Hellow Tweakers,
Het is weer eens zo ver, ik heb een vreemd probleem welke ik zelf maar niet opgelost krijg. Wellicht kan dit stukje in domme programmeervoorbeelden, maar ik zie de fout? echt niet
Ik heb namelijk een email blacklist array, en ik wil kijken of het ingevoerde email adres inderdaad gebanned is.
Daarvoor gebruik ik dit stukje code:
$email bevat in dit geval test@mailcatch.com en hij doorstaat de test...
als $email = jannes@hotmail.com geeft hij wel mooi de error.
Ik heb natuurlijk een beetje lopen debuggen:
jannes@hotmail.com wordt blijkbaar wel geblokkeerd, maar test@mailcatch.com niet
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe
Het is weer eens zo ver, ik heb een vreemd probleem welke ik zelf maar niet opgelost krijg. Wellicht kan dit stukje in domme programmeervoorbeelden, maar ik zie de fout? echt niet

Ik heb namelijk een email blacklist array, en ik wil kijken of het ingevoerde email adres inderdaad gebanned is.
Daarvoor gebruik ik dit stukje code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| $expl = explode('@', $email); $banned = explode("\n", $this->core->settings['banned_email']); if( in_array($expl[0], $banned) || in_array($expl[1], $banned) || in_array($email, $banned) ) { $return[] = 'Je e-mail adres staat helaas op de blacklist'; } |
$email bevat in dit geval test@mailcatch.com en hij doorstaat de test...
als $email = jannes@hotmail.com geeft hij wel mooi de error.
Ik heb natuurlijk een beetje lopen debuggen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Email adres: Array ( [0] => test [1] => mailcatch.com ) Banned lijstje: Array ( [0] => mailcatch.com [1] => tempinbox.com [2] => temporaryinbox.com [3] => jannes@hotmail.com ) Exploded adres: Email[0]: test Email[1]: mailcatch.com |
jannes@hotmail.com wordt blijkbaar wel geblokkeerd, maar test@mailcatch.com niet

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe