Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Router achter Davolink

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al enige tijd een Tele2 abonnement. Ik probeer nu een router achter het Davolinkmodem te zetten. Ik wil hiervoor een oude linksys wrt54g gebruiken. Ik kom alleen al niet door de eerste stap heen. Ik krijg het niet voor elkaar om de linksys te installeren.
Als ik de installatiecd gebruik, wordt er een check met het internet gemaakt. Iedere mogelijkheid die ik probeer, geeft de opmerking dat ik verbonden ben met de router, maar dat een internetverbinding niet kan worden geconstateerd.

Weet iemand hoe ik m'n kabeltje van de davo (via de linksys?) naar m'n PC moet zetten. Welke poorten (lan of wan) ik wel of niet moet gebruiken?

Op deze manier gaat de lol er snel vanaf. ;( Wie kan me weer op weg helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2009 22:26 ]

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-11 17:05
De kabel vanaf het modem moet in de Wan-poort. In de instellingen van de router moet bij Wan de instelling op DHCP staan, zodat hij zijn IP-adres van het modem en andere gegevens zoals DNS doorkrijgt.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Geen CD gebruiken.

Kabel van de Davolink in 1 van de LAN-poorten van je WRT54G. DHCP uit op de Linksys en het LAN IP van de WRT54G in dezelfde range zetten als die van de Davolink.
Je Linksys gaat dan functioneren als een accesspoint

Verwijderd

Topicstarter
Kabelplaatsing in 1, akkoord. Stomme vraag misschien, maar hoe kom ik bij de instellingen van de linksys om de DHCP uit te zetten (ben een redelijke leek...)

• mad-dog
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 22:34:
Kabelplaatsing in 1, akkoord. Stomme vraag misschien, maar hoe kom ik bij de instellingen van de linksys om de DHCP uit te zetten (ben een redelijke leek...)
Default IP waar je de Linksys op kan benaderen is 192.168.1.1 in je webbrowser. Default login is lege username/admin als ww

Verwijderd

Topicstarter
lukt niet echt. Ik krijg een 401 Unauthorized.. Vraag is nu om achter ww te komen.

• mad-dog
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 22:46:
lukt niet echt. Ik krijg een 401 Unauthorized.. Vraag is nu om achter ww te komen.
Dan even resetten of manual pakken(staat op CD van Linksys)

Verwijderd

Topicstarter
Resetten, bedoel je dan het Davolink modem of de Linksys?

• mad-dog
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 22:52:
Resetten, bedoel je dan het Davolink modem of de Linksys?
Zou toch echt de Linksys resetten, anders ben je nog verder van huis :)

Verwijderd

Topicstarter
Bingo! Het zaakje werkt ! Bedankt!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Sluit de Linksys aan een pc.
Zorg ervoor dat er een fabrieksreset wordt uitgevoerd.
Inloggen in de Linksys via browser (192.168.1.1 user:leeg laten wachtwoord: admin

Zet in de Linksys de DHCP server uit.
Verander het eigen, vaste ip adres van de Linksys naar 192.168.1.200 of zoiets.
Alles saven en reboot.

Koppel nu de Davolink met een netwerkkabel aan de Linksys.
Bij de Davolink LAN3 of LAN4 gebruiken. Bij de Linksys geen WAN gebruiken. Dus in een van de LAN's.

KLAAR!

Met 192.168.1.1 bereik je de Davolink voor instellingen en op 192.168.1.200 bereik je de Linksys.

Oeps, net te laat... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 24-02-2009 23:16 ]

• IKBENGEK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-10-2014

IKBENGEK

Driving for passion

na een dag hoop gevloek en getier en een net uurtje allerlei zoek criteria ingeven is het met bovenstaande aanwijzingen gelukt om mijn router aan de praat te krijgen achter mijn Davolink van tele2.

Thanks

Het leven begint bij 200km per uur

Verwijderd

Hoi,

Ik heb ook een davolink modem/router van Tele2. Wil nu een Netgear router met draadloos netwerk (N standaard) installeren. Werkt dan bovenstaande werkwijze ook?

Groet,
ACT007

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Zeker, waarom niet?
Alleen handig om het draadloze signaal van de Davolink de deactiveren als je het toch niet gebruikt.
Pagina: 1