Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
nieuws: Gsm-industrie: micro-usb in 2012 universele oplaadinterface
USB levert altijd 5volt met <weetikevenniet> amp. Je kan veilig zo opladen, ook via die andere kabel.
(zo laad ik mijn telefoon op via de PS3, of mijn PS3 controller via de PC
[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 25-02-2009 14:35 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Overigens hebben je PS3 controller en TomTom geen Micro-USB maar Mini-USB. Micro-USB is nog een maatje kleiner, en moet nog officieel geïntroduceerd worden als ik me niet vergis.
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25
micro usb is wat je bij nokia telefoons vaak ziet ( bijv n95 en n82 etc) lijkt een soort platgeslagen mini usb. Iets breder maar minder hoog. Niet compatibel met mini usb.Gunner schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:40:
Ok dat is mooi. Blijkbaar was ik inderdaad in de war met Micro USB
"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
Dit begrijp ik niet helemaal. Levert het nu wel gevaar op voor apparatuur of niet?gonkerd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:44:
Alleen het vermogen dat een bepaalde lader kan leveren kan lager zijn. Dus als je Tomtom meer amps. trekt dan je alternative lader kan leveren, loop je de kans dat deze doorbrand.
Er is alleen "gevaar" voor de lader. Het apparaat zelf heeft er doorgaans geen last van, maar de lader kan soms te weinig stroom leveren. Dan moet de lader harder werken om toch voldoende stroom proberen te leveren aan het te laden apparaat. Daardoor word de lader warmer en zou die stuk kunnen gaan.Gunner schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:02:
[...]
Dit begrijp ik niet helemaal. Levert het nu wel gevaar op voor apparatuur of niet?
Maar doorgaans zijn de meeste usb / mini usb en micro usb apparaten bedoeld voor een laadstroom van 5Volt 500mA de standaard voor usb. Wat wel kan zijn is dat het laden niet start als je een volledig ontladen apparaat aan een standaard usb legt omdat er te weinig stroom aangeboden word. (bijvoorbeeld de mda vario(1) had bij volledige ontlading een 5volt 1A lader nodig om te starten met laden. Was de rest lading nog circa 10% dan functioneerde een standaard usb lader van 5Volt 500mA prima)
Hoop dat het zo iets duidelijker is.
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Aan de andere kant mag een leeg apparaat geen "inrush" stromen veroorzaken. Zo'n MDA vario is blijkbaar dus fout ontworpen.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Ander USB laders werken hier dus niet op, omdat de spanning op andere pins zit. Ook heb je bijv telefoonladers die mbv en speciaal voltage initieel aan de telefoon signaleren dat ze niet op een USBpoort aangesloten zitten en meer kunnen trekken dan de standaard 500mA. M'n HTC Tytn laadt dus een stuk sneller op aan de eigen lader, dan aan een usbpoort.
_██_
(ಠ_ృ)
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
bij mij werkte dat niet.. (zonder software mod op de telefoon, 1 bitje editen met een hex editor en het werkt wel, das puur software)L3TUC3 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 01:38:
Ik gebruik de carplug van mn tomtom voor het opladen van mn razer. Werkt gewoon.
komt omdat er in de stekker van de razr oplader n extra weerstandje zit, die door de razr gedetecteerd word, en dat zit in normale kabels niet.
99% van de usb-mini apparatuur laad gewoon met dezelfde standaard kabel op.