Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Vorige week kocht ik de Iiyama B2409HDS-B1, maar vanwege veel Ghosting heb ik deze omgeruild voor een Samsung 2443BW met wel goede reviews..

Nu blijkt de Samsung toch een stuk slechter te presteren. Vooral de kijkhoek is erg slecht. Even rechtop zitten en de kleuren zijn anders. Met nog een aantal klein ergernissen die de Iiyama niet had, maar goed de Ghosting is weg. Het is natuurlijk wel een TN scherm dan heb je wat last van die dingen, maar de 2409 was naar mijn idee toch een stuk beter. Zo zie je maar weer, waardeer je pas wat je heb als het weg is.

Nu vroeg ik mij af of iedereen ditzelfde ghosting probleem heeft met de 2409 of dat ik gewoon net een 'bad apple' had. Mocht dat het geval zijn dan zou ik namelijk graag terug stappen naar het Iiyama scherm en hopen dat die dan wel goed is. Als Alternate deze Samsung natuurlijk nog wil terug nemen. De 2409 is namelijk echt een prachtig scherm, maar net met dat ene probleempje.

De ghosting was vooral duidelijk hier op tweakers. Bij langzaam scrollen zie je dat de witte tekst hier links op de grijze achtergrond een duidelijke vaag achter zich laat. Pixels die niet snel genoeg van licht naar donker kunnen omzetten dus. De groene tekst liet zelfs een blauw spoor achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291389

Heb dezelfde Iiyama, totaal geen last van Ghosting. Misschien had je inderdaad het maandag ochtend modelletje. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
De TS had mij gemaild en hierop heb ik geantwoord.
Met mijn B2409HDS-B1 heb ik totaal geen last van ghosting of strepen.
Denk dat hij idd een Maandag-Morgen-Scherm heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Dan zijn er meerdere geweest op zo'n maandag want ik ben niet de enige ; )

Beoordelingen bij Alternate:
---------------------------------------------
Legendbram schreef op 10.02.2009

Beeld ziet er in Windows prima uit. Geen beeld tijdens POST en Windows laadscherm via DVI ("Video mode not supported"). Stuck pixel (blauw op donkere achtergronden), en als allerergste: ghosting/afterglow. Dit laatste is in donkere games te goed merkbaar. In Counter-Strike is het overduidelijk, maar ook in Gears of War 2 via HDMI. Sorry, dit scherm is niet aan te raden, ookal klinken de specs erg goed.

ERReijn schreef op 14.02.2009

Tja, deze LegendBram heeft wel gelijk, maar als je even de tijd neemt om alles naar eigen voorkeur in te stellen, ben je toch al direct van het 'blauw' probleem af. Als je deze vanuit de doos direct aansluit mankeert er nogal wat aan standaard instellingen.. Deze monitor heeft idd wat last van 'Ghosting' wat resulteerd in ietswat vlekken in de kleuren en wat neon/uv-achtig effect om objecten heen in spellen, maar lang niet altijd, veelal bij snelle bewegingen! Heb de monitor nu goed ingesteld en ik moet zeggen, voor een Full HD scherm voor mij perfect, nou ja, op dat ene minpuntje na misschien.

----------

Van mij staat er ook nog een review op alternate, maar toen wist ik niet echt waar ik op moest letten met Ghosting en ik dacht dat wat ik zag aan mijn videokaart lag, dus die moet ik nog eens aanpassen.

----------

Natuurlijk kan dit altijd nog toeval zijn ..

Toch goed te weten dat er ook gebruikers zijn zonder de Ghosting,
Ik denk dat ik er dan toch nog maar 1 zal proberen als Altn. me dat toelaat.

Thanks voor de reply !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291389

Je moet het natuurlijk wel een beetje relativeren he ;) Er staan 3 reactie's op Alternate, maar hoeveel van deze schermen zijn er ondertussen al verkocht ;)

Waarbij ik niet wil zeggen dat als een product niet goed is, je het dan ook niet moet melden. Als hier op Tweakers hele topics voorbij komen waar ik weet niet hoeveel mensen slechte ervaringen hebben met dit scherm dan zal er zeker een grote kern van waarheid in zitten. Hebben echter een paar man een slecht model, zal dat eerder de uitzondering zijn dan de regel.

Nogmaals succes ermee, hoop dat je een goede Iiyama ervoor terug krijgt van Alternate.

