[iPhone 3G] Google Maps data offline bewaren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Heel kort: is er een mogelijkheid de reeds gedownloade gegevens van Google maps te bewaren, zelfs als de app is afgesloten? In het buitenland is 3G enorm duur en heb je niet altijd wifi bij de hand. Ik heb begrepen dat Google Maps zijn cache leegt als hij afgesloten wordt, maar is het ook mogelijk dit niet te doen, zodat de kaarten langer bewaard worden, nadat je ze bijvoorbeeld met wifi in het hotel heb gedownload, of is er een andere manier om iets dergelijks te bereiken?

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 16:03
Bij mijn iPod Touch onthoudt hij best wel wat, heb het centrum van Utrecht es ingeladen en kon prima me weg vinden. (lopend) Hij onthoudt sowieso wat, maar niet een hele stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Was dat ook nadat je de app opnieuw had opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 16:03
Mei schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:40:
Was dat ook nadat je de app opnieuw had opgestart?
Simpel gezegd, ja. Had thuis bij het ontbijt beetje rondgekeken in centrum utrecht en vervolgens in de trein muziek geluisterd etc. Toen app in utrecht opgestart en ik kon nog beetje rondscrollen. Niet heel ver maar kon het wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Voor zover ik weet niet. Vind het zelf ook irritant. Van mij mag Google Earth best een paar honderd mb gebruiken als ik dan soepel kan zoeken in bepaalde gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:32
Maar dat heeft natuurlijk niet alleen met de technische (on)mogelijkheden te maken. Google betaalt een relatief laag bedrag voor de rechten om de kaarten te mogen gebruiken. Ze mogen daarom ook niet voor alle doeleinden gebruikt worden en ze zullen ook niet lokaal mogen worden opgeslagen. Als je dat wilt gaan omzeilen dan kom je al gauw in een grijs gebied terecht, waar we op GoT liever niet naartoe gaan ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1