Toon posts:

HELP! ADSL van Telfort installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, het is zover.

vanaf vandaag ben ik de trotse bezitter van een telfort 20MBit abo.

maar nu komt het, ik wil graag de Zyxel gaan installeren en na veel gezoek (jaren dertig woning) ben ik erachter gekomen dat het ISRA punt in mijn huis er uit ziet als de meest linkse op onderstaande foto:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/koffiemok/stekkerdoos.jpg

hier komt 1 grij kabeltje uit, waarvan ik keurig het blauwe en rode draadje heb aangesloten op het meegeleverde doosje. kabeltje in doosje, andere kant van het kabeltje in de Zyxel, Zyxel aan en.... helemaal niks. De modem gaat wel aan, maar het Internet-lampje gaat niet branden (half uur gewacht).

Wat doe ik verkeerd? Hulp gewenst aub!

Verwijderd

wel goed aangesloten dus linksboven = rood en rechtsboven = blauw en het kan inderdaad even duren voordat de lijn het doet.

is het modem al geconfigureerd ?

Verwijderd

Topicstarter
modem is nog niet geconfigureerd, maar volgens de 1,2,3,stappenplan moet dit pas nadat er lampjes zijn gaan branden?

Verwijderd

Je hebt er een cd bij gekregen deze moet je uitvoeren terwijl het modem rustig door knippert. zo weet de modem na de installatie wat voor verbinding hij heeft.

dus eerst modem configureren en daarna stoppen de lampjes met knipperen.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:19
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 22:04:
Je hebt er een cd bij gekregen deze moet je uitvoeren terwijl het modem rustig door knippert. zo weet de modem na de installatie wat voor verbinding hij heeft.

dus eerst modem configureren en daarna stoppen de lampjes met knipperen.
Is niet nodig. De Zyxell modem is preconfigureerd en is direct te gebruiken nadat deze een line-sync heeft.

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 09:00
Er zitten als het goed is sowieso 4 aansluiting (nog 1 of 2 extra voor de aarde) je hebt nu denkt ik de twee linkse aansluitingen probeer de 2 rechter aansluitingen eens

Heb je ook nog analoge telefonie?

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:16
Meest linkse isra punt heeft 2 uitgangen probeer je kabeltje uit de poorten te halen waar ze nu inzitten en doe ze eens in de 2 die nu leeg zijn.

Verwijderd

ook 1 ding wat je niet moet vergeten wat voor tel. abbo heb je ? of heb je voip ?
dan hoeft dr geen splitter tussen.

Verwijderd

Zet eens wat info over je abonnement hier neer ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2009 22:15 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gaat je dsl lampje ook niet branden?

[ Voor 93% gewijzigd door JvS op 24-02-2009 22:23 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Heb op dit moment geen vaste telefonie,

op de modem, brandt alleen het online lampje, voor de rest niets.

Ik heb het rooie en het blauwe draadje aangesloten op het rode en blauwe draadje in het meegeleverde doosje. Snap dus eigenlijk niet goed wat er nu mis gaat... Nou ja, met wat tips vanavond maar weer verder klooien

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:33
pijnlijke manier om het uit te vinden wat de goede combo van de draadjes is: je tong gebruiken (of een multimeter natuurlijk). Op de binnenkomende lijn moet spanning staan, mits je het goede paar gebruikt. Standaard zijn de kleuren van de draden blauw en rood, maar dat wilt niet zeggen dat altijd zo is.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 20:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

of blauw-rood, of oranje wit zal het actieve adrepaar zijn

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 09:11
cossy nl schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 17:05:
pijnlijke manier om het uit te vinden wat de goede combo van de draadjes is: je tong gebruiken (of een multimeter natuurlijk). Op de binnenkomende lijn moet spanning staan, mits je het goede paar gebruikt. Standaard zijn de kleuren van de draden blauw en rood, maar dat wilt niet zeggen dat altijd zo is.
Is dat zo?

Dacht ooit gelezen te hebben dat als er alleen DSL op de lijn staat, er niks te meten is, alleen als je er ook telefonie op hebt...

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 00:03
LiquidSmoke schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 22:44:
[...]
Dacht ooit gelezen te hebben dat als er alleen DSL op de lijn staat, er niks te meten is, alleen als je er ook telefonie op hebt...
Je hebt gelijk, bij alleen DSL signaal is er geen een voltage op de lijn. Enkel als je ook analoge telefonie erbij gebruikt.

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Puch-Maxi schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 22:51:
[...]

Je hebt gelijk, bij alleen DSL signaal is er geen een voltage op de lijn. Enkel als je ook analoge telefonie erbij gebruikt.
Als je analoge telefonie hebt op de lijn kan je met een voltagemeter meten. Ik heb het enkele jaren geleden gedaan, met als resultaat dat ik 51,2 volt op de lijn had staan ;)

Nu al een langere tijd xs4all only ;) Nu kan ik het niet meer meten. Tenzij je een oscolioscoop in huis hebt!
Pagina: 1