Toon posts:

Extern RDP op server 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik heb een probleem.

Ik heb zojuist een server 2003 geïnstalleerd en alles ingestelt alleen is krijg ik het niet voor elkaar om Vanaf thuis verbinding te maken met me Server. Ik heb de poort voor rdp in me modem opengezet. er gaat een kabel van me modem naar me switch en van me switch naar me server. Als ik thuis mijn ip adress 82.xxx.xxx.xxx intype kan hij geen verbinding maken. Wat doe ik verkeerd?, Kan iemand mij verder helpen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit soort dingen kun je binnen je eigen netwerk meestal niet testen via je externe IP, omdat je modem dat niet toelaat. Probeer het eens van buitenaf.

Zie het specifieke deel in de Netwerken FAQ :) .

[ Voor 37% gewijzigd door gambieter op 24-02-2009 19:34 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Uiteraard heb je ook gecontroleerd of je uberhaupt wel Remote Desktop aan hebt staan en of de Windows Firewall op de Server zelf een exception rule heeft zodat je van Remote Desktop gebruik kunt maken?

Nvm..

NAT Loopback vraagje dus.

PS: je poort staat niet open.

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 24-02-2009 19:36 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Geef je extern ip adres en een login op de server maar even door.

Proberen wij het wel effe >:)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
gambieter schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:32:
Dit soort dingen kun je binnen je eigen netwerk meestal niet testen via je externe IP, omdat je modem dat niet toelaat. Probeer het eens van buitenaf.

Zie het specifieke deel in de Netwerken FAQ :) .
idd. Kun je lokaal wel RDP-en?
Op je WAN-IP connecten kan, op voorwaarde dat je router nat-loopback ondersteunt.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:41
ff via wireless van een buur proberen te connecteren 8)

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:41
DJSmiley schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:35:
[...]

idd. Kun je lokaal wel RDP-en?
Op je WAN-IP connecten kan, op voorwaarde dat je router nat-loopback ondersteunt.
Voor RDP beheer kan je altijd lokaal zolang de instellingen maar goed zijn, 2 standaard connecties en 1 console sessie sinds 2003 server.

Of bedoelt ie mss terminal services sessie? O-)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Beste Maik_denboer,

Welkom op het GoT forum. Zoals je aan de diverse replies wel hebt gemerkt verwachten we hier op GoT dat je zelf wat moeite doet voor je een topic opent, en dat je dit bovendien duidelijk laat merken.

1. Verzin een duidelijke omschrijvende titel voor je topic, waarin meteen duidelijk is wat je precies wil bereiken.
2. Vermeld in je topicstart volledig wat je precies wil bereiken, wat je daarbij niet lukt
3. Noem alles wat je zelf al hebt ondernomen om een oplossing voor het probleem te vinden. Ik heb niet het idee dat je zelf al veel moeite hebt gedaan namelijk als ik naar de laatste vijf topics kijk.
4. Wanneer je zelf geen idee hebt hoe het moet is er de digitale vraagbaak. In de volksmond ook wel Google genoemd. Hier kan je zelf met een legio aan woorden een oplossing vinden voor zo ongeveer elk probleem wat je op een computer tegenkomt, ook voor andere zaken!
5. Anders vermeld je in je topicstart altijd welke zoektermen je hebt gebruikt, dan kunnen we je helpen deze bij te schaven. Vergeet onze eigen zoekmachine, gewoon onder het knopje Forum bovenaan "Zoeken" klikken.
Meer informatie over de punten hierboven vind je in [faq]FAQ[/faq] en Windows Servers en Server-Software - Beleid. Nu sluit ik even wat topics..

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 18:24
offtopic:
respect dat je copy paste doet in elke topic wat hij vandaag gepost heeft sanfranjake

met bovenstaand dus :) , iedereen wil je best helpen, maar je moet je probleem goed omschrijven.
aantonen dat je al wat moeite gedaan heb, zeggen wat je al geprobeerd heb etc.

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
lokaal netwerk is ook lokaal netwerkadres. Meest waarschijnlijk 192.168.xxx.xxx
voor ontsluiting vanaf netwerk zou je even de daadwerkelijke 'sequence of events' moeten nalopen; wat je eigenlijk doet: Je verbindt eerst met de buitenkant van je modem, die weet wat er van hem verwacht wordt, en zet een verbinding open naar je server.

Dusssss....
82.x.x.x is de buitenkant van je modem. (Van binnenuit daar naartoe verbinden heeft dus geen zin). Die gaat 'm doorzetten naar het specifieke IP adres van je server; 192.x.x.x. Uiteindelijk vind je server het goed dat ie vanaf een externe locatie wordt aangesproken.
Resumé:
  • Server vast IP adres
  • Op je modem een port forwarding rule aanmaken naar het IP van je server
  • In die rule aangeven over welke poorten gecommuniceerd mag worden (uit mijn hoofd 3390 en 3389, maar pin me daar niet op vast).
  • Op je server aangeven dat ie RDP toestaat

[ Voor 3% gewijzigd door Pong op 26-02-2009 15:06 . Reden: multiple typo's ]

Geen Ping, wel Pong

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Pong schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:01:
• In die rule aangeven over welke poorten gecommuniceerd mag worden (uit mijn hoofd 3390 en 3389, maar pin me daar niet op vast).
TCP 3389 is genoeg :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1