Toon posts:

Linksys Kabel modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

ik heb thuis een ziggo abonnement met een motorola kabel modem icm een linksys router (alles in 1 extra)
ik wil graag deze 2 apparaten vervangen door 1 apparaat.
dus een router + kabelmodem (met telefonie functie). draadloos is makkelijk maar niet noodzakelijk.
ik kan niet veel van dit soort apparaten vinden, alleen maar adsl routers en modems in 1

weet 1 van jullie een goed werkend apperaat voor een een beetje redelijke prijs?

bvd,

Mvgr Christiaan

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:44
Bestaat voor zover ik weet niet, bij kabel-abonnement altijd een modem een een router of ander netwerkapparaat...

offtopic:
Psssst, we groeten hier niet op GoT, je post is al een saluut naar ons toe ;)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je antwoord, en een alleen een modem met telefonie functie? (die modem ben ik een beetje zat)
het liefst natuurlijk van linksys, dan past het een beetje bij elkaar.

http://www.amazon.com/Lin...Cable-Modem/dp/B00005T6GZ

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Nu online

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

dat bestaat wel heb ik laats ontdekt bij de hw woensdag van gamekings , daar behandelde ze een fritz box modem..

hier het filmpje :)

[ Voor 34% gewijzigd door BGB4rn op 26-02-2009 19:23 ]

Signature

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee, het modem is van de leverancier, zeg maar je Telefoon ISRA, daar hang je normaal het ADSL modem aan vast, maar in dit geval dien je er, of een PC aan te hangen, of een router. Dus nee, je kan niet wijzigen van kabelmodem.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Er zijn wel kabelmodems met ingebouwde router te krijgen. Echter niet in NL.
Ook al zal je er een importeren, dan heb je er niets aan.

Ziggo zal het mac adres van het modem in hun systeem moeten aanmelden, en dat doen ze niet.
Dit doen ze alleen met hun eigen modems. Dit omdat ze niet andere modems willen ondersteunen.
En ik geloof ook dat de snelheid van je verbinding afhankelijk is van de firmware in je modem.
Een door jou aangeschaft modem zal dus ook gewoon niet online komen.
BGB4rn schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:21:
dat bestaat wel heb ik laats ontdekt bij de hw woensdag van gamekings , daar behandelde ze een fritz box modem..

hier het filmpje :)
Dat is een adsl modem. Niet de TS blij maken met een dode mus aub.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 26-02-2009 19:26 ]

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Nu online

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

wat is er zo dood aan een springlevende mus als ik vragen mag ? :P ik vermoed dat de ts niet een 56k kabelmodem boedoelt dus lijkt me dit wel een optie ..

Signature

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ze zijn er wel, vraag is alleen of @Home ze wil leveren. KabelNoord (een kleine zelfstandige kabelISP in Friesland) levert hiervoor de Arris WT552B. Dit is gewoon de ouderwetse TM502B met ingebouwde router. Ik heb een aantal dorpsgenoten die zo'n ding geleverd hebben gekregen, zolang je genoeg hebt aan de 4 LAN poorten in dat ding of als je met WLAN werkt, zijn dat gewoon goede stabiele apparaten. Enige nadeel is dat ze standaard worden afgeleverd op kanaal 11. Werkt eerst prima, totdat je buurman ook zo'n ding krijgt (de kabelboer stelt die dingen vooraf in met een WPA key en levert het zo af bij klanten).

Je zult hier @Home dus voor moeten bellen en vragen of ze zo'n wireless ding kunnen leveren. Kunnen ze het niet, dan heb je pech en mag je alsnog 2 losse apparaten gebruiken. KabelNoord vraagt voor zover ik weet overigens 50 euro voor dit modem, en dan krijg je er ook nog een "gratis" linksys WLAN USB stick bij.

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk dank mensen.

kan ziggo de modem eigenlijk op afstand updaten?

@ JGC, ik zit in het oude casema gebied, kan ik dan nog steeds kabelnoord bellen?

gr Chris

• _JGC_
  • Nu online
KabelNoord is een zelfstandige kabelboer die onafhankelijk werkt van Ziggo en UPC (ze leveren op dit moment UPC, Ziggo en KNID over hetzelfde kabelnet). Ik denk niet dat ze die modems los verkopen, en mochten ze dat wel doen, dan is het nog maar de vraag of Ziggo die dingen accepteert in hun netwerk. Ziggo doet tests met bepaalde modems, als het desbetreffende Arris modem niet door Ziggo getest is willen ze dat ding ook niet op hun kabelnet. De enige optie die je hebt is bellen met Ziggo en vragen of ze je een modem met geintegreerde router kunnen leveren.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 16:44
job schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:25:
Er zijn wel kabelmodems met ingebouwde router te krijgen. Echter niet in NL.
Ook al zal je er een importeren, dan heb je er niets aan.

