Iets wat rommel is, moet je gewoon rommel niet, niet Cat5e. It's as easy as that.
Voor het geld dat je voor een fatsoenlijke Cat5e kabel betaald heb je geen Cat6.
De kabels die ik heb zijn Cat5e kabels van ACT. Ik heb volgens mij 11 euro betaald voor de 20 meter kabel. Daar koop je geen Cat6 kabel voor..
Overigens wordt die 20 meter gebruikt bij LAN parties en dergelijk en daar wil je dus sowieso niet al te veel aan uitgeven, want de kans dat dat ding toch sneuvels is relatief hoog.
Maar wellicht moet er ook eens gekeken worden naar de rest van de apparatuur. Realtek spul is per definitie cheap-cheap-cheap en de rest doet er niet toe...
Op de laatste LAN waar ik was was er nog iemand met een Intel Desktop Adapter (GBit, PCI-e x1) en dan trek je lekker de GBit dicht. Ik heb dat nog nooit gezien met Realtek crap.
Als je nu je huis gaat bekabelen met UTP dan zou ik zeker voor Cat6 kiezen overigens
EDIT:
Wat ik betaald heb voor m'n Cat5e:
1 euro voor de 1m
1,87 € voor de 0,5m's (2007)
2 euro voor de 2m
2 euro voor de 5m's
4 euro voor de 10m
8 euro voor de 20m
Behalve de 0,5m kabels gaat het echter wel op euro's van 2005

(Toen de euro nog wat waard was, haha

)
Overigens heb ik in 2008 ook nog wat UTP (in ieder geval nog 3x5m) gekocht, maar daarvan kan ik zo snel de prijs niet opzoeken, het was in ieder geval wel meer dan 2 euro per kabel.
Ze werken allemaal prima met GBit. Nu ben ik toch benieuwd waar ik voor dat geld Cat6 kan kopen

. Eerder had ik gewoon aparte kabels om naar LAN's mee te nemen, maar nu heb ik ze allemaal standaard in gebruik en moet ik dus telkens die hele bos achter de planken vandaan halen. Maargoed, het staat al op m'n lijstje dus binnen nu en een half jaar zal ik ze vast wel eens gehaald hebben
[
Voor 37% gewijzigd door
Anoniem: 120284 op 26-02-2009 23:42
]