Toon posts:

[openSUSE]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben reeds 3 dagen aan het proberen openSUSE op een simpel systeempje (intel celeron,512MB ram, VIA M925alu moederbord [ onboard gpu], DVD-reader: LITE-ON SHW-1635S/LG GSA-H55L) te instaleren.
Het probleem:
Ik boot van de DVD, ik kies de 'installation' optie en vanaf daar gaat het niet volgens de normal procedure
bij mij gebeurt het volgende: loading linux-kernel, 'make sure that cd number 1 is in your drive, klik:ok, komt er weer het zelfde, klik: 2e optie 'back', select language: nederlands, select keyboard interface: belgian, main menu: start installation, installation menu: start installation, choose the source medium: DVD/CD-ROM, 'no repository found'...

het volgende heb ik reeds geprobeerd: andere DVD-lezer, booten van hdd en ik heb ook al geprobeerd op een ander (recenter) systeem.

openSUSE:11.1

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2009 19:12 ]

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
geef eens wat meer info: moederboard, proc. , dvd drive, opensuse versie etc.

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01 22:41
Heb je de betreffende distro ook geverifieerd, of deze correct gebrand is (geen errors bevat etc) via bv checksum?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Verwijderd

Topicstarter
NielsTn schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:15:
Heb je de betreffende distro ook geverifieerd, of deze correct gebrand is (geen errors bevat etc) via bv checksum?
Ja, maar kom ik op net het zelfde uit :[
Ik heb de gedownloade ISO gebrand met infrarecorder. (geen probleem met bv. ubuntu)

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:53

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Wat je zou kunnen doen is een Net install cdtje maken en dan alles via de online repos installeren. Ik heb zoiets vaags ook wel eens gehad.

Verwijderd

99% zeker dat je dvd niet goed is gebrand,

als je er anders over denkt, moet je de 'alternative' iso maar proberen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:11:
99% zeker dat je dvd niet goed is gebrand,

als je er anders over denkt, moet je de 'alternative' iso maar proberen
wat bedoel je met alternative iso?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Misschien ligt het aan de taal die je kiest, deze staat misschien op een ander cd.
Dus download eens een andere installatie cd of beter de dvd.

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 15:49

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Op een celeron moet dat kunnen; Gebruik je de:

- DVD of de CD?
- X86 of X86_64?

edit:
Ligt waarschijnlijk aan het medium ja: Als ie het ook op een ander systeem doet....

[ Voor 18% gewijzigd door dragunova op 25-02-2009 12:37 ]

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de DVD iso, X86.
Voor de taal heb ik al meerdere maal gewoon engels geprobeerd.
+ heb ondertussen een nieuwe DVD gebrand voor het geval dat de vorige verkeerd gebrand is, maar nog steeds het zelfde probleem.

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 15:49

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Wel apart dan dat die dvd op een ander systeem exact dezelfde meldingen geeft.
Dit kan betekenen dat je iso verkeerd is; ook een corrupte iso kan goed gebrand zijn.
Of je voert een handeling uit die dit tot resultaat heeft.

Doe de dvd er eens gewoon in en druk op enter zonder eerst al die instellingen te doen; Wat gebeurt er dan?
En typ als dat mis gaat eens in het bootscherm "splash=verbose" en druk daarna op enter.
Wellicht pakt ie je vlaamse keyboardsetings niet goed of zo.

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Verwijderd

Topicstarter
OPGELOST:
ik heb de live (GNOME) iso gedownload/gebrand en die liep vrij vlot, vanuit de live interface geïnstaleerd en geen probleem.
Nu ben ik bezig met hem te configureren :]

Allemaal bedankt voor de hulp !
Pagina: 1