(Komt de mijne trouwens ook vandaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LxxFxx
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-04 16:12
Heb de mijne sinds vandaag. Komt van bij tones.be en ik ben er tot nu toe al heel tevreden mee.
Had op voorhand over dit probleempje hier gelezen, maar ik denk dat ik een gelukkige eigenaar ben van een modelletje zonder problemen.
Heb het proberen te testen door een potje te UT'en (snelst bij de hand, leeftijd van de game maakt toch niet uit) en ik kan geen spoor van ghosting terugvinden. Ook niet van een neon gloed of iets dergelijks. Het scherm lijkt gewoon naar behoren te functioneren.

Een top scherm met top mogelijkheden voor een zacht prijsje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156423

Hallo, ik ben de Legendbram van Alternate. Dit scherm ZUIGT HARD. Alternate kan zogenaamd niets constateren, ook niet als ik ze met de feiten op de neus trap door mijn laptop mee te nemen. Ik heb ontzettend spijt van dit scherm. Alternate werkt niet mee en doet ontzettend moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Ik denk eerder dat het aan jou ligt, misschien moet je ze wat vriendelijker aanspreken. Ik heb gewoon een andere kunnen krijgen bij alternate. Het ghosting probleem was overduidelijk dat zagen zij ook. Ik had niet eens de bon bij me, het alternate stickertje op de doos hadden ze genoeg aan.

En het scherm zuigt alles behalve hard. het is een perfect scherm vele malen beter dan zo veel andere schermen. Echt voor een TN scherm heel mooi apparaat. Perfecte prestaties, opties, en erg goed afgewerkt en stevig uiterlijk. Mits je een exemplaar zonder ghosting heb natuurlijk, is het een winner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
jesper86 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 14:58:
Ik denk eerder dat het aan jou ligt, misschien moet je ze wat vriendelijker aanspreken. Ik heb gewoon een andere kunnen krijgen bij alternate. Het ghosting probleem was overduidelijk dat zagen zij ook. Ik had niet eens de bon bij me, het alternate stickertje op de doos hadden ze genoeg aan.

En het scherm zuigt alles behalve hard. het is een perfect scherm vele malen beter dan zo veel andere schermen. Echt voor een TN scherm heel mooi apparaat. Perfecte prestaties, opties, en erg goed afgewerkt en stevig uiterlijk. Mits je een exemplaar zonder ghosting heb natuurlijk, is het een winner.
Kijk Jesper daar heb ik wat aan! :) ik twijfelde tussen een 2443bw en deze maar ik denk dat ik voor de iiyama ga. :*)

nieuwe pc samenstellen = leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Hier nog een (uitgebreide) test van deze monitor. Wel in het duits.

"gut"

nieuwe pc samenstellen = leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:44
jesper86 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:42:

Beoordelingen bij Alternate:
Legendbram schreef op 10.02.2009

Beeld ziet er in Windows prima uit. Geen beeld tijdens POST en Windows laadscherm via DVI ("Video mode not supported").
Ik had ook ergens gelezen dat iemand niet in de BIOS kon met dit scherm, omdat de minimale resolutie 800x600 is (en 640x480 nodig zou zijn). Is dat dat "Video mode not supported" ??
Hebben meer mensen dit probleem? Ik overweeg ook dit scherm aan te schaffen en qua prijs en functionaliteit lijkt dit een hele goeie! (maar ik wil wel in m'n BIOS er mee kunnen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Shadow_Zero schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:24:
[...]

Ik had ook ergens gelezen dat iemand niet in de BIOS kon met dit scherm, omdat de minimale resolutie 800x600 is (en 640x480 nodig zou zijn). Is dat dat "Video mode not supported" ??
Hebben meer mensen dit probleem? Ik overweeg ook dit scherm aan te schaffen en qua prijs en functionaliteit lijkt dit een hele goeie! (maar ik wil wel in m'n BIOS er mee kunnen :P )
Dat vroeg ik me ook al af.

Eigen quote:
Ik las bij de productreviews op de site van Alternate dat iemand zijn BIOS niet in kon omdat hij zijn Iiyama B2409HDS-B1 via DVI had aangesloten. De BIOS werkt op 640x480 en dat zou deze monitor alleen via VGA (D-SUB) ondersteunen. Klopt dit?

