Toon posts:

Externe hdd constant aan het slapen na 10 min idlen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Maxtor Basics 500 gig externe hdd met een built in feature die zo werkt dat als je 10 min geen schijfactiviteit hebt het ding in standbye modus gaat.

Als je vervolgens iets wil opslaan in een willekeurig programma en je krijgt een mooi browse venstertje waar je vervolgens drukt op het pijltje naar beneden om een overzichtje te krijgen van alle schijven in je pc dan moet het domme ding eerst weer opstarten (+/-) 8 sec voordat ik uberhaubt toegang krijg tot welke willekeurige schijf ook. Zelfde probleem bij afsluiten, als je op afsluiten drukt gaat het ding eerst opstarten (weer 8 sec verder) voordat het venstertje van afsluiten verschijnt.

Hoe zorg ik ervoor dat het ding blijft lopen als ik dat wil? Ik heb al even op GoT rondgesnuffeld maar kon alleen wat topics vinden inzake Mac OSX e.d. De simpelste oplossing zou een programmaatje zijn dat draait op de achtergrond wat om de 3 of 4 minuten of zo schijfactiviteit genereert. Google is your friend maar mijn google skills zijn nog niet zo goed dat ik dit progje (wat ongetwijfeld al wel bestaat) kan vinden. Wie helpt me? :)

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 16:53
Met een beetje creativiteit kun je zelf een batch-file maken die je als taak plant. Die laat je dan iedere 5 minuten een letter ofzo toevoegen aan een tekstbestand.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel een ideetje! Ga ik proberen :) Tnx

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
je kunt een tooltje downloaden seatools waarin je de slaapfunktie kan uitzetten.
heb ik ook gedaan op me 1TB maxtor en werkt.
succes

AMD 3900x@5Ghz intellkiller