T220 vs. T200 vs 2333SW vs 2343BW

Pagina: 1
Acties:
  • 449 views

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-04 11:47
Ik heb net een paar topics doorgelezen van Welke videokaart en een discussietopic van Samsung maar kan geen goede keuze maken.

Als eerste had ik het oog op de T 200 serie. Maar er wordt gezegd dat de t220 alles uitrekt omdat de t200 dezelfde resolutie heeft.
En bij de 2333SW en 2343BW hetzelfde geval de 2343BW
heeft ook weer een grotere resolutie voor lagere prijs.
Ik zit met een budget rond de 210 euro en ik was benieuwd welke beeldscherm in elke serie het beste uit komt met kwaliteit/prestatie.

Ik wou wel graag meer als 20 inch, maar als die dan dezelfde resolutie heeft, maakt het kwa beeld ook niet erg veel uit.
Maar het is wel even wat makkelijker te kiezen tussen 4 en van de beide series 1.

Groeten mathijs

Ik hoop niet dat dit een topic is van welke moet ik kopen, want naar mijn idee vraag ik welk beeldscherm in elke serie het beste uitkomt met de kwaliteit.

EDIT
De 2343BW vervalt alweer zie dat het een erg lelijk scherm is.
Dus ik wil nu straks kunnen kiezen tussen 200 serie en 2343BW ;)

[ Voor 8% gewijzigd door mattdice op 24-02-2009 23:10 ]

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-04 11:47
Iemand?

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:11
Je kan zelf toch wel monitoren vergelijken naar prijs en kwaliteit.
Worden zat reviews over geschreven.

Vervolgens zeg je: "De 2343BW vervalt alweer zie dat het een erg lelijk scherm is.
Dus ik wil nu straks kunnen kiezen tussen 200 serie en 2343BW."

Ehm? Als de 2343BW vervalt, waarom dan nog afwegen?

Ga naar een winkel, ga op dezelfde afstand staan zoals je er thuis voor gaat zitten, en kijk wat voor jou het beste formaat is. Ik wou eerst een 24" kopen, maar dat heb ik niet gedaan omdat ik dat te groot vindt als je er minder dan halve meter achter zit.
20 en 22 inch scheelt behoorlijk wat dus probeer die keus eerst te maken.
De T220 rekt het beeld niet uit, maar is gewoon iets minder scherp omdat hij minder pixels per vierkante inch heeft. Dus hoe dicht zit je bij je beeldscherm, en wat vind jij daarvoor de goeie grootte?

kimi

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je probleem staat gelijk in de inleiding hier beschreven:
**LET OP** Welke monitor moet ik kopen?

Als je eerst een merk en een paar monitoren kiest en dan gaat afvragen welke je moet nemen is, kom je meestal nergens op uit. Begin gewoon bij het begin, bepaal je eisen, vertaal die in specs, kijk dan naar welke monitoren binnen je budget daaraan voldoen. Zijn dat er teveel, scherp je eisen aan. Hou je niets over? Vier je eisen een beetje, of constateer dat je nu niet binnen budget eraan kunt voldoen en ga sparen.

Heb je een handzaam lijstje over, ga dan reviews specifiek daarvan lezen. Mogelijk kom je uit op dezelfde shortlist, maar waarschijnlijk niet. Streep vervolgens de schermen weg met slechte reviews. Van de schermen die je dan overhoudt weet je dat ze allemaal goed genoeg voor je zijn. Kies dan op basis van prijs, of van hoe ze in je interieur passen ofzo.

Zo moeilijk is het niet, als je het gewoon gestructureerd aanpakt. Daar is totaal geen voorkennis voor nodig. Dus is een topic ook niet de bedoeling.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.