DVD is leeg na branden

Pagina: 1
Acties:

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:04
Ik heb een probleem.

Ik heb een HP DV5-1160ed met een TSSTcorp CDDVDW TS-L633L brander (DVD brander met lightscribe).

Ik brand een DVD, Nero zegt dat het gelukt is maar de DVD blijft gewoon leeg :S ?

Ik heb het met verschillende DVD's geprobeerd.

DVD+R van de Aldi, staat geen merk op (Alleen DVD+R Recordable)
DVD+RW van de Aldi, staat geen merk op (Alleen DVD+RW Recordable)
DVD+RW van Philips

Ik heb ook al m'n firmware geupgrade, standaard was het 0400, toen heb ik SC03 geprobeerd, nu staat er SC01 RPC op.

Ik heb ook 2 verschillende versies van Nero geprobeerd, Nero 9 en Nero 7

Ik brand op 3x snelheid, omdat dat blijkbaar de max. snelheid is die hij doet :S

Schijfjes ondersteunen allemaal 4x, dus op 3x branden lijkt me prima?

Maar het helpt allemaal niks :(

Hier een kopietje van Nero logfile:

http://cl1p.net/brander/

Edit: Wel @#$*@#$*@#$ met Alcohol 120 is het precies hetzelfde verhaal!!! Brander staat 10min te stomen, daarna komt DVD eruit, lijkt beschreven, nergens ook foutmeldingen, maar dan wordt hij weer als "leeg" herkend :( :(

:'( Ik word hier echt spuugzat van

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 25-02-2009 00:36 ]

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 12:47
Hoe oud is je brander? Misschien is de laser beschadigd/defect? Zit er geen stof in?

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-12 23:15

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

stomme vraag misschien maar kun je met je dvdspeler ook andere dvd's / cd's lezen ? al een andere pc geprobeert (om te kijken of er wat op staat)

en al ligt het aan de brander , wat kost zo'n ding nou ? 2-3 tientjes

Signature

• ThinkPad
BGB4rn schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 08:51:
stomme vraag misschien maar kun je met je dvdspeler ook andere dvd's / cd's lezen ? al een andere pc geprobeert (om te kijken of er wat op staat)

en al ligt het aan de brander , wat kost zo'n ding nou ? 2-3 tientjes
Ja andere CD's en DVD's lezen gaat prima.

BGB4rn schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 08:51:
En al ligt het aan de brander , wat kost zo'n ding nou ? 2-3 tientjes
Jozz schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 08:42:
Hoe oud is je brander? Misschien is de laser beschadigd/defect? Zit er geen stof in?
Het is dus een nieuwe laptop, nog geen maand oud ...... :(

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-12 10:41
als ik zo de omschrijving lees lijkt het me toch wel een hardwareprobleem hoor :/

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-12 23:15

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

heb je er na een maand niet gewoon nog garantie op dan ?

Signature

Verwijderd

Misschien rare vraag maar brand je een multisessie ?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 22:38

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Als je die gebrande deeveedeetjus eens in een andere pc duwt? zijn ze dan nog leeg?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-12 13:37

E-Vix

Nu met sneeuw!

wat probeer je eigenlijk te branden? En probeer je telkens het zelfde te branden? Misschien dat namelijk het gene dat je probeert te branden wel gewoon niet klopt. Sowieso als je op 3x aan het branden bent dan ben je geen complete DVD aan het branden in 10 minuten. Daar doe je op 3x minstens 24 minuten over.

En over de snelheid... Volgens mij moet je brander 8x ondersteunen. Kan zo snel geen specs vinden van je drive, maar 4x drives worden sowieso al een jaar of 2 niet meer geproduceerd voor laptops.

Edit: Oh en als er alleen "LOLOLOLOLOLOLO" in je logfiles staat. dan is er zeker iets aan de hand :S

[ Voor 9% gewijzigd door E-Vix op 25-02-2009 09:36 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Klinkt nogal raar. Ik heb om eerlijk te zijn nog nooit de optie in Nero gevonden dat je op 3X kunt branden.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Brand je multisession?
Finalize je?
ISO of UDF?

