Toon posts:

DVI naar HDMI Conversie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Is er iemand die het antwoord weet op volgenden vraag:

Een HP DC5800SFF met volgende chipset:

Intel® Q33 Express chipset, Intel Core™ 2 Duo processors, Intel Core 2 Quad processors, and Intel Graphics Media Accelerator 3100 integrated graphics

Hier kan je een volgende aan toevoegen:

HP ADD2 SDVO PCIe DVI-D adapter

Zodat je een DVI poort hebt, echter in de specs list van Intel zie ik dat erbij de 3100, enkel vermeding gemaakt wordt dat een HDMI SDVO kaart enkel werkt met een G33 chipset.

Wil dit dan zeggen, dat ik sowieso den conversie niet kan doen van DVI naar HDMI omdat niet door de chipset ondesteund is, of gaat dit louter over de fysieke poort.

Bij bv. kaarten van Nvidia, wordt er steeds melding gemaakt van HDMI support (via convertor).

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
HDMI en DVI zijn identiek, het enige verschil is de vorm van de stekker en de extra bandbreedte van HDMI voor audio, als je een DVI naar HDMI omzetter gebruikt, wordt er van die bandbreedte geen gebruik gemaakt en wordt het dus een DVI kabel met een HDMI aansluiting

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor het snelle antwoord, morgen ken ik de afloop....

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 22:01
Hopelijk doe ik geen topic steal, maar vroeg me ook al een soortgelijk iets af. Als ik jouw antwoord goed begrijp, maakt het voor de beeldkwaliteit niets uit, maar alleen voor het geluid. Ik heb namelijk een 8800GT en wil deze via HDMI verbinden aan mijn HDTV. Ik vroeg me af of ik geen kwaliteitsverlies zou krijgen.

PSN ID Binloading_nl

Verwijderd

steefje schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:21:
Hopelijk doe ik geen topic steal, maar vroeg me ook al een soortgelijk iets af. Als ik jouw antwoord goed begrijp, maakt het voor de beeldkwaliteit niets uit, maar alleen voor het geluid. Ik heb namelijk een 8800GT en wil deze via HDMI verbinden aan mijn HDTV. Ik vroeg me af of ik geen kwaliteitsverlies zou krijgen.
Nee, dit kan prima. Eventueel kan je ook geluid erover krijgen maar ik weet niet of dat nodig is en dat is wel meer werk.. Beeld wil sowieso.

Verwijderd

Afaik blijft het ten alle tijde een digitaal signaal dat op geen enkel ogenblijk geconverteerd word, kwaliteitsverlies zal er dus in principe niet optreden.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:50

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

mocht dat het wel doen heb je geen beeld aangezien het digitaal is :+

Signature

Pagina: 1