de accelero s2 op zitten met een 120 mm fan erop, en hij voelt koud aan..misschien dat een geheugen blokje niet goed plakt. Ik heb geen raid, maar nu ik erover nadenk is het misschien waard om erbij te vermelden dat ik een SSD schijf gebruik! Zouden het de snelle (random?) writes bij het bewegen de oorzaak zijn? Maar alles verloopt dan toch via het geheugen zo ik zeggen. Anders probeer ik wel een normale harde schijf om dit uit te sluiten.
In ieder geval, de 4830 lijkt mij een prima kaart en zeker geen troep. Voor zover ik weet, heeft het gewoon de chipset van de 4850 op een lagere kloksnelheid en wat shaders uitgeschakeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Pronging op 28-02-2009 00:14 ]

Verwijderd

Prima kaart voor die prijs en monitor.
Mss een mouse driver setting. Windows setting page file bijv?
Welke mius?

Test idd even met wat andere games, demos, benchmarks.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 09:29 ]

Pagina: 1