En doe je data verification na het branden? Hiervan is het net de bedoeling dat de cd wordt ingelezen en dat de juistheid van de data wordt geverifieerd na het branden, lijkt me dus handig te zijn in jouw situatie!
The Dolf schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 09:35:
Klinkt nogal raar. Ik heb om eerlijk te zijn nog nooit de optie in Nero gevonden dat je op 3X kunt branden.
De mogelijke snelheden hangen af van wat de firmware van de brander net specifieerd van toelaatbare snelheid voor de specifieke mediacode van het schijfje. Hangt dus af van de brander, van zijn firmware versie, en van de gebruikte media.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 10:38 ]

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:53
Heb je het al eens geprobeerd met Deepburner?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:37

The Third Man

The Third Jellyfish

Het valt me op dat je alleen +-jes hebt getest. Je dient minstens ook een -R(W) en een CD te hebben geprobeerd. Als die ook mislukken is de brander zeer waarschijnlijk stuk, anders doe je misschien iets anders verkeerd. Ik zou ImgBurn aanraden aangezien die ook grondiger het brandproces controleert. Wat zegt die bij een Verify?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12 17:34
Alle software die maar iets met branden te maken heeft verwijderen/uninstall.
Dus alcohol daemon tools, nero etc.

Dan controller waar brander aan zit verwijderen bij hardware, reboot.
Nero installeren en branden proberen.

Indien dit niet werkt, schoon installeren, zo min mogelijk installeren, en branden proberen.

Anders brander in een andere pc inbouwen om te testen of hij werkt.

En koop fatsoendelijke dvd's(dan heb je minder problemen), en zeker niet bij de aldi kopen, meer info, www.cdfreaks.com.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
The Dolf schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 09:35:
Net wat disco stu zegt. Ik heb het bij sommige schijfjes ook wel, dat ie ze op maximaal 3X wil branden.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03-2024
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn oude NEC brander en nog oudere P4. In die PC kon ik geen gebrande CDs/DVDs lezen. Daar zat iets niet helemaal lekker tussen de firmware van de brander en het moederbord.

Zoals BGB4rn al voorstelt, heb je de gebrande DVD al in een andere PC geprobeerd? Hier werkte de DVD's namelijk wel in een andere PC.

De maximale brandsnelheden zijn bepaald in de firmware van de brander aan de hand van de mediacode van het schijfje. Bij oudere combinaties van branders en schijfjes kunnen problemen ontstaan, zoals bijvoorbeeld maar max. 2x branden. Dit mag bij nieuwe hardware eigenlijk niet voorkomen.

[ Voor 29% gewijzigd door Brains op 25-02-2009 11:13 ]

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

jan99999 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:56:
[...]
Indien dit niet werkt, schoon installeren, zo min mogelijk installeren, en branden proberen.
[...]
Ik vind dat wel erg rigoureus, je kan dan net zo goed een Linux LiveCD of Live-usbstick (bijvoorbeeld Knoppix of Ubuntu) gebruiken om Windows en de brandprogrammaatjes uit te sluiten.

• ThinkPad
BGB4rn schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 09:27:
heb je er na een maand niet gewoon nog garantie op dan ?
Ja, maar ik weet niet eens zeker of het aan m'n brander ligt ;)
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 09:28:
Misschien rare vraag maar brand je een multisessie ?
Geen idee, ik heb gewoon een ISO bestand ingeladen, en toen op branden gedrukt. Ik kon alleen brandsnelheid e.d. instellen, multisessie o.i.d. heb ik niet voorbij zien komen.
CrankyGamerOG schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 09:29:
Als je die gebrande deeveedeetjus eens in een andere pc duwt? zijn ze dan nog leeg?
Dat heb ik dus gedaan, in een PC, laptop en een DVD speler van TV. Allemaal herkennen ze de schijfjes als leeg/"Ik kan hem niet afspelen"
E-Vix schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 09:34:
wat probeer je eigenlijk te branden? En probeer je telkens het zelfde te branden? Misschien dat namelijk het gene dat je probeert te branden wel gewoon niet klopt. Sowieso als je op 3x aan het branden bent dan ben je geen complete DVD aan het branden in 10 minuten. Daar doe je op 3x minstens 24 minuten over.

