Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista OEM] Reboot met foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb weer eens een probleempje met me laptop.

Na een jaar met problemen te hebben gezeten na aankoop, Had ik ze op kunnen lossen. Vista maakte toen zijn eigen MBR corrupt. Door ipv 2 partities naar 1 partitie te gaan (op de recoverypartitie na dan) bij het installeren, werkte windows eindelijk redelijk fatsoenlijk.

Windows start dus steeds opnieuw op, op de meest vreemde momenten. Soms wordt ie vooraf nogal langzaam (vooral internet) en vervolgens na reboot door mijzelf krijg ik een BOSD. Hiervan heb ik er nu al 2 verschillende gezien.

De eerste was deze:
"Fault in non paged area"
Hier heb ik helaas niet de codes van

de 2e foutmelding staat er niks bij, wel de volgende codes krijg ik nadat windows weer draait.
BCCode: 1000008e
BCP1: C0000005
BCP2: 0000A550
BCP3: ACF4AB58
BCP4: 00000000

Ik heb zelf al op beiden gezocht, op de eerste vond ik o.a. dit topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=292028
Mijn situatie lijkt sterk op die van dat topic.
Memtest ga ik nog uitvoeren, maar onderaan staat dat een anti-rootkit uitsluitsel moet geven over een rootkit.
Helaas werkt de versie van AVG niet meer die is niet meer gratis te krijgen.

Ik heb daarom een andere erop gezet: Gmer. Deze draaide eerst, was nog aan het scannen en vervolgens liep het programma vast.
Toen ik het programma opnieuw startte kreeg ik, hoe raad je het, weer een BOSD.

Ik weet niet wat ik hiermee aan moet

Het probleem doet zich overigens vooral voor bij internetgebruik, opstarten van internet explorer of torrentprogramma's, minitv in de sidebar e.d. Vreemde is dat msn meestal nog een tijdje te gebruiken is
Ik dacht dat de oorzaak zat in de draadloze netwerkkaart. maar het probleem doet zich net zo hard voor met de wired kaart. Ook als ze beiden draaien en soms zelfs zonder gebruik van internet (dus geen verbinding) krijg ik de foutmelding.

Wie kan me hiermee helpen?

Groet

Rutger

edit: systemspecs:
Intel Pentium Dual Core T2130 (2x 1,86Ghz)
2x 1024mb DDR2 RAM
Toshiba 120GB SATA HDD
Intel GM945 Express interne videokaart
SoundMAX Intergrated Digital HD Audio
Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC netwerkkaart
Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 10:14 . Reden: specs ]

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 11:10

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

heb je al research gedaan ? (eerste hit )

[ Voor 4% gewijzigd door BGB4rn op 25-02-2009 10:58 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
blijkbaar heb je niet me complete verhaal gelezen...

ik heb dus wel al research gedaan, enigste nadeel er nog eens bij is dat ik dus wel engels kan lezen, maar ik niks begrijp van probleemoplossingen in het engels.

• BGB4rn

BGB4rn

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 11:00:
[...]

ik heb dus wel al research gedaan, enigste nadeel er nog eens bij is dat ik dus wel engels kan lezen, maar ik niks begrijp van probleemoplossingen in het engels.
wel :P maar als je de engelse dingen niet kan lezen maak ik wel even een samenvatting er van :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
BGB4rn schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 11:04:
[...]

wel :P maar als je de engelse dingen niet kan lezen maak ik wel even een samenvatting er van :)
Laat ik het zo zeggen, ik kom er niet uit. Vandaar de vraag op het forum. Ik weet dat de meest easy oplossing gewoon opnieuw installeren is, maar voor hoelang blijft die oplossing werken? 7 maanden, 3 weken, 1 dag, 2 uur???

zodadelijk ga ik even memtest branden en booten

• BGB4rn

BGB4rn

op techspot hebben ze het dus over die page fault in non paged area ,

zo zou je een keer checkdisk kunnen draaien (op een andere pc)

en nog veel meer , maar wat wel scheen te helpen is doodsimpel nieuwe graphics drivers te installeren , wat ook zou kunnen dat het ook andere drivers zijn , als het goed is komt vista zelf met oplossingen voor het probleem, zelf ook zo iets gehad , ik had toen geen chipset drivers geinstalleerd , toen ik ze wel had geinstallerd had ik ineens geen BSOD's meer :)

dus gewoon effe al je drivers updaten en als het dan nog niet werkt : overtollige hardware (die je niet per see nodig hebt om te booten ) er uit halen ..

en heb je windows debugger al gebruikt om uit te vinden wat het probleem zou kunnen zijn ..

succes :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
BGB4rn schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 11:12:
op techspot hebben ze het dus over die page fault in non paged area ,

zo zou je een keer checkdisk kunnen draaien (op een andere pc)

en nog veel meer , maar wat wel scheen te helpen is doodsimpel nieuwe graphics drivers te installeren , wat ook zou kunnen dat het ook andere drivers zijn , als het goed is komt vista zelf met oplossingen voor het probleem, zelf ook zo iets gehad , ik had toen geen chipset drivers geinstalleerd , toen ik ze wel had geinstallerd had ik ineens geen BSOD's meer :)

dus gewoon effe al je drivers updaten en als het dan nog niet werkt : overtollige hardware (die je niet per see nodig hebt om te booten ) er uit halen ..

en heb je windows debugger al gebruikt om uit te vinden wat het probleem zou kunnen zijn ..

succes :)
hardware eruit halen? tis een laptop, daar is niet eenvoudig wat los te koppelen. Enigste wat los te koppelen is, is de usb muis, en dat is zeker niet de oorzaak.

