ik heb weer eens een probleempje met me laptop.
Na een jaar met problemen te hebben gezeten na aankoop, Had ik ze op kunnen lossen. Vista maakte toen zijn eigen MBR corrupt. Door ipv 2 partities naar 1 partitie te gaan (op de recoverypartitie na dan) bij het installeren, werkte windows eindelijk redelijk fatsoenlijk.
Windows start dus steeds opnieuw op, op de meest vreemde momenten. Soms wordt ie vooraf nogal langzaam (vooral internet) en vervolgens na reboot door mijzelf krijg ik een BOSD. Hiervan heb ik er nu al 2 verschillende gezien.
De eerste was deze:
"Fault in non paged area"
Hier heb ik helaas niet de codes van
de 2e foutmelding staat er niks bij, wel de volgende codes krijg ik nadat windows weer draait.
BCCode: 1000008e
BCP1: C0000005
BCP2: 0000A550
BCP3: ACF4AB58
BCP4: 00000000
Ik heb zelf al op beiden gezocht, op de eerste vond ik o.a. dit topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=292028
Mijn situatie lijkt sterk op die van dat topic.
Memtest ga ik nog uitvoeren, maar onderaan staat dat een anti-rootkit uitsluitsel moet geven over een rootkit.
Helaas werkt de versie van AVG niet meer die is niet meer gratis te krijgen.
Ik heb daarom een andere erop gezet: Gmer. Deze draaide eerst, was nog aan het scannen en vervolgens liep het programma vast.
Toen ik het programma opnieuw startte kreeg ik, hoe raad je het, weer een BOSD.
Ik weet niet wat ik hiermee aan moet
Het probleem doet zich overigens vooral voor bij internetgebruik, opstarten van internet explorer of torrentprogramma's, minitv in de sidebar e.d. Vreemde is dat msn meestal nog een tijdje te gebruiken is
Ik dacht dat de oorzaak zat in de draadloze netwerkkaart. maar het probleem doet zich net zo hard voor met de wired kaart. Ook als ze beiden draaien en soms zelfs zonder gebruik van internet (dus geen verbinding) krijg ik de foutmelding.
Wie kan me hiermee helpen?
Groet
Rutger
edit: systemspecs:
Intel Pentium Dual Core T2130 (2x 1,86Ghz)
2x 1024mb DDR2 RAM
Toshiba 120GB SATA HDD
Intel GM945 Express interne videokaart
SoundMAX Intergrated Digital HD Audio
Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC netwerkkaart
Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter
Na een jaar met problemen te hebben gezeten na aankoop, Had ik ze op kunnen lossen. Vista maakte toen zijn eigen MBR corrupt. Door ipv 2 partities naar 1 partitie te gaan (op de recoverypartitie na dan) bij het installeren, werkte windows eindelijk redelijk fatsoenlijk.
Windows start dus steeds opnieuw op, op de meest vreemde momenten. Soms wordt ie vooraf nogal langzaam (vooral internet) en vervolgens na reboot door mijzelf krijg ik een BOSD. Hiervan heb ik er nu al 2 verschillende gezien.
De eerste was deze:
"Fault in non paged area"
Hier heb ik helaas niet de codes van
de 2e foutmelding staat er niks bij, wel de volgende codes krijg ik nadat windows weer draait.
BCCode: 1000008e
BCP1: C0000005
BCP2: 0000A550
BCP3: ACF4AB58
BCP4: 00000000
Ik heb zelf al op beiden gezocht, op de eerste vond ik o.a. dit topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=292028
Mijn situatie lijkt sterk op die van dat topic.
Memtest ga ik nog uitvoeren, maar onderaan staat dat een anti-rootkit uitsluitsel moet geven over een rootkit.
Helaas werkt de versie van AVG niet meer die is niet meer gratis te krijgen.
Ik heb daarom een andere erop gezet: Gmer. Deze draaide eerst, was nog aan het scannen en vervolgens liep het programma vast.
Toen ik het programma opnieuw startte kreeg ik, hoe raad je het, weer een BOSD.
Ik weet niet wat ik hiermee aan moet
Het probleem doet zich overigens vooral voor bij internetgebruik, opstarten van internet explorer of torrentprogramma's, minitv in de sidebar e.d. Vreemde is dat msn meestal nog een tijdje te gebruiken is
Ik dacht dat de oorzaak zat in de draadloze netwerkkaart. maar het probleem doet zich net zo hard voor met de wired kaart. Ook als ze beiden draaien en soms zelfs zonder gebruik van internet (dus geen verbinding) krijg ik de foutmelding.
Wie kan me hiermee helpen?
Groet
Rutger
edit: systemspecs:
Intel Pentium Dual Core T2130 (2x 1,86Ghz)
2x 1024mb DDR2 RAM
Toshiba 120GB SATA HDD
Intel GM945 Express interne videokaart
SoundMAX Intergrated Digital HD Audio
Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC netwerkkaart
Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 10:14 . Reden: specs ]