Acer AL2423WD + Macbook Air

Pagina: 1
Acties:

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik weet niet zo goed of dit topic hier of in beeldschermen thuishoort, maar here goes:

Op dit moment hang ik meestal met mijn Macbook Air (late 2008) op de bank of zit aan de eettafel, maar ik wilde eigenlijk ook mijn verstoffende bureau weer eens gebruiken.

Ik heb al een aardige laptopsteun gevonden, maar graag wilde ik ook een los beeldscherm.

Natuurlijk kan ik dat fraaie 24" LED-display van Apple aanschaffen, maar eerlijk gezegd, het is wat aan de prijzige kant!

In de pricewatch gezocht naar vergelijkbare schermen kwam ik deze: Acer AL2423WD tegen.

Zelfde resolutie/diagonaal, beter responstijd, mindere kijkhoek, stel speakertjes, maar geen webcam ('t zal), geen usb-hub (ach) en geen minidisplay-port (ik heb verlengstekkertjes). Het scheelt wel een ruime maand huur.

De domme vraag: is dit een redelijke keuze?

De hopelijk minder domme vraag: ik neem aan dat Macbook Air graphics het trekken om die LED-display aan te sturen op 1920x1200, gaat dat ook lukken via niet-displayportconnectie? (laatste keer dat ik met dual display klooide had je alleen maar VGA) En wat nog meer is, trekt de grafische kaart het om via multiple displays zowel dat scherm op 1920x1200 aan te sturen als tegelijkertijd het laptopscherm op 1280x800?

In dat laatste geval heb je namelijk een fijne dual-display setup.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Om een antwoord te geven op al je vragen: ja.

Als een MacBook Air een 24" LED Cinema Display kan trekken, dan zie al ie ook geen moeite hebben met de Acer. Let er wel op dat het prijsverschil komt doordat de Acer een TN paneel heeft in plaats van een H-IPS. Zeker op deze grootte kunnen de kleuren er dan bijzonder slecht uitzien.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb ook een 24" besteld en ook voor het TN scherm gegaan omdat 800 bucks toch net iets te veel is voor een beetje youtuben, browsen en office werk. ik ben ook niet beter gewend.
Daedalus schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:23:
Let er wel op dat het prijsverschil komt doordat de Acer een TN paneel heeft in plaats van een H-IPS. Zeker op deze grootte kunnen de kleuren er dan bijzonder slecht uitzien.
Maar is het nietwat overdreven om "bijzonder slecht" te zeggen?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

iron_mike010 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 23:13:
Maar is het nietwat overdreven om "bijzonder slecht" te zeggen?
Laten we het zo zeggen: je moet niet verwachten dat de kleurweergave hetzelfde is als dat van het Cinema display. Ik vind dat als het even kan, je TN panelen links moet laten liggen en gaan voor MVA of IPS paneel. Je zit toch vaak heel de dag tegen aan te kijken en dan heb ik liever een paneel wat de kleuren een beetje fatsoenlijk weergeeft.

Desalniettemin moet Keypunchie natuurlijk zelf bepalen wat hij wil en hoeveel hij er aan uit wilt geven. Stel dat hij een TN paneel er prima uit vindt zien, dan moet je vooral de Acer nemen. Het scheelt je nl. een behoorlijke bak met geld :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-01 13:12
Hoh even. Als de TS een late 2008 model heeft dan is dat dus nog de Rev.A zonder de displayport met micro-dvi. Dan kan de TS dus de nieuwe 24 inch apple cinema display niet aansluiten, gezien deze alleen displayport ingang heeft. Mocht de TS toch een MVA of H-ips scherm willen zal ie toch uit moeten wijken naar andere merken, of een oude 23 inch op de kop tikken. De resolutie moet dan ook voor de Rev A geen probleem zijn....

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02 18:54
Volgens mij is de late 2008 voorzien van mini-DisplayPort en de Nvidia 9400M. Dan kun de nieuwe 24" CD wel goed overweg met zijn MacBook Air.

[ Voor 29% gewijzigd door rclahsen op 01-03-2009 17:48 ]

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

late 2008 is gewoon rev B en dus met een mini-Displayport aansluiting. De rev A is van januari 2008 en die heeft een micro-DVI aansluiting.

Pagina: 1