Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP OEM] Talen uitwisselen

Pagina: 1
Acties:

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-11 14:04
Hallo tweakers.

De situatie zit zo :
Ik heb hier 2 HP PCs staan (1 desktop en 1 laptop) met ieder een eigen XP Home HP serial.
Daarnaast heb ik nog een zelfbouw PC staan met een XP retail CD (NL) en bijhorende serial (allemaal legaal).

Nu is mijn opzet om beide HP PCs te formateren, en XP Home opnieuw te installeren - in het Nederlands.
Dus heb ik eens geprobeerd om met de Desktop-HP-Serial via de Nederlandse Retail disk Windows te installeren => Verassing, dat lukt dus niet. Dan heb ik maar een OEM Windows XP CD Image gedownload (Engels) in de veronderstelling dat Nederlands ook mogelijk zou zijn?

Maareuhm, dat blijkt nu toch niet zo gemakkelijk te zijn.
Toen ik via nLite SP3 wilde toevoegen (Die Image is SP2) kreeg ik de melding dat de SP3 file (Nederlands) en de Engelse XP niet compatibel waren. Ik heb zelfs de LANG dir van de Home retail gekopieerd naar de OEM map, maar er lijkt niets te veranderen.

Heeft iemand misschien ervaring hierin ? Een oplossing is erg geapprecieerd!

Verwijderd

Nee gaat niet dan moet je echt een OEM XP home NL ergens vandaan toveren. ;)

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11 16:11
Volgens mij bepaald de informatie in het bestand setupp.ini of je te maken hebt met een OEM of retail versie.

Je zou kunnen proberen de setupp.ini van je Nederlandse retail cd te vervangen door de setupp.ini van je Engelstalige OEM cd, en dan installeren.

Heb ik zelf ook eens gedaan om een eigen OEM installatie cd te maken aan de hand van een retail CD. Ging prima. Bij mij waren wel beide versies Engels.

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-11 14:04
Opgelost door gewoon Nederlandse OEM disk te downloaden... :)

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
XP heeft talen pakketten (language packs) maar die werken alleen op UK OEM's, Of ze ook op een Home versie werken weet ik niet.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!