Welk pci-e slot moet ik gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infex
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-01-2010
Hoi

Ik heb een gigabyte ex-58 extreme moederbord(4pci-e slots) gekocht met een HD 4550 video kaart.
Ik dacht altijd dat je je componenten(bij ram ben ik vrijwel zeker) zo dicht mogelijk bij de cpu moest zetten voor de beste prestaties.(is dat zo?)
Maar dan heb ik weinig plaats tussen mijn allebei passief gekoelde southbridge en mijn videokaart.
Dus kan het kwaad dat ik mijn video kaart 1tje lager zet? Dan is er volgens mij een betere airflow want die dingen worden redelijk warm.

Mijn oude account is niet meer, dus maar even een nieuwe aangemaakt.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:10

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je moet even kijken als de PCI sloten dezelfde snelheid hebben :) Zo ja, geen probleem. Zo nee, dan kan er verlies optreden (vziw).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik dacht altijd dat je je componenten(bij ram ben ik vrijwel zeker) zo dicht mogelijk bij de cpu moest zetten voor de beste prestaties.(is dat zo?)
Begin maar eens met uit te leggen op basis waarvan jij dat denkt. Het is de omgekeerde wereld om iets willeurigs te roepen zonder referenties of onderbouwing en dan te vragen of dat zo is.
Mijn oude account is niet meer, dus maar even een nieuwe aangemaakt.
Aangezien we op T.net niet aan deleten van accounts doen is je oude account wel degelijk nog aanwezig. Het aanmaken van kloonaccounts (ook als je het "dan maar" doet) is nadrukkelijk niet de bedoeling :o

Mail anders naar gathering@tweakers.net met uitleg van de situatie (met name met je oude accountnaam en je nieuwe), dan vinden we wel een oplossing.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infex
Outerspace schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:34:
Je moet even kijken als de PCI sloten dezelfde snelheid hebben :) Zo ja, geen probleem. Zo nee, dan kan ik verlies optreden (vziw).
Scalable ability to both 3 way CrossFireX and 3 way SLI support for ultimate graphics performance

dus ik denk van wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infex
dion_b schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:37:
[...]

Begin maar eens met uit te leggen op basis waarvan jij dat denkt. Het is de omgekeerde wereld om iets willeurigs te roepen zonder referenties of onderbouwing en dan te vragen of dat zo is.

[...]
Mijn leerkracht vertelde mij dat......

Aangezien we op T.net niet aan deleten van accounts doen is je oude account wel degelijk nog aanwezig. Het aanmaken van kloonaccounts (ook als je het "dan maar" doet) is nadrukkelijk niet de bedoeling :o

Mail anders naar gathering@tweakers.net met uitleg van de situatie (met name met je oude accountnaam en je nieuwe), dan vinden we wel een oplossing.
ik heb geeen idee wat mijn login is.
Ik heb er "heeeel" lange tijd niet meer opgezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Het idee dat je componenten zo dicht mogelijk bij de CPU moet zetten is onzin. Overigens werken op jouw moederbord de bovenste twee sloten op een x16-snelheid en volgens mij is het dus mogelijk om je videokaart in het tweede slot te doen. Ik zou het gewoon proberen en dan met GPU-Z even de snelheid bekijken. Als dat inderdaad x16 is, dan is er dus niks aan de hand. Gewoon een kwestie van even proberen dus. ;)

Voor je oude account zou je even navraag kunnen doen in het Schop een modje-subforum.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Laatst online: 15-09-2024
Over je GPU: je zal even in het boekje van je mobo moeten kijken of de snelheden hetzelfde zijn in alle sloten, dan weet je het zeker. Op internet kan zoveel staan.

over RAM: wat is dat voor onzin? Ik heb daar nog nooit van gehoord dat je je ram zo dicht mogelijk bij de CPU moet plaatsen voor beste performance. Over het algemeen is het wel de bedoeling dat je eerst slot 1 gebruikt (meestal dus dicht bij de CPU) en dan slot 2 enz. Maar soms moet je ook slot 2 en 4 gebruiken vanwege bepaalde types RAM die je mobo aankan. (bijvoorbeeld DDR en DDR2 combo borden) Sterker nog. Vaak moet je voor dualchannel geheugen de bankjes op 1 en 3 zetten om het te laten werken en niet op 1 en 2 zoals jij nu zal doen omdat het dichter bij de CPU is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infex
scenix_ schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:44:
[...]

