AMD Notebooks / SiS Chipsets in Notebooks

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
Iets zit me dwars met veel, nee zeer veel, AMD laptops. Te veel informatie wijkt af en dan ook niet een klein beetje. Ik ga ze (nu) niet allemaal doorgeven, maar me is duidelijk dat iemand hier even goed naar moet kijken. Puntjes om naar te kijken:

CPU: Bijvoorbeeld is de Athlon X2 QL-64 niet toegevoegd waardoor sommige laptops onterecht volgens de pw 100MHz trager lopen en typenummer QL-62 meekrijgen

Wat ik echter onacceptabel vindt zijn de chipsets 8)7 Daar zijn echt zeer veel fouten gemaakt, ik noem op:

- HP Pavillion DV5 serie. Zo ongeveer allemaal zijn ze uitgerust met een SiS chipset ;(
Volgens http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01550108.pdf hebben ze of een M770 (de modellen met HD 3450 GPU) of een M780G voor degenen met een integrated (HD 3200) oplossing

- Zo zijn er meer laptops met een SiS chipset en nieuwe 'Griffin' AMD CPU. Volgens mij hebben alle nieuwe laptops met AMD CPU eigenlijk een AMD of NVIDIA chipset. (Semptron SL-, Athlon X2 QL-, Turion X2 RM- en Turion X2 Ultra ZM-series)

- Ook zijn er laptops met desktop chipsets zo te zien... De M770 en M780G zijn er niet voor niets. Wellicht is er ook nog een M780V of M740G/V variant voor de budget markt. Ik zou in ieder geval de notebooks checken waarvan de AMD chipset niet met 'M' van Mobile begint.

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Neemt aanloop en schopt!

Is er al wat aan gedaan, of zal ik op korte termijn maar eens aan het werk om een hele reeks notebooks na te kijken?

* GENETX wil op zijn minst de notebooks voor de komende NBBG goed in de pw hebben, 1 is 1 van die HP's en die klopt niet helemaal dus :+

[ Voor 35% gewijzigd door GENETX op 18-03-2009 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Excuus GENETX dat het zo lang moest duren. :)
GENETX schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:35:
Iets zit me dwars met veel, nee zeer veel, AMD laptops. Te veel informatie wijkt af en dan ook niet een klein beetje. Ik ga ze (nu) niet allemaal doorgeven, maar me is duidelijk dat iemand hier even goed naar moet kijken. Puntjes om naar te kijken:

CPU: Bijvoorbeeld is de Athlon X2 QL-64 niet toegevoegd waardoor sommige laptops onterecht volgens de pw 100MHz trager lopen en typenummer QL-62 meekrijgen
Zal ik achteraan gaan. Misschien dat je even een PW lijstje kan maken welke niet kloppen, want als het goed is weet je ongeveer welke dat zijn, toch? Dan kan ik ze sneller veranderen.

Note to self (heb er al eentje gevonden :P): pricewatch: HP Pavilion dv5-1220ed Entertainment notebook pc (NF729EA) (Er staat nu AMD Athlon 64 X2 QL-64 en dat moet als het goed is AMD Athlon 64 X2 QL-64 worden.)
Wat ik echter onacceptabel vindt zijn de chipsets 8)7 Daar zijn echt zeer veel fouten gemaakt, ik noem op:

- HP Pavillion DV5 serie. Zo ongeveer allemaal zijn ze uitgerust met een SiS chipset ;(
Volgens http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01550108.pdf hebben ze of een M770 (de modellen met HD 3450 GPU) of een M780G voor degenen met een integrated (HD 3200) oplossing
Dat is inderdaad niet goed. Als het goed is is het beter zo. Als je nog iets ziet meld het dan nog even.
- Zo zijn er meer laptops met een SiS chipset en nieuwe 'Griffin' AMD CPU. Volgens mij hebben alle nieuwe laptops met AMD CPU eigenlijk een AMD of NVIDIA chipset. (Semptron SL-, Athlon X2 QL-, Turion X2 RM- en Turion X2 Ultra ZM-series)
Kan je hier ook een lijstje van pw links van maken? Dan kan ik daar ook even naar kijken.
- Ook zijn er laptops met desktop chipsets zo te zien... De M770 en M780G zijn er niet voor niets. Wellicht is er ook nog een M780V of M740G/V variant voor de budget markt. Ik zou in ieder geval de notebooks checken waarvan de AMD chipset niet met 'M' van Mobile begint.

Bij voorbaat dank
Dit heb ik in ieder geval verholpen als het goed is. Dit komt ook een beetje hoe de back-end bij de pricewatch is opgebouwd. Er is een te selecteren lijst waar de desktop chipsets maar ook laptop chipsets door elkaar staan... Geldt hetzelfde voor video chipsets...
GENETX schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 08:44:
[...]

* GENETX wil op zijn minst de notebooks voor de komende NBBG goed in de pw hebben, 1 is 1 van die HP's en die klopt niet helemaal dus :+
Als iets echt haast heeft zoals iets dergelijks als de NBBG kan je me wel DM-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik zal kijken of ik dit weekend tijd heb om zo'n lijst op te stellen. Alvast bedankt.