Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje met mijn PC. Ik heb al tijden last van errors waar niemand maar een oplossing voor leek te hebben en het bleek volgens mij aan oververhit RAM geheugen te liggen?
Ik kreeg wat RAM gerelateerde errors als
KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
ATTEMPTED_WRITE_TO_READONLY_MEMORY
Toen heb ik vanaf de bovenkant een fan warme lucht uit de kast laten blazen en ik kon in 1x spellen langer dan een kwartier spelen zonder dat hij uitviel en 244234x opnieuw ging opstarten tot ik hem zelf uitdeed.

Ik heb hier een foto:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/11v6vld.jpg

Hij is niet erg super scherp maar ik denk dat jullie de onderdelen wel kunnen herkennen. :')
Nu ligt het probleem volgens mij binnen de rode cirkel. Daar wordt het vrij warm. Hoogstwaarschijnlijk door de warmte die van de bovenkant van mn videokaart af komt en de heatpipes. Nu vindt ik het alleen vreemd dat het daar warm wordt terwijl er aan de achterkant van mn CPU koeler totaal geen warmte komt. Kan dat komen omdat koelpasta niet goed is aangebracht of dat de ventilator verkeerd staat. Ik heb hier eigenlijk totaal geen verstand( heb wel de sticky's gelezen) van en hoop dat iemand me misschien wat advies kan geven.

Hardware die je ziet:
Moederbord: NEO3-FR 1.0
CPU: E8400
CPU koeler: Arctic Freezer Pro 7
Videokaart: Sapphire HD4850 512 mb
RAM: KVR800D2N5K2/4G

Alvast bedankt!

groeten michiel

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 00:07 ]

• jagana
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 22:37
Je werkgeheugen is niet volledig compatible met je moederbord, je zou de cas6 versie's moeten hebben van kingston, heb ik al vaker last mee gehad die combinatie. hij zou het langer (maar niet volledig stabiel) moeten volhouden als je ze handmatig op cas6 zet.

Verwijderd

Topicstarter
ik had ook nog gedacht dat ie niet compatibel zou zijn en heb een mailtje gestuurd naar kingston maar die zeiden dat het gewoon zou moeten werken.

• jagana
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 22:37
Zie ik het goed dat de fan boven in de kast de lucht naar binnen blaast? zo ja even omdraaien, dat is beter voor je airflow, verder kan je het voltage van je geheugen een klein stukje verhogen (van 1.8V naar 1.9V) dat zou de stabiliteit kunnen verhogen.

Ook het fankabeltje die nu rechts van je prockooler zit even beter wegwerken, linksboven je prockooler zit nog wat ruimte.

Kijken of dat helpt :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee de fan aan de bovenkant blaast lucht naar buiten.
Maar om nog even te reageren op jagana, zal het andere geheugen met cas6 geen last hebben van de warmte of minder warmte produceren ofzo?

• Bumba007
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-01 09:02
Test je ram eens uit in een andere pc, als dit zonder problemen werkt weet je dat het ram niet compatibel is met je mobo, als die daar ook slecht werkt zijn ze kapot.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar nu is het probleem dat ik hier geen pc heb staan die wel compatible is met het geheugen. ;)
Pagina: 1