Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panos_nl
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 09:00
Ik heb het volgende probleem onder Vista.

Als ik een HD film wil afspelen in Windows media player dan is de resolutie niet de HD resolutie maar iets veel lager (~50%). Wanneer is 'zeg' zoom 100% dan krijg ik maar een half scherm vol. Full screen is de oplossing zou je zeggen maar als je dan goed kijkt zie je dat dat dan eigenlijk het low res plaatje is dat is opgeschaald (dit is eenvoudig te zien aan wat waziger beeld en brokkelige hardcoded subs.

De sourcefile is 1080 en speelt wel goed af in PowerDVD 8 en media player classic. Aangezien ik Media center gebruik moet het ook goed werken in Windows media player.

Ik wordt hier helemaal gek van. Debuggen met graphedit of CCCP insurgent laat zien dat de PowerDVD8 codec wordt gebruikt (dit wordt ook gebruikt in MPC en PowerDVD)..

Dit gaat mis bij zowel h264(mkv) als MPEG2 (mpg)
Een interessant detail is wel dat een 3de file (h264 in mkv) wel goed gaat. Graphedit laat zien dat hierbij ook nog eens vobsub wordt bijgeschakeld (voor of na de powerDVD codec).

Ik heb CCCP als codec pack en ook PowerDVD geinstalleerd. In FFDshow heb ik MPEG2 en h264 staan op disabled zodat ik gebruik kan maken van hardware acceleratie via powerdvd. FFDshow laat ook zien (gen icoontje) dat het zich niet bemoeit met video decoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 14:22

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

je kunt om mkv'tjes te spelen beter gewoon vlc downloaden :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of meuk: The Kmplayer 2.9.4.1434 die uit reactie's & ervaring leert dat de CPU & geheugen minder belast wordt bij het afspelen van HD content :)

• panos_nl
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 09:00
Het probleem is inmiddels opgelost. De powerDVD codec werkt niet echt lekker buiten powerDVD zelf en zorgde voor alle problemen.

Een hele goede decoder blijkt bij Media Player Classic - Home Theater te zitten welke normaal alleen intern wordt gebruikt. Los downloaden en registeren was de oplossing.

Deze codec support de Hardware acceleratie van mijn ATI kaart perfect en ik draai nu 1080i (h264 of MPEG) met <5% CPU