Hoi allemaal,
Ik zit met een probleem waar ik niet direct uitkom. Ik heb een Apache-Tomcat 5.5 server draaien met daarop compressie (GZIP) ingeschakeld. Als ik vervolgens via poort 8080 op de applicatie die hierop draait binnenkom, wordt alles ook keurig gecomprimeerd.
Nu heb ik ook IIS 5.1 met de Jakarta ISAPI redirector draaien. Ik heb hiervoor 1 worker geconfigureerd, namelijk de Apache-Tomcat server. Dit is gedaan om de autenticatie via het kerberos protocol te kunnen laten verlopen voordat men daadwerkelijk in de applicatie op de Apache-Tomcat 5.5 server kan komen. Als ik nu dus via IIS en een ISAPI redirect op de Apache-Tomcat server kom, wordt dus niets meer gecomprimeerd. Ik zou graag willen dat dit het wel het geval is.
Ik denk dat dit komt omdat het verkeer via de AJP-connector verloopt in plaats van via de http-connector. Is er een manier om ook compressie toe te passen op alles wat verloopt via de AJP-connector?
workers.properties.minimal (benodigd voor de Jakarta ISAPI redirector)
server.xml (van de Apache-Tomcat server)
Ik zit met een probleem waar ik niet direct uitkom. Ik heb een Apache-Tomcat 5.5 server draaien met daarop compressie (GZIP) ingeschakeld. Als ik vervolgens via poort 8080 op de applicatie die hierop draait binnenkom, wordt alles ook keurig gecomprimeerd.
Nu heb ik ook IIS 5.1 met de Jakarta ISAPI redirector draaien. Ik heb hiervoor 1 worker geconfigureerd, namelijk de Apache-Tomcat server. Dit is gedaan om de autenticatie via het kerberos protocol te kunnen laten verlopen voordat men daadwerkelijk in de applicatie op de Apache-Tomcat 5.5 server kan komen. Als ik nu dus via IIS en een ISAPI redirect op de Apache-Tomcat server kom, wordt dus niets meer gecomprimeerd. Ik zou graag willen dat dit het wel het geval is.
Ik denk dat dit komt omdat het verkeer via de AJP-connector verloopt in plaats van via de http-connector. Is er een manier om ook compressie toe te passen op alles wat verloopt via de AJP-connector?
workers.properties.minimal (benodigd voor de Jakarta ISAPI redirector)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| # Define 1 real worker using ajp13 worker.list=worker1 # Set properties for worker1 (ajp13) worker.worker1.type=ajp13 worker.worker1.host=127.0.0.1 worker.worker1.port=8009 worker.worker1.max_packet_size=32000 |
server.xml (van de Apache-Tomcat server)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <!-- Define a non-SSL HTTP/1.1 Connector on port 8080 -->
<Connector port="8080" maxHttpHeaderSize="8192"
maxThreads="150" minSpareThreads="25" maxSpareThreads="75"
enableLookups="false" redirectPort="8443" acceptCount="100"
connectionTimeout="20000" disableUploadTimeout="true"
compression="on"
compressionMinSize="2048"
noCompressionUserAgents="gozilla, traviata"
compressableMimeType="text/html,text/xml,text/css,text/xcss,
text/javascript, application/x-javascript,
application/javascript" />
<!-- Define an AJP 1.3 Connector on port 8009 -->
<Connector port="8009"
enableLookups="false" redirectPort="8443" protocol="AJP/1.3" tomcatAuthentication="false" packetSize="32000" /> |