Toon posts:

Draadloos werkt prima, met draad belabberd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als laatste redmiddel hier een topic... Sinds een aantal weken werkt het internet op de vaste pc niet meer stabiel. Iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit op te lossen is?

We hebben een Telfort verbinding met standaard Xyzel VOIP modem. Daarachter hangt een wireless router van Linksys WRT54G. Deze is naar mijn idee correct geïnstalleerd, ik heb alleen het lokale IP-adres op 192.168.2.1 gezet omdat anders het draadloze niet werkte.

Draadloos op mijn laptop werkt de verbinding als een trein, eigenlijk nooit problemen. Maar op de pc die met UTP aangesloten is, valt de verbinding meerdere malen per dag weg, soms kort, soms lang. Ik heb inmiddels alle kabels vervangen, omdat daar het probleem leek te liggen. Ik heb proberen te werken met een fixed IP-adres, dat werkte niet, dus nu staat het weer op flexibel IP.

Het probleem doet zich pas sinds een aantal weken voor, het heeft enkele maanden zonder problemen gewerkt. De pc heeft inmiddels wel wat veranderingen ondergaan, zo zit er nu een nieuw moederbord in. De drivers zijn allemaal up to date. De firmware van het router is ook up to date, ik heb al verschillende pogingen gewaagd de instellingen te veranderen maar het mag niet baten.

We werken beide met Vista, het netwerkcentrum geeft op de pc ook aan dat er geen verbinding is tussen het accespoint en naar buiten, terwijl op dat moment het op de laptop wel werkt. Ik vind dit nog steeds erg vreemd, aangezien het draadloze dus schijnbaar sterker.

Wie o wie kan ons helpen?