Ziggo zal het mac adres van het modem in hun systeem moeten aanmelden, en dat doen ze niet.
Dit doen ze alleen met hun eigen modems. Dit omdat ze niet andere modems willen ondersteunen.
En ik geloof ook dat de snelheid van je verbinding afhankelijk is van de firmware in je modem.
Een door jou aangeschaft modem zal dus ook gewoon niet online komen.

[...]

Dat is een adsl modem. Niet de TS blij maken met een dode mus aub.
UPC levert kabelmodems MET router (en wifi) in een, de Thomson TWG850

Echter, een kabelmodem is niet universeel, hij download de bijbehorende configuratie van een server bij de provider. Je kan dus niet <insert-any-modem> gebruiken. Je bent gebonden aan de door de provider geleverde modem.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
Was dat vroeger niet zo?

ik dacht dat de config nu gedaan werd vanuit de centrale, want zo kan je bv vroeger je oude telenet modems uncappen door een eigen TFTP-serveur op te zetten een aangepaste config te uploaden met een cap die veel hoger lag, waardoor je lekker sneller kon downloaden...

Dus dat het enige wat meegaat je MAC-adres is en dat de centrale alles bepaald...

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
DJSmiley schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 20:02:
[...]

Echter, een kabelmodem is niet universeel, hij download de bijbehorende configuratie van een server bij de provider. Je kan dus niet <insert-any-modem> gebruiken. Je bent gebonden aan de door de provider geleverde modem.
Dat is bij UPC niet meer zo. Je kan bij UPC elk willekeurig DOCSIS kabelmodem gebruiken. Als je voor de eerste keer naar n site surft moet je inloggen met je upc inlognaam waarna upc jouw modem aan jouw account koppelt.

Ik heb weleens n @home modem gebruikt op mijn UPC aansluiting bijvoorbeeld.. werkt prima.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

BGB4rn schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:31:
wat is er zo dood aan een springlevende mus als ik vragen mag ? :P ik vermoed dat de ts niet een 56k kabelmodem boedoelt dus lijkt me dit wel een optie ..
Waar jij naar linkt is een adsl modem.
Wat hij nodig heeft is een kabelmodem. Dus daar help je TS niet mee.
DJSmiley schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 20:02:
Ik zeg ook niet dat ze niet bestaan. Met dat ze niet te krijgen zijn bedoel ik dat je ze niet in de winkel kan kopen. Tenminste ik heb ze nog nooit gezien. Misschien dat je een upc winkel kan binnenlopen (bestaan die??) en daar een startpakket kan halen.
FatalError schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 20:30:
Dat is bij UPC niet meer zo. Je kan bij UPC elk willekeurig DOCSIS kabelmodem gebruiken. Als je voor de eerste keer naar n site surft moet je inloggen met je upc inlognaam waarna upc jouw modem aan jouw account koppelt.

Ik heb weleens n @home modem gebruikt op mijn UPC aansluiting bijvoorbeeld.. werkt prima.
Interessant. Bij ziggo doen ze maar erg moeilijk over alternatieve modems. Docsis is een standaard dus ze zouden inderdaad uitwisselbaar moeten zijn. Maar je zit dus wel vast aan de meewerkendheid van je provider. Ze moeten ten eerste alternatieve modems willen ondersteunen (ze wilden een oud modem wat ooit door hun uitgegeven is niet eens opnieuw aanmelden, ik moest en zou een nieuwe krijgen), ten tweede moeten ze ook nog de firmware/instellingen voor het alternatieve modem klaar hebben staan.
TS kan natuurlijk altijd met ziggo bellen of het eventueel mogelijk zou zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 26-02-2009 22:20 ]

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
FatalError schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 20:30:
[...]Dat is bij UPC niet meer zo. Je kan bij UPC elk willekeurig DOCSIS kabelmodem gebruiken. Als je voor de eerste keer naar n site surft moet je inloggen met je upc inlognaam waarna upc jouw modem aan jouw account koppelt.

Welk type kabelmodem was dat dan? DOCSIS zou dit inderdaad mogelijk moeten maken... Maar het verbaast me toch een beetje dat het werkt. Hoe zit het met telefonie?

Ik zou mijn TWG850 (UPC) graag willen vervangen voor een ander ding, waar ik zelf het volledige beheer over kan doen. Maar de telefoniepoort en de compatibiliteit met de kabelboer houdt mij tegen.

• _JGC_
  • Nu online
DOCSIS is idd een standaard, maar er zijn meerdere versies van die standaard. Verder heeft elk kabelmodem bugs of incompatibiliteiten en worden hier workarounds op toegepast. Als je een niet-ondersteund modem aansluit krijg je zeer waarschijnlijk problemen die je ISP niet kan of wil oplossen.
Pagina: 1