Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Veel BSOD's na nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Marnixzzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-11 18:15
Hallo

Mijn vorige moederbord (MSI K9A2 CF-F) heb ik moeten vervangen omdat die doorbrandde bij het overclocken van mijn processor. Ik heb deze dus vervangen voor de Foxconn A7DA-S. Sindsdien heb ik erg veel last van BSOD's. Ik heb geprobeerd om de chipset drivers te installeren, maar dat krijg ik niet voor elkaar omdat Vista beweerd dat ze er al op staan. Ik heb geen idee hoe ik de oude moet verwijderen want er staat niet iets als chipset in apparaatbeheer. Ook al verschillen de chipsets niet zoveel van elkaar (790X en 790GX) denk ik dat dit de oorzaak is van mijn BSOD's. Ik heb al geprobeerd met de ATI Software Utility alle ATI drivers te verwijderen, maar dat is niet gelukt. Een aantal BSOD's heb ik weten weg te krijgen door het installeren van de drivers voor mijn videokaart vanaf de meegeleverde cd. de nieuwste drivers van ATI geven dus plotseling problemen, voor de verwisseling totaal niet.

Ik krijg de volgende BSOD foutmeldingen:

0x0000007E (0x0000005, 0x8281A037

0x0000000A (0x000006C4, 0x0000000A

0x0000008E (0xC000005 dxgkrnl -> opgelost door opnieuw installeren oude Vid. drivers

0x0000008E (0x0000006, 0x827E4AD4

Ik heb al gezocht op google, maar daar staat of de oplossing er niet bij, of het is voor xp, of de beschrijving komt verder niet overeen. Veel BSOD's zijn af en toe tijdens het opstarten, maar meestal tijdens het gamen (crysis, GTA 4). Dit ging met het vorige moederbord dus zonder problemen.

Ik heb memtest86 gedraaid, en die meldde dat er 0 fouten waren

Is dit nu zo op te lossen, of moet ik vista opnieuw installeren. Zo ja, dan nog een vraag: Ik heb bij Surfspot de DVD gekocht met dat ik weet 1 licentie. Kom ik dan niet in de problemen dat dit als een illigale versie word gezien na het opnieuw installeren?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:57
Bij het vervangen van je moederbord is het altijd aan te raden je OS opnieuw te installeren. Je kunt met dezelfde licentie een aantal keer opnieuw installeren. Wat je ook kunt proberen is met drivercleaner aan de slag te gaan en de oude drivers op te schonen en nieuwe te installeren, echter zou ik je aanraden om gewoon even opnieuw je OS te installeren :)

Edit: Overigens welkom op GoT ;)

[ Voor 4% gewijzigd door asfaloth_arwen op 25-02-2009 11:05 ]

Specs

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:31

_Apache_

For life.

Moederbord wissel is op zijn minst een format+reinstal+nieuwste drivers van internet. Dit heeft je een mooie basis om vanaf de troubleshooten

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Marnixzzz
oke, dan installeer ik 'm opnieuw. Maar dan een extra vraag: Ik heb nu een triple-boot systeem; XP, Vista en windows 7. Xp en windows 7 moeten uiteraard ook opnieuw geinstalleerd worden maar ik vraag me nu af wat de goede volgorde is. Ikzelf denk eerst XP, daarna windows 7 en daarna windows Vista. Hierdoor heb ik de bootloader van Vista(zodat ik niet in de problemen kom als ik windows 7 nog eens weghaal na 1 augustus) en hij kerkent alle 3 de OS'en. Is dit slim?

@ asfaloth_arwen
Bedankt, ik voel me nu al thuis door jullie snelle reacties :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Marnixzzz op 25-02-2009 12:25 . Reden: las edit van asfaloth_arwen ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Nee, altijd installeren van oudste naar nieuwste versie.
Dus eerst XP, dan Windows Vista, en uiteindelijk Windows 7.

De bootloader van Windows Vista zal namelijk niet overweg kunnen met Windows 7.

Als je later Windows 7 verwijdert, moet je je Vista DVD nemen, en je MBR herstellen in de Console.
Je kan ook gebruik maken van EasyBCD.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Je hoeft in principe trouwens Vista en Windows 7 niet opnieuw te installeren, die zouden het gewoon prima moeten doen met andere hardware, omdat het hele verhaal rond de HAL daar anders aangepakt is. Zeker met een chipset die zo gelijkaardig is mag dat geen probleem zijn in principe.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 14:13 ]

• Marnixzzz
blijkbaar wel, heb jij een oplossing voor de foutmeldingen?
Pagina: 1