Toon posts:

2 sets van tcp/ip instellingen voor 1 NIC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al flink gezocht maar, weet iemand hoe ik (op m'n laptop) twee sets van ip instellingen voor 1 Network adapter (of misschien meerdere Adapters voor zelfde device?)onder win2k kan maken, die ik met een druk op de knop kan switchen:
1) LAN op 't werk: DHCP
2) thuis ISDN delen met PC: vast IP adres (DHCP kan niet met mijn ISDN callback drivers).

Windows is namelijk niet zo slim om je vaste instellingen te onthouden als je DHCP heb geselecteerd.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probeer het programmaatje Netswitcher eens, werkt ook met win2k zover ik weet. suc6 :)

-> kost trouwens maar $9.00, een koopje dus!

< edit :o :+ >

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:14

Jaymz

Keep on moving !

Onder NT heb je hardware profiles, volgens mij moet het daarmee kunnen. (weet alleen niet zeker.)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas....

Win2k hardware profile heb ik al geprobeerd: de netwerk settings veranderen onder ene profiel verziekt het in het andere. Dus kennelijk hoort het er niet bij hardware profile.

Ik zou inderdaad graag 2 profielen hebben m.b.t. het netwerk instellingen. Dit zou toch moeten kunnen, lijkt me?

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zou inderdaad graag 2 profielen hebben m.b.t. het netwerk instellingen. Dit zou toch moeten kunnen, lijkt me?
Jep.. met dat bovenstaande sharewareproggie |:(

Verwijderd

Moet je wel die typo in de url aanpassen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips! Ik ga het maar proberen.

OS van toch wel veel pegels kan weer eens iets voor de hand liggends niet en daar verdienen anderen weer aan. Zucht.

Is er geen registry setting die de vaste tcp/ip instellingen gewoon onthoud als dhcp wordt aangezet? Is wel ff simpeler dan weer allemaal zooi installeren.

Maar ok, dat proggie ziet er wel leuk uit.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas...dat Netswitcher lost het probleem ook niet echt op. Ik moet rebooten nadat ik een andere set IP instellingen toepas. Zonder boot werkt het niet. Dan kan ik nog sneller weer de hele ip config met de hand doen....

Waarom is een boot nodig? Win2k kan je ip config gewoon zonder reboot veranderen?

Het simpelste zou nog steeds zijn als ik win2k de het laatste vaste ip adres kan laten onthouden als ik dhcp aanzet. Maar hoe :?

Verwijderd

Topicstarter
Na middagje zoeken en klooien: voila
(1) je hoeft geen software te kopen voor dit klusje
(2) engels omdat ik het nog ergens anders posten ga

Veel plezier ermee laptoppers 8-).

-instantaneous: no reboot or disable/enable of connection required
-no 3rd party software (netswitcher, symantec mobile essentials, etc) required for this "trivial" task.

To enable dhcp address and dns, you type/run batch file with:

netsh interface ip set address "Local Area Connection" dhcp
netsh interface ip set dns "Local Area Connection" dhcp

To enable static ip and dns, you type/run batch file with:
netsh interface ip set address "Local Area Connection" static 192.168.1.2 255.255.255.0 192.168.2.2 1
netsh interface ip set dns "Local Area Connection" static 192.168.1.1

where the numbers mean the following:
192.168.1.2 ip adress when laptop is connected to home network
255.255.255.0 netmask2
192.168.2.2 gateway for ISDN sharing
1 interface metric

Verwijderd

Stel gewoon een IP alias in

Verwijderd

Topicstarter
Vergeef mijn onwetendheid, maar hoe?
Pagina: 1