Chipset zorgt heeeel af en toe ook voor een BOSD Heb toen ook nieuwe drivers geinstalleerd, maar dit heeft niets geholpen.

windows komt niet met oplossingen alleen met een vage melding van vermoedelijk ligt het daar en daar aan...

waar vind ik windows debugger? daar heb ik nog nooit van gehoord.

groet

• BGB4rn

BGB4rn

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 11:16:
[...]

hardware eruit halen? tis een laptop, daar is niet eenvoudig wat los te koppelen. Enigste wat los te koppelen is, is de usb muis, en dat is zeker niet de oorzaak.
groet
stom van me 8)7 :P

win debugger kun je zo downloaden van de microsoft site

Signature

Verwijderd

Topicstarter
BGB4rn schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 11:23:
[...]

stom van me 8)7 :P

win debugger kun je zo downloaden van de microsoft site
gedownload en geinstalleerd, maar zonder howto kan ik hier totaal niets mee, ik weet niet hoe dat werkt en ik kan het ook niet vinden. ik ga nu die memtest even doen

edit: memtest helaas nog niet mogelijk omdat ik het niet voor elkaar krijg om te branden op het moment, andere computer heeft ook al kuren

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 12:01 ]

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 07:51
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 11:00:
[...]

Er staan anders ook genoeg draadjes op GoT met deze bsod code. Het kan brak geheugen zijn, maar vaak is het een applicatie/driver die naar een niet-legaal geheugenadres probeert te schrijven. Als het eerst goed werkte, is er dus een applicatie/driver aangepast en moet je ff nadenken wat je veranderd hebt (zelf een nieuwe videodriver geinstalleerd? of probeer anders de virusscanner uit te zettendeïnstalleren).

Je zou ook nog de minidump kunnen posten (welk process de bsod veroorzaakt wil nog wel eens naar de foutieve applicatie wijzen).

[ Voor 9% gewijzigd door _H_G_ op 25-02-2009 12:23 . Reden: zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1332363 ]

Verwijderd

Topicstarter
_H_G_ schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:18:
[...]

Er staan anders ook genoeg draadjes op GoT met deze bsod code. Het kan brak geheugen zijn, maar vaak is het een applicatie/driver die naar een niet-legaal geheugenadres probeert te schrijven. Als het eerst goed werkte, is er dus een applicatie/driver aangepast en moet je ff nadenken wat je veranderd hebt (zelf een nieuwe videodriver geinstalleerd? of probeer anders de virusscanner uit te zettendeïnstalleren).

Je zou ook nog de minidump kunnen posten (welk process de bsod veroorzaakt wil nog wel eens naar de foutieve applicatie wijzen).
waar vind ik die?

memtest gedaan, geen errors

wel kreeg ik na het starten van windows weer een foutmelding

weer die met
Fault in non paged area

en nu heb ik de andere codes er ook van:

BCCode: 50
BCP1: FFFFFFF4
BCP2: 00000000
BCP3: 81E55B31
BCP4: 00000000

• BGB4rn

BGB4rn

C:/Windows en dan iets met dump :P

en de howto is wel te vinden via google

[ Voor 77% gewijzigd door BGB4rn op 25-02-2009 14:00 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
BGB4rn schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 13:59:
C:/Windows en dan iets met dump :P

en de howto is wel te vinden via google
Heb verschillende howto's bekeken maar ik kom er totaal niet wegwijs mee.

Het probleem blijft zich voordoen.

Is er echt niemand die met een duidelijke oplossing kan komen?

enkele minidump bestanden met verschillende bccode:
BCcode:a
http://www.pobresh.com/minidumps/Mini011809-01.dmp

BCcode:24
http://www.pobresh.com/minidumps/Mini011509-01.dmp

BCcode:1000008e
http://www.pobresh.com/minidumps/Mini030109-01.dmp

BCcode:50
http://www.pobresh.com/minidumps/Mini022509-03.dmp

BCcode:c5
http://www.pobresh.com/minidumps/Mini022409-02.dmp

De BCcodes C5, 50 en 1000008e volgen elkaar op in de volgorde zoals ik ze geef. En dit is dus al een keer of 12 of wel vaker achter elkaar gebeurt. Op verschillende dagen en tijdstippen.

mocht een link niet werken, meld het dan even.

• _H_G_
_H_G_ schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:18:
of probeer anders de virusscanner uit te zettendeïnstalleren).
Had je dit nog wel geprobeerd? Uitzetten is niet voldoende daar de drivers van de scanner dan nog steeds gebruikt worden.