En over de snelheid... Volgens mij moet je brander 8x ondersteunen. Kan zo snel geen specs vinden van je drive, maar 4x drives worden sowieso al een jaar of 2 niet meer geproduceerd voor laptops.

Edit: Oh en als er alleen "LOLOLOLOLOLOLO" in je logfiles staat. dan is er zeker iets aan de hand :S
Een ISO bestand van een DVD, een film. En m'n brander ondersteunt ook 8x, maar de schijfjes niet, de schijfjes die ik heb getest waren 4x schijfjes.
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:36:
Brand je multisession?
Finalize je?
ISO of UDF?

En doe je data verification na het branden? Hiervan is het net de bedoeling dat de cd wordt ingelezen en dat de juistheid van de data wordt geverifieerd na het branden, lijkt me dus handig te zijn in jouw situatie!
Multisessie, zie hierboven, niet tegengekomen in Nero/Alcohol 120%
Finalizen, geen idee, denk het wel dat Nero/Alcohol dat automatisch doet.
ISO of UDF? Ik denk ISO :S ? Geen idee

En data verificatie heb ik 1x gedaan bij Nero, en die zei gewoon dat alles goed was :S
Lekkere Kwal schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:46:
Het valt me op dat je alleen +-jes hebt getest. Je dient minstens ook een -R(W) en een CD te hebben geprobeerd. Als die ook mislukken is de brander zeer waarschijnlijk stuk, anders doe je misschien iets anders verkeerd. Ik zou ImgBurn aanraden aangezien die ook grondiger het brandproces controleert. Wat zegt die bij een Verify?
- heb ik niet in huis, en om die nou speciaal hiervoor te kopen vind ik ook weer zo wat, want - gebruik je volgens mij nooit.

CD heb ik ook geprobeerd, en die mislukken ook, krijg dan een "SCSI Command aborted" in Nero.

Ik heb er ook Daemon tools op staan, die gooi ik er wel vanaf, en dan installeer ik m'n brandprogramma's ook nog even opnieuw.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

ThinkPadd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:29:

Multisessie, zie hierboven, niet tegengekomen in Nero/Alcohol 120%
Finalizen, geen idee, denk het wel dat Nero/Alcohol dat automatisch doet.
ISO of UDF? Ik denk ISO :S ? Geen idee
Beschrijf dan even letterlijk stap-voor-stap hoe je jouw DVD brandt. En wat brandt je precies met Alcohol? Want die kan natuurlijk alleen images branden, dus als je verkeerde images brandt tja dan weet je niet of dat aan de brander ligt.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:37

MsG

Forumzwerver

Probeer bijvoorbeeld eens een ubuntu livecd en probeer dan eens te branden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Voor het gval dat je dat nog niet gedaan hebt: probeer gewoon eens iets anders dan de desbetreffende image te branden en kijk of dat lukt. Gewoon een paar losse bestanden als data-dvd branden.

Verwijderd

heb hetzelfde meegemaakt met nec-brander.
na firmware update was het probleem opgelost.

succes

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-12 13:37

E-Vix

Nu met sneeuw!

Aangezien je zegt dat je een ISO van een DVD film brand op 3x in 10 minuten kan ik daaruit opmaken dat je ISO hoogstwaarschijnlijk kapot is... Een complete film kan je nou eenmaal op 3x niet in 10 minuten branden zoals ik in mijn vorige post ook al uitgelegd heb.
Probeer het eens met een andere ISO, of probeer eens losse bestanden op een DVD te branden.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• ThinkPad
Ik denk dat ik dit topic weg kan laten zakken in de beerput van Tweakers.

Het probleem is namelijk weg.

De ISO was corrupt, maar als ik iets anders wou branden (CD of DVD) kreeg ik steeds "SCSI Command aborted".

Toen heb ik Nero 6 eraf gegooid, de Intel chipset drivers opnieuw geïnstalleerd, en Nero 7 geïnstalleerd. Nu werkt het weer goed *O*

[ Voor 70% gewijzigd door ThinkPad op 28-02-2009 13:01 ]

Pagina: 1