WD s-ata drive kaput?

Pagina: 1
Acties:

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Goedemorgen medetweakers,

Na een avondje testen met mijn vader zijn PC weet ik het even niet meer en denk ik dat er een harde schijf gesneuveld is ;(
Het betreft hier een Western digital S-ata drive van 80 gigjes

Wat zegt het PC'tje tegen mij: De HDD kan niet worden gevonden, niet in de bios, niet via extern uitlezen met een USB kabeltje op verschillende systemen. Ook heb ik stiekem nog met jumpertjes zitten spelen om te kijken of de BIOS of wat dan ook hem wel herkent... noppes.

Wat het ik gedaan om verder te testen:
Andere schijven in PC gehangen, deze deden het wel.
Voeding doorgemeten, deze is ok.
De niet werkende hdd in een case gepropt zodat ik hem met USB kan uitlezen, kan hem niet vinden.
Wel werkende hdd in zelfde case gepropt, werkt uitstekend.
Niet werkende hdd in andere PC als 2e disk JBOD gepropt, niet werken...

Ff heel simpel voor mij bekeken: hij doet het niet meer, maar zijn er nog zaken die ik over het hoofd heb gezien? Er staat niet echt speciale data op die ik MOET hebben (of mijn pa eigenlijk) Maar volgens mij word het tijd om even aan te kloppen bij western digital voor een RMA'tje.

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-02 16:20

Joran

<3 natalee

Het lijkt mij dat je alles hebt geprobeerd: terugsturen die hap

Send me your gameboys

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik was al bijna bang dat niemand het meer wist... ik kijk even en het blijkt nog zo te zijn ook :)
Ik bel WD even voor een RMA nummertje en dan sturen maar... Ondertussen maar een nieuwe aanschaffen voor vaderlief die lekker veel bezig is met spelen op zijn PC.

Nieuwe schijf is aangeschaft en inmiddels geinstalleerd. werkt uitstekend!

[ Voor 14% gewijzigd door scenix_ op 25-02-2009 20:45 . Reden: nieuwe info ]