Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-11 15:54
Maar weer eens een nummerbehoud topic, mijn vraag werd nml. niet beantwoord in de andere topics.

Ik heb vandaag m'n telfort-abbo opgezegd, welke op 4 juni afloopt. Mooi op tijd dus.
Reden: ik stap over op een iPhone en moet dus naar T-mobile.

Ze vroegen me of ik me nummer wou behouden, waarop ik natuurlijk 'ja' antwoordde.
Daarop werd me verteld dat ik voor 1 maart een nieuw abbonement moet regelen, als ik m'n nummer wil behouden. Doe ik het na 1 maart, dan moet ik nog eens 3 maanden extra betalen bij Telfort terwijl m'n nummer overgezet wordt.

Het 1e wat ik dacht.. wat een gezeik, zo moelijk is dat toch niet, we leven verdomme niet meer in de prehistorie. De ConsumentenBond en Kassa! smullen van zulke omslachtige methoden.

Het 2e wat ik dacht.. Ok, morgen even naar de T-mobile winkel en vragen hoe het nu werkt. Moet ik nu 3 maanden dubbel betalen? danwel 3 extra bij telfort, of nu al bij t-mobile? Of kan ik nu m'n abbo al regelen, zodat ik vanaf 5 juni gewoon kan bellen met m'n nieuwe SIM en hetzelfde nummer?

Het 3e wat ik dacht.. Ik vraag het even op GOT, daar weten ze vast wel het antwoord.. Dus bij deze.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-11 15:11
Je hebt zelf netjes voor de 3 maanden opzegtermijn bij Telfort opgezegd, dus loopt het abonnement daar op 4 juni af, dat lijkt me verder geen probleem :) De verkoper van je T-Mobile abonnement kan aangeven in het systeem van T-Mobile dat nummerbehoud dient plaats te vinden op die datum. Om T-Mobile de tijd te geven om nummerbehoud aan te vragen bij Telfort dien je toch zeker 2 a 3 weken van te voren dit te regelen. Oftewel, onzin dat je voor 1 maart iets geregeld moet hebben. Klinkt als een goede smoes om snel een abonnement te kunnen scoren als verkoper :)

• RobbieB
Echter was die man die ik aan de lijn had van Telfort, dus die had totaal geen reden om me snel een abonnement aan te smeren. Nou ja, morgen maar even langs T-Mobile, kijken wat ze ervan zeggen.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-11 15:11
Mensen bij de Telfort klantenservice geven wel vaker antwoorden die nergens op slaan helaas ;) Weet zeker dat ze bij T-Mobile zeggen dat het geen probleem id. Alleen jammer dat de iPhone een simlock heeft. Vrij frustrerend als je tot 4 juni moet wachten om er mee te bellen.Hoewel dat voor tweakers nu ook weer geen probleem is dat niet op te lossen is ;)

[ Voor 14% gewijzigd door RobbertC op 24-02-2009 22:22 ]

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 11:16
Let er wel op dat als je je iphone zelf simlockvrij gaat maken daarmee ws de garantie op het toestel verloren gaat, of bij een mogelijke reparatie t-mobile iig bijzonder moeilijk gaat doen als ze er achter komen.

ws is het bij t-mobile wel mogelijk om aan te geven dat je je abo pas in wil laten gaan op het moment dat het nummerbehoud uitgevoerd kan worden. Op die manier heb je dus geen dubbele abbonnementskosten. Vraag daar even naar in de winkel.

• RobbieB
[b][message=31550028,noline]ws is het bij t-mobile wel mogelijk om aan te geven dat je je abo pas in wil laten gaan op het moment dat het nummerbehoud uitgevoerd kan worden. Op die manier heb je dus geen dubbele abbonnementskosten. Vraag daar even naar in de winkel.
Zo, ik kom dus net van T-Mobile af en idd voor bovenstaande optie gekozen. M'n iPhone wel meteen meegekregen met het expliciete advies hem niet te hacken, want dan vervalt de garantie..
Nu dus even uitzoeken hoe dat hacken werkt en of er iets fout kan gaan etc.. gelukkig is er op tweakers genoeg leesvoer ;)..

Verwijderd

Als je gewoon netjes drie maanden van tevoren hebt opgezegd, kan er niets gebeuren waardoor je dubbel zou moeten gaan betalen. De klantenservice medewerker zat waarsch. ergens anders met zijn/haar hoofd.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

De regel bij nummerbehoud is dat je nieuwe provider minimaal 10 werkdagen de tijd krijgt om de nummer aan te vragen bij telfort.

Dus wat de ks nu zegt is bs :)

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11 11:30
Gewoon aangeven dat je abo per 4/6/9 opgezegd is bij Telfort en T-Mobile per die datum NP moet aanvragen. Moet gewoon kunnen.
Pagina: 1