Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wii-remote op computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek naar een manier om de wii remote te gebruiken voor de pc net zoals op de wii zelf. Op internet zie ik nu veel over bluetooth maar daar werkt het niet zoals op de wii en registreert hij niet echt je bewegingen. Is er een andere manier met een sensor om hem wel op de pc aan te sluiten en te gebruiken zoals op de wii?? En zo ja, waar koop je die sensor dan, of hoe maak je hem??

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-09 07:55

Raphaelo

boeiend!!

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 11:28:
Ik zoek naar een manier om de wii remote te gebruiken voor de pc net zoals op de wii zelf. Op internet zie ik nu veel over bluetooth maar daar werkt het niet zoals op de wii en registreert hij niet echt je bewegingen. Is er een andere manier met een sensor om hem wel op de pc aan te sluiten en te gebruiken zoals op de wii?? En zo ja, waar koop je die sensor dan, of hoe maak je hem??
Als je gewoon zo een draadloze sensorbar koopt dan kan je die in principe gebruiken met je wiimote. Er gaat namelijk geen data vanaf de sensorbar naar de wii/computer. Het configureren kan je dan gewoon met glovepie doen.

DealExtreme heeft ze heel goedkoop:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3643

[ Voor 3% gewijzigd door Raphaelo op 26-02-2009 02:32 ]

originele signatures zijn top!

Verwijderd

Topicstarter
Raphaelo schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 02:31:
[...]

Als je gewoon zo een draadloze sensorbar koopt dan kan je die in principe gebruiken met je wiimote. Er gaat namelijk geen data vanaf de sensorbar naar de wii/computer. Het configureren kan je dan gewoon met glovepie doen.

DealExtreme heeft ze heel goedkoop:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3643
Bedankt voor de reactie, dus ik hoef alleen maar zo'n sensor bar op de pc te zetten en hoef hem niet eens aan te sluiten of hem te laten herkennen?? en dan kan ik hem met glovepie configureren voor de sensorbar?? En dan werkt het zoals op de wii??

• Giszmo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-09 15:14
Als je het snel wil weten of het werkt kun je in plaats van een draadloze sensor
twee waxine lichtjes aansteken en met ongeveer de tussenruimte van de sensorbalk
naast elkaar zetten .

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-10 11:32
Je kunt alleen geen accelerometers gebruiken. Ik heb hem ook heel even op mijn pc aangesloten gehad met een zaklampje onder mijn scherm. Met Glovepie kun je dan alle knoppen configureren voor je spel of powerpoint (of wat je er ook mee wil), maar niet de snelheid van je beweging etc, dus WEL bijvoorbeeld plaatsbepaling alsof het een muis is.