Toon posts:

crash door gamen?

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views

Verwijderd

Topicstarter
beste

ik krijg sinds eergisteren last van crashes tijdens gamen, ofwel direct, bv bij counterstrike, of na een uurtje ofzo bij mass effect

ik heb de het probleem al proberen te verhelpen en naar oplossingen gezocht op multidesk
=> http://www.multidesk.be/f...t-vast-tijdens-gamen.html

maar het geraakt niet opgelost, nu is men vraag of er een snelle manier is om te zien waar de fout zit,
ik zal wss wel naar tones moeten rijden met de pc maar het zou helpen mocht de oorzaak al duidelijk zijn :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gebruik de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en ga testen. Het kan van alles zijn, temperatuur, voeding etc.

Ik hoop dat je wel begrijpt dat de gemiddelde user hier geen kristallen bol heeft, en dat je beschrijving niet veel verder gaat dan "hij doet het niet"? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zonder extra info kunnen we je niet helpen. Om wat voor hardware en software gaat het? Krijgt je blue screens (welke melding) of loopt de pc gewoon vast? Heb je het geheugen al eens aan een duurtest onderworpen met memtest? Wat zijn de temparaturen die je hebt gemeten?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
ja daarom die link van multidesk :) daar staat al eens alles uitgelegd :p

dus het spel is bezig, ineens staat alles stil en de muziek gaat in een oneindige loop. dan na 1 minuut wachten ofzo valt ie uit en start ie herop
dan blijft hij meestal hangen bij het windows balkje dat aan het laden is
weer opnieuw opstarten

ik zal dat trouble shoot ding eens laten lopen :)

FOUT
=> zie hier mijn probleem, heb het in geërgerd ook al geplaatst, dacht dat het eenmalig is maar nu tijdens het spel Mass Effect (vorige keer bij test drive unlimited) stop het spel ineens, blijft het hangen op een frame en de muziek loopt in het oneindige voort en met een hoge beats per minute. het crached dus helemaal

Nurf schreef:dat men pc hier 2 maal freezed waardoor ik em moest herstarten
start ie niet op, blijft ie weer hangen
start ik op in veilige modus, blijft daar tijdens het laden hangen
zet alle stroom eve af dan terug aan
start ie op en is er nix aan de hand :violent
dat was nu weer het probleem, ik kon alleen opstarten als ik koos voor 'laatst bekende instelling die werkte" te kiezen en dan start ie weer op
wat kan hier van de oorzaak zijn? software of hardware matig? de pc is ong 1 maand oud bijna :)

ps: op het tones forum dachten ze dat het aan het ram lag
TESTEN
"ik heb die memtest gedaan van windows, heeft niets gevonden :)"
daarna op multidesk was het mss de gpu, dat dacht de tones medewerker
"edit: ik heb het eens met dit getest en dat ging toch, er werd nix raars gedaan dus
http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl/

edit: en nu ook met => VideoCardStabilityTestSetup
5 minute laten lopen, de hele tijd +900 fps
ook gebenchmarked en doet alles uit, zou het wel aan de gpu liggen?"

edit: ik zal de troubleshooter eens laten lopen :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2009 17:50 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:46:
ja daarom die link van multidesk :) daar staat al eens alles uitgelegd :p
Dat is een ander forum, met andere verwachtingen. Leg het gewoon hier uit, met gegevens, en gebruik de Troubleshooter en rapporteer wat eruit komt :) . Wat je nu doet is niet gestructureerd, maar ad-hoc, en daar is de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter veel beter voor.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
ja met die hangen en opstartproblemen ben ik eigenlijk niets,
ik heb het zo eens doorgelezen, en ik heb daar allemaal geen last van.
de pc staat nu gewoon op en alles is goed. behalve als ik een spel heb crashed de pc op een willekeurig moment

men systeem: ANTEC P182 Black, BR-RW SATA PLEXTOR, KINGSTON 6144MB Kit (3x2048MB) DDR3, Point Of View Gefoce GTX 295, GIGABYTE EX58-UD5 DDR3, INTEL CORE i7 920 45nm (2.66),ANTEC TruePower Trio 650 EC, VELOCIRAPTOR 150GB 16MB + WESTERN DIGITAL 640GB 16MB SATA II

zelf niets verandert, behalve een front fan erbij gezet die optioneel was,
tones heeft hem helemaal in elkaar gestoken , heeft een maand zonder problemen gedraaid

edit: ik heb hier ook everest opstaan en de temperatuur van men cpu is altijd rond de 42° en tijdens het gamen tot 60 ong
die van de gpu ook rond de 40 maar tijdens het gamen tot de 80

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2009 18:45 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ja met die hangen en opstartproblemen ben ik eigenlijk niets,
ik heb het zo eens doorgelezen, en ik heb daar allemaal geen last van.
de pc staat nu gewoon op en alles is goed. behalve als ik een spel heb crashed de pc op een willekeurig moment
Volgens mij begrijp je niet waar die troubleshooter voor bedoeld is. Er staan in het geheel geen antwoorden in, alleen maar dingen die je zelf kunt proberen, en dan voornamelijk hardwarematige.

Daar heb je tot nu toe niets van gedaan, alleen maar een paar tooltjes gedraaid voorzover ik hier kan lezen (en nee, idd gaan we niet op andere fora lezen, als je hier een topic opent dien je ook hier aan te geven wat je gedaan hebt), en dus ben je wat ons betreft nog niet klaar voor een topic.

Begin gewoon met de basics - haal alle niet-essentiele componenten los, neem dan de kernonderdelen van je PC (mobo, CPU, VGA, RAM, 1 HDD) en zet die buiten de kast neer op een niet geleidend ondergrond. Probleem nog niet weg? Een voor een onderdelen uitwisselen tot je het gevonden hebt. Dat zul je sowieso moeten doen en wij kunnen je niet helpen voor je zelf ontdekt hebt exact waar het probleem zit.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.