Quotes:
"Beeld ziet er in Windows prima uit. Geen beeld tijdens POST en Windows laadscherm via DVI ("Video mode not supported"). "

en

"Ik heb dit scherm nu een week, maar ik kom mijn bios niet meer in omdat dit beeldscherm die resolutie niet aankan. Zijn er meer die dit probleem hebben of ben ik de enige weer. Vervelend is het wel dat ik bij iedere bioswijzinging een ander scherm moet aansluiten voordat ik ook maar iets kan instellen. Minimale resolutie van dit scherm is 800*600 maar bios werkt met 640*480. "

Edit:
In de handleiding staat op de laatse pagina wel dat hij het ondersteunt, maar er staat niet of dat via DVI is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156423

jesper86 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 14:58:

Ik ben anders vriendelijk zat, bovendien waren al mijn kabels e.d. nog ingepakt, en waren er geen gebruikssporen. Maar ik heb i.i.g. niet stilgezeten:

Ben er 2x mee terug geweest, waarvan 1x met mijn laptop om het ZEER duidelijke probleem aan te tonen. Alternate bleef weigeren en dus ben ik meer informatie over mijn rechten gaan opvragen bij Consuwijzer.

Heb ze toen een aangetekende brief gestuurd en ze een termijn gegeven van 2 weken om te reageren. Die reactie kreeg ik na 1 week al. Meneer had geen zin in een ja/nee spel, en dus zou ik mijn geld terugkrijgen. Dat begon dus positief te lijken.

Gisteren terug naar Alternate geweest, en er moest nadrukkelijk duidelijk worden gemaakt dat mijn scherm niet defect is (ow boy, daar gaan we weer), maar incompatible. Waarop ik dus vroeg hoe het kan dat een scherm met zowel mijn laptop (onboard Intel GMA-ding), mijn 8800 GTS 640 MB, mijn GTX 285, mijn onboard ATi aansluiting op mijn server, EN mijn Xbox 360 incompatible zijn. En dan de grootste grap: op ALLE aansluitingen. Ook de BIOS-grap blijven ze maar ontkennen.

Uiteindelijk stond de volgende grap alvast klaar: de huidige waarde is 239,-, en niet 249,-. Na 10 min. hevige discussie dat ik een week later en 2 weken later al terug was geweest ging hij maar naar zijn manager. Die vertelde maar het hele bedrag (249,-) te vergoeden.

Ik geloof er zelf in dat de dode pixel van mij en de ghosting puur pech is. Wel denk ik dat het BIOS-probleem altijd aanwezig zal zijn, en daarom heb ik geen nieuw exemplaar meegenomen. Wat enkele mensen mischien wel ok vinden is mijn oplossing: zowel een VGA als DVI kabel verbinden. Ik stel (of, naja) steldDE in mijn nVidia configuratiepanel DVI in, dan schakeld hij keurig naar DVI in Windows zelf, mits automatisch staat aangeschakeld in de monitor opties bij inputs. Op VGA blijven werken is een ramp, dat trekt deze oude standaard niet (randen om sommige pixels etc.). Een bijkomend (fors) nadeel is dat een multi-boot ook geen beeld geeft, en dus die VGA eigenlijk haast verplicht is.

Ik ben blij dat ik van dit scherm af ben, maar voor andere mensen hoop ik dat ie gewoon in orde is, en wens ik je er veel plezier mee.

Edit:
Hier 2 filmpjes ter vergelijking van mijn probleem. Filmpjes zijn zelf gemaakt door een cameratelefoon, toch is het goed te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 156423 op 23-04-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulike2know
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-01-2022
Ik heb vorige week ook dit scherm gekocht bij Alternate.
Ik speel enkel world of warcraft en merkte meteen een zwarte glow (shaduw) rond objecten en spelers.
Het ziet er echt enorm lelijk uit en is zeer vervelend!
Na telefonisch contact met iiyama kreeg ik dit antwoord :

Geachte Meneer ,

Naar aanleiding van uw vraag over de zwarte schaduw als U een spel speelt met uw beeldscherm blijkt dat een omruiling uw probleem zal kunnen verhelpen.

Dit model (PLB2409HDS) is niet geschikt om spellen te spelen.

Wel kunnen wij U een omruiling tegen een ander model (PLE2407HDS) voorstellen.

Graag verneem ik van U per retour of U hiermee accoord gaat.

Met vriendelijke groet,

Iiyama Klantenservice.

Zo blijkt dus dat dit scherm meer een buisness model is.
Ik wou dat ik het op voorhand had geweten, het had me veel moeite bespaard!
Maar ik raad dit scherm dus zeker af voor gamers!

Groetjes.
Pagina: 1