Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows Vista/XP- 32 of 64 Bits

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

Ik heb het volgende systeem besteld:

Moederbord:Gigabyte GA-EX58-UD5
Processor:Intel Core I7 920
Geheugen 6GB OCZ Platinum 1600 mhz

Welke versie van windows ga ik draaien als ik gamen en grafische bewerking(photoshop etc.) belangrijk vind?
XP of Vista? vista oor DX10?
32 bits of 64 bits?

En waarom??

Graag jullie reactie

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:01

DukeBox

loves wheat smoothies

Met 6 GB moet je wel 64bits wil je het volledig kunnen gebruiken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:57
XP of Vista is een persoonlijke keuze. Ik zou wel kiezen voor een 64 bit versie, ongeacht welk OS. Dit ivm de allocatie van RAM geheugen (en andere addresseringen), zoals beschreven in Abbadon in "RAM FAQ".

Indien je games in DirectX10 wilt draaien, moet je Vista kiezen. Verder is Vista een stuk nieuwer en naar mijn persoonlijke ervaring ook stabieler en bied het een betere "user experience".

offtopic:
Overigens welkom op GoT

[ Voor 26% gewijzigd door asfaloth_arwen op 24-02-2009 20:29 ]

Specs

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat kun je heel goed zelf uitzoeken lijkt me met alle naslagmateriaal die hier voorhanden is :)

We stellen het op dit forum op prijs als je zelf ook moeite doet om een probleem of vraag te beantwoorden. Zoals je in de aanmeldingsvoorwaarden (waar je mee akkoord bent gegaan) kunt lezen:
Het is dus niet de bedoeling dat als je ergens eventjes niet uitkomt of je snel advies wilt, je een berichtje op het forum kwakt en een uurtje later de oplossing komt afhalen. Je wordt geacht zelf initiatief te nemen en als je er echt niet uitkomt pas de hulp van het forum in te roepen!
Je bent hier al op gewezen door collega's, zou je dan daar ook wat aan willen doen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.