Over je GPU: je zal even in het boekje van je mobo moeten kijken of de snelheden hetzelfde zijn in alle sloten, dan weet je het zeker. Op internet kan zoveel staan.

over RAM: wat is dat voor onzin? Ik heb daar nog nooit van gehoord dat je je ram zo dicht mogelijk bij de CPU moet plaatsen voor beste performance. Over het algemeen is het wel de bedoeling dat je eerst slot 1 gebruikt (meestal dus dicht bij de CPU) en dan slot 2 enz. Maar soms moet je ook slot 2 en 4 gebruiken vanwege bepaalde types RAM die je mobo aankan. (bijvoorbeeld DDR en DDR2 combo borden) Sterker nog. Vaak moet je voor dualchannel geheugen de bankjes op 1 en 3 zetten om het te laten werken en niet op 1 en 2 zoals jij nu zal doen omdat het dichter bij de CPU is. 8)7
srry iedereen maakt wel eens fouten en zeker als je een leerkacht hebt die het altijd beter wilt weten :)
kheb trippel channel en kheb ze gwn om en om gestoken dus overal 1 plaatsje tussen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
srry iedereen maakt wel eens fouten en zeker als je een leerkacht hebt die het altijd beter wilt weten :)
kheb trippel channel en kheb ze gwn om en om gestoken dus overal 1 plaatsje tussen 8)7
Het was ook niet flammerig bedoeld... :) Maar nogmaals kijk in je boekje voor het goed plaatsen van je geheugen. Hier staat over het algemeen de juiste info in (en meer!) Het is natuurlijk zo dat wij tweakers niet in boekjes kijken maar aansluiten en dan vervolgens wel verder kijken maar met een mobo dat uitgebreid is, is het zeker niet onverstandig. Bij tripple channel kan het weer zo zijn dat je ze gewoon naast elkaar moet zetten, dus check het ffkes :D daar maak je alleen jezelf blij mee. En die leraar van jou... Geeft toch geen ICT hoop ik he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infex
scenix_ schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:50:
[...]

Het was ook niet flammerig bedoeld... :) Maar nogmaals kijk in je boekje voor het goed plaatsen van je geheugen. Hier staat over het algemeen de juiste info in (en meer!) Het is natuurlijk zo dat wij tweakers niet in boekjes kijken maar aansluiten en dan vervolgens wel verder kijken maar met een mobo dat uitgebreid is, is het zeker niet onverstandig. Bij tripple channel kan het weer zo zijn dat je ze gewoon naast elkaar moet zetten, dus check het ffkes :D daar maak je alleen jezelf blij mee. En die leraar van jou... Geeft toch geen ICT hoop ik he? ;)
jwl hij geeft hardware
En ik heb in de boekjes gelezen maar er staat niet zoveel in én ik begrijp niet alles.
Dus er is geen enkel nadeel aan als ik mijn gpu 1slotje lager zet.
Dan ga ik dat direct doen :)

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

infex schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:58:
Dus er is geen enkel nadeel aan als ik mijn gpu 1slotje lager zet.
Dan ga ik dat direct doen :)
Er zijn 2 situaties waarin het een nadeel zou kunnen opleveren. Óf de videokaart loopt op een lagere snelheid óf hij doet helemaal niks en geeft geen beeld. Het eerste kan je vaststellen door GPU-Z te downloaden en te constateren wat die snelheid dan is. En het laatstgenoemde is makkelijk vast te stellen en dan stop je de videokaart gewoon terug in het eerste slot. Waarschijnlijk gaat het wel werken, maar test het gewoon en dan zie je het vanzelf. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
@_the_crow_

Mee eens, veel succes infex!
Pagina: 1