Thuis heb ik een AVM Fritz!Box WLAN 7141, deze is met een andere computer verbonden over LAN. Hiermee is het internet in orde een ook geen problemen. Ik heb ook nog een andere computer via WLAN verbonden wat ook stabiel werkt en mijn PS3 in mijn kamer hierop verbonden (50-60%).
Nu heb ik een eigen computer gekocht met een Conceptronic C54ri PCI en een oudere broadcom die ik nog had liggen. Toen ik alles aangesloten had, werkte alles nog redelijk stabiel maar met een ping naar diverse website van 150ms.
Gisteren was er waarschijnlijk een kortsluiting ergens op mijn kamer. Sindsdien heb ik langzaam of instabiel netwerkverbinding met mijn router. De verbinding met de router houd meestal maar een paar seconden vol.
Nu wou ik graag dit verbeteren. Ik weet niet precies wat ik doen om het te verbeteren. Dus vraag ik jullie om raad,mijn kamer is 12m van de router vandaan en er zitten 3 redelijke dikke muren tussen. Ik heb al een "Windsurfer" op mijn router gedaan en PCI kaart.
Zelf had ik dit in gedachten:
- Betere antennes op de router en op de Conceptronic
- Een N Router halen ( Linksys WRT160N) plus een N PCI kaart (Linksys WMP300N)
- Over stroom een netwerk verbinding maken
- Accespoint erbij kopen (G Netwerk)
Nu heb ik een eigen computer gekocht met een Conceptronic C54ri PCI en een oudere broadcom die ik nog had liggen. Toen ik alles aangesloten had, werkte alles nog redelijk stabiel maar met een ping naar diverse website van 150ms.
Gisteren was er waarschijnlijk een kortsluiting ergens op mijn kamer. Sindsdien heb ik langzaam of instabiel netwerkverbinding met mijn router. De verbinding met de router houd meestal maar een paar seconden vol.
Nu wou ik graag dit verbeteren. Ik weet niet precies wat ik doen om het te verbeteren. Dus vraag ik jullie om raad,mijn kamer is 12m van de router vandaan en er zitten 3 redelijke dikke muren tussen. Ik heb al een "Windsurfer" op mijn router gedaan en PCI kaart.
Zelf had ik dit in gedachten:
- Betere antennes op de router en op de Conceptronic
- Een N Router halen ( Linksys WRT160N) plus een N PCI kaart (Linksys WMP300N)
- Over stroom een netwerk verbinding maken
- Accespoint erbij kopen (G Netwerk)