[alg] wat doe jij om je netwerk snel te houden

Pagina: 1
Acties:

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
disclaimer: dit gaat niet om thuis netwerkjes met 2 of 3 clients, maar om netwerk(jes) van 25 clients+

Gewoon een wilde gedachte op een doordeweekse dag:

Hoe krijg ik de snelste en stabielste verbindingen op m'n lan, waar ik linux servers, win2k3 AD / DNS/ IIS / win2k8/ winxp clients / fileservers / nlb clusters heb draaien.

Doen de admins hier alles van auto detect snelheden afhalen? Zet iedereen z'n jumbo frames naar 9000? (exacte waarde ontgaat me ff). Passen jullie de tx en rx buffers op je nic's aan?

Ons office netwerk, wat bestaat uit een kleine 35 clients is gewoon in elkaar geflanst, zonder hier specifiek op te letten. 2 gigabit switches (wel managable, niet spannend), en gaan. laptops, desktops, fileserver en AD hangen er allemaal aan. Zonder problemen overigens hoor, maar toch merk ik af en toe vage dingen zoals trage cifs snelheden tussen 2 clients, of client server. Dit terwijl andere machines weer nergens last van hebben.

Het is geen probleem verder en gaat allemaal zonder problemen, maar ik zou wel eens willen weten wat de overige admins allemaal uitspoken om hun (meerendeel windows) netwerk zo optimaal mogelijk te laten communiceren.

Vlans e.d. zijn bij ons niet aan de orde (nog), maar ik kan me voorstellen dat je dat bij grotere netwerken wel haast als een vereiste moet gaan zien.

Any thoughts?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!