Toon posts:

Linux bakkie aan me windows hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik een onderstaand netwerk maken ? Kan het gewoon met een crosscable en wat moet ik instellen :?

Ik heb een windows pc waar ik op internet e.d., nu wil ik een linux server aan me windows bak hangen. ALs ik met windows op internet zit wil ik dat linux die verbinding ook gebruikt. Het httpd en mail verkeer dat binnenkomt moet naar me linux bak gaan... Ook wil ik vanuit windows met telnet/ssh me linux bak kunnen besturen

Verwijderd

Ik zou het andersom doen. Dus verbinding via Linux en daar je windows bak aanhangen

Verwijderd

Topicstarter
Kan ook maar ik wil die linux bak eigenlijk ergens neerzetten zonder monitor en keyboard e.d., want dan kan ik hem connecten vanuit windows en heb linux alleen voor www server

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 10:00
Daar ben ik op het moment ook mee bezig maar om een goeie linux-server op te zetten moet je wel behoorlijk wat weten ;( dus ik ga eerst eens aankloten met freesco www.freesco.com
als ik meer weet van linux probeer ik nog eens een linux router op te zetten.
anywayz give it a shot

oja je kan ook nog vanuit je browser in windows je hele zooi configureren kortom... aanzetten en in de kast flikkeren die 386/486

greetz,
Stealth

Verwijderd

Topicstarter
Jamaar dat wil ik dus niet, beter lezen :)

Ik wil dus m'n linux bak via crosscable aan m'n windows hangen. ALs windows op i-net zit moet die linux bak ook te bereiken zijn via dat ip voor www verkeer van buitenaf. De linuxbak moet altijd beschikbaar zijn voor intern telnet/ssh verkeer

Iemand een id :?

Verwijderd

winroute?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zoals hierboven ook al staat zou ik het gewoon andersom doen :)

Verwijderd

Ik zou het ook anders om doen. Linux is dan gelijk een goeie firewall, want dat is windows zeker niet.

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:16

JJJ

MAAR DAT WIL HIJ NIET!

Ik heb zoiets ook, op een windows pc komt verkeer binnen, is het dan mogelijk dat windows inetverkeer verder stuurt naar linuxbak zodat je daar kan inetten?

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

zet gewoon op de linux bak een sambaserver, zodat win me linux gewoon kan zien.

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

Verwijderd

Voor mensen die meer van ip-ranges, subnetting en dergelijke willen af weten:

http://www.learntosubnet.com
Diverse Linux How-to's (zoals de ipchains, staat wel wat over deze dingen in).

Boek: tcp/ip Network Administration door Craig Hunt (O'reilly)

Mzzl

Verwijderd

Dan zou je op je WIndows machine een gateway programma moeten installeeren. Deze direct dan all het verkeer wat op een gespecificeerde poort binnen komt (bv. poort 80) door naar een andere machine. Dus in jouw geval de linux bak.

Bij linux stel je dan in dat hij voor i-net verbinding die gateway moet gebruiken. Dus linux zal proberen om via de gateway te gaan internetten. Als deze dus disabled is zal dat niet kunnen.

Moet je gewoon even zoeken naar een gateway programa. Wat er zo bij mij opkomt is Avirt, zie http://www.avirt.com/
Pagina: 1