Verwijderd

Topicstarter
_H_G_ schreef op maandag 02 maart 2009 @ 10:27:
[...]

Had je dit nog wel geprobeerd? Uitzetten is niet voldoende daar de drivers van de scanner dan nog steeds gebruikt worden.
zo loop ik toch gegarandeerd een virus op?

wat heeft dit voor effect? het probleem is er al langer en met 3 verschillende virusscanners (norton 2007 proefabbo, avg free en nu symantec antivirus10.2.0.224 (2006)) dus ik begrijp niet wat het effect is. Heb overigens ook zonder gebruik van internet het probleem.

• _H_G_
Ah, weet het ook niet. Niet zoveel tijd dat ik al je dumps kan debuggen (had je zelf kunnen doen) om ze leesbaar te maken, dus willekeurig één gepakt en klonk verdacht op virusscanner oorzaak.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 01:00:
Heb verschillende howto's bekeken maar ik kom er totaal niet wegwijs mee.
Dus ook met de Windows XP en 2000 BSOD guide en Windows Crash/Memory dumps FAQ kom je niet verder, evenals met bijvoorbeeld http://blogs.msdn.com/ntdebugging ?

Wij hebben jouw hardware niet onder handen, dus je zult het echt zelf moeten aanpakken.
Enige wat wij hier kunnen doen voor je is de meest relevante links geven waar je verder mee kan.

De NTdebugging blog is overigens wel een heel erg goede bron omdat daar echt stap voor stap door een aantal sessies wordt gelopen - doe er je voordeel mee.
en dat het engels is.... tja. Daar kan ik weinig aan doen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:12:
[...]

Dus ook met de Windows XP en 2000 BSOD guide en Windows Crash/Memory dumps FAQ kom je niet verder, evenals met bijvoorbeeld http://blogs.msdn.com/ntdebugging ?

Wij hebben jouw hardware niet onder handen, dus je zult het echt zelf moeten aanpakken.
Enige wat wij hier kunnen doen voor je is de meest relevante links geven waar je verder mee kan.

De NTdebugging blog is overigens wel een heel erg goede bron omdat daar echt stap voor stap door een aantal sessies wordt gelopen - doe er je voordeel mee.
en dat het engels is.... tja. Daar kan ik weinig aan doen ;)
bij de 2e kom ik er wel uit, wil het weer eens fout gaan door gare windows vista beveiligingen, ik zou de administratorrechten niet hebben, tuurlijk als enigste gebruiker en nagekeken volledig beheer, zou ik dus geen administratorrechten hebben. via windb kan ik dus geen crashdumpfile openen.
Ik krijg de melding: u bent niet bevoegd om dit bestand te openen, neem contact op met de systeembeheerder (wat ik dus zelf ben :S)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Start het dan op onder een Administrator Commandprompt, of met Run As?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:48:
Start het dan op onder een Administrator Commandprompt, of met Run As?
dat werkte, hoewel ik niet zover uit die debugging kom, maar dat ga ik morgen eens goed bekijken

via de logboeken van windows ben ik er wel achter gekomen dat mijn virusscanner vlak voor de laatste bosd idd een waarschuwingsmelding heeft gekregen, met de volgende text.

Auto-Protect Error: Auto-Protect is unable to block security risks.

de op 1 na laatste bosd gaf in de dumpfile na debuggen dit als oorzaak aan: ntkrpamp.exe en iexplore.exe de 2e snap ik, maar de eerste niet.

ik kom er nog niet echt verder mee op het moment. Kan het zijn dat de virusscanner opnieuw geinstalleert moet worden? Op de andere computer (xp) geeft dezelfde scanner geen problemen

Verwijderd

Topicstarter
update:

virusscanner uitgeschakeld. tot nu toe nog geen BOSD gehad, maar internet werkt vaak nog steeds niet goed. Nachtje laten aanstaan of minitv gebruiken en sochtens werkt alleen msn nog, geen enkele site laadt. Dit probleem heb ik niet bij mijn gewone pc.

weet iemand wat erop? En ik plaats opzettelijk nog een reactie omdat er anders nooit op gereageert wordt als ik enkel de vorige edit (waar ook niet op gereageerd wordt)

• BGB4rn

BGB4rn

wat is een BOSD ? ik ken wel een BSOD :+

Signature

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

deinstalleer 'm dan eens compleet, schoon de restanten op met de Symantec tools - en controleer ook goed of er niet nog meer restanten van de andere AV's zijn achter gebleven.

Meerdere AV produkten op één desktop zijn vaak garantie voor problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde dus BSOD, typfoutje moet kunnen toch?
alt-92 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:32:
deinstalleer 'm dan eens compleet, schoon de restanten op met de Symantec tools - en controleer ook goed of er niet nog meer restanten van de andere AV's zijn achter gebleven.

Meerdere AV produkten op één desktop zijn vaak garantie voor problemen.
Ik krijg een oude versie van liveupdate er niet af (waarschijnlijk is die van de proefversie van norton. Wat de reden precies is weet ik niet. De deïnstallatie crasht.

Verder heb ik opt moment alleen zone-alarm actief (en ad-watch(ad-aware dus))
Pagina: 1