Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[vista] Processen niet te beëindigen met taakbeheer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb enkele problemen met windows vista home premium 32 bit op mijn laptop.

Als windows live messenger een tijdje geminimaliseerd aan staat rechtsonderin in de systray, en ik klik erop om het messenger scherm tevoorschijn te halen, gebeurt dit niet. Als ik dan msnmsgr.exe probeer af te sluiten in taakbeheer kan dit niet. Zo kun je dus niets meer met msn totdat je de lap herstart.

Soortgelijk probleem met internet explorer. Op een gegeven moment loopt er een venster van internet explorer vast, dat met geen mogelijkheid meer is te sluiten, behalve een reboot.

Ook met firefox 3.06, dat ik altijd graag gebruik, heb ik problemen gehad zodat ik deze niet meer gebruik. Ik kon gewoon surfen, totdat je ineens niets meer kan doen met firefox. aflsuiten lukt, maar het proces blijft bestaan in taakbeheer. Opnieuw starten lukt dan niet meer en dan zegt hij "firefox is al actief......"

Na het inloggen in vista is de schijf 5 á 10 minuten constant in volle activiteit. En na wat langer bezig te zijn op de laptop, 3 uur ofzo, duurt het afsluiten erg lang, soms gebeurt er gewoon niets als ik op afsluiten klik en kan hij alleen nog uit door de aan/uit knop ingedrukt te houden, dit lijkt me niet erg goed.
Veel schijfactiviteit wordt veroorzaakt door schrijven naar C:\pagefile.sys (wisselbestand) en C:\system volume information\....

(ik gebruik onder andere AVG free en gratis zonealarm firewall)

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 14:10 ]

Verwijderd

Het is (helaas) al langer bekend dat ZoneAlarm deze problemen kan veroorzaken bij Vista.
Probeer ZoneAlarm eens te deinstalleren? Dan weet je in ieder geval waar het aan ligt. Volstaat de ingebouwde Firewall in Vista niet?

Verwijderd

Topicstarter
Dankje, heb zonealarm er meteen afgegooid.

Een tijdje geleden heb ik met Easeus partition manager een beetje zitten kloten met partities indelen. Dit programma was bezig met indelen maar het duurde gigantisch lang, dus heb gewoon aan/uit knop ingehouden. Zou er hierdoor iets beschadigd kunnen zijn?

Na enig herstel door vista kon ik weer in vista komen en heb de partities verder ingedeeld via de ingebouwde partitie manager. Hierna leek er geen probleem te zijn, behalve dan de genoemde problemen van de 1e post.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:30:
Dankje, heb zonealarm er meteen afgegooid.

Een tijdje geleden heb ik met Easeus partition manager een beetje zitten kloten met partities indelen. Dit programma was bezig met indelen maar het duurde gigantisch lang, dus heb gewoon aan/uit knop ingehouden. Zou er hierdoor iets beschadigd kunnen zijn?

Na enig herstel door vista kon ik weer in vista komen en heb de partities verder ingedeeld via de ingebouwde partitie manager. Hierna leek er geen probleem te zijn, behalve dan de genoemde problemen van de 1e post.
Hierdoor kan de partitie inderdaad beschadigd zijn. Maar als je hem daarna opnieuw met diskmanagement een partitie hebt gemaakt , zou het geen problemen meer mogen veroorzaken. Hoeveel RAM heb je trouwens? Vista Premium vraagt wel wat . Ook zou je de indexing service uit kunnen zetten. Scheelt ook een hoop geswap.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je zou chkdsk kunnen draaien over alle partities om te kijken of de data nog in orde is, anders verwacht ik geen problemen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

Topicstarter
Indexeren had ik al uitgezet. Heb 4gb ram dus moet genoeg zijn, maar home premium is gewoon basis vista toch? chkdsk heb ik gedraaid na dat gedoe met die partities maar daarna kon ik niet meer in updates en systeemherstel komen, heel vreemd.

Maar het LIJKT erop dat mijn problemen zijn opgelost, alleen door het verwijderen van zonealarm! :*)

Superbedankt voor de tip!

Verwijderd

4gb is meer dan genoeg idd. Ik hoop voor je dat de problemen wegblijven :-)
Suc6!
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:36:
Indexeren had ik al uitgezet. Heb 4gb ram dus moet genoeg zijn, maar home premium is gewoon basis vista toch? chkdsk heb ik gedraaid na dat gedoe met die partities maar daarna kon ik niet meer in updates en systeemherstel komen, heel vreemd.

Maar het LIJKT erop dat mijn problemen zijn opgelost, alleen door het verwijderen van zonealarm! :*)

Superbedankt voor de tip!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
3GB effectief. Geen 4.

Verwijderd

3.5 dacht ik op 32 bit?

En de meest basic versie van Vista is niet Home Premium maar Home Basic :)
Pagina: 1