Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xp installeren/repair/opstarten niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-11 15:18
Nou na veel gezoek toch maar een nieuw topic.

Ik had wat last van geluid in mijn boxen en na wat driver updates en kabels checken, vond ik de volgende tip ergens op GOT.

====Oplossing:

Ga naar Apparaten beheer/Device manager vervolgens kijk je bij Computer. En als het goed is zie je daar "ACPI Uniprocessor PC" staan. Vervolgens rechtermuisknop daarop en kies voor Update driver. Daarna krijg je een schermpje te zien met de keuze automatisch en handmatig, kies voor handmatig. eenmaal op volgende geklikt kies je de onderste (ik wil zelf kiezen....) en klik dan het volgende aan:

"Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC"

klik op volgende en de driver wordt geinstalleerd, even een reboot en daarna nog 1x. En het geluid is zuiver en zonder gekraak, gehapper oid.

http://gathering.tweakers.../geluid%2Ckraakt%2Creboot

Ik wist niet goed wat het deed, dus ik had nog even een herstelpunt gemaakt. Nadat ik de driver had veranderd, wilde xp graag opnieuw starten. Dat heb ik gedaan en ik krijg nu zwart beeld meteen na het opstarten.

Ook veilige modus kom ik niet in (niet gewoon, met netwerkenmogelijkheden of comand prompt)
Nu wil ik een XP repair draaien vanaf een XP cd maar ook die start niet op.
Je hoort de cd opspinnen, maar 'druk een toets om vanaf de cd te starten' ofzoiets komt niet in beeld.
In de bios heb ik de cdrom als eerste boot gezet. De cd heb ik op een andere pc geprobeerd en daar start hij wel keurig op.

Ik weet nu niet meer wat ik kan doen. Zelf formateren lukt me zo niet, en ik wil graag veel gegevens op de schijf nog eraf halen voordat ik dat doe.

Het gaat om XP pro sp2
m2n-e sli met 4 gig ram

Alles functioneerde prima totdat ik die drivers verandere, dus het ligt niet aan de hardware, denk ik.

Hoe kom in in (veilige modus) xp of kan ik de repair uitvoeren???
Ik heb geen floppy drive in de PC zitten.

Verwijderd

Daar hebben ze dus een echte backup voor uitgevonden. Les geleerd? ;)

Je hebt nu waarschijnlijk je HAL veranderd. Dat is vrij lastig te herstellen.
De schijf moet je verder wel zonder problemen kunnen benaderen vanuit een andere PC of door te booten vanaf een Live CD.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2009 17:33 ]

• Jerox
niemand anders een tip?

Omdat ik toevallig nog een nieuwe HD had liggen heb ik die erin gedaan en de andere ontkoppeld.
Helaas kon ik nog steeds geen Win XP cd booten, dezelfde problemen.

Toen heb ik de ultimate boot disk gedownload en die boot wel. Ik kan dus ik het menu daarvan alle programmas van de cd runnen.

Hoe ga ik nu te werk om xp erop te krijgen? een duwtje in de goede richting zou mooi zijn...

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Jerox schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:46:
niemand anders een tip?

Omdat ik toevallig nog een nieuwe HD had liggen heb ik die erin gedaan en de andere ontkoppeld.

Toen heb ik de ultimate boot disk gedownload en die boot wel. Ik kan dus ik het menu daarvan alle programmas van de cd runnen.

Hoe ga ik nu te werk om xp erop te krijgen? een duwtje in de goede richting zou mooi zijn...
Tja, dus? Je pc kan wel booten van cd, maar je xp cd doet het niet? Dan ligt het dus aan die cd. Is het een originele of een gebrande? Brand opnieuw als het het laatste is, controleer op krassen etc als origineel.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Je nieuwe HD zal wel SATA zijn. Dat kent XP niet. Je moet de drivers van je mobo laden via F6 bij installatie, of een slipstreamed XP-disk maken met SP3 er in.

Hoe dat moet is via google goed te vinden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jerox schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:46:
Als je daar geen XP installatie op hebt staan is dat nogal wiedes ja :)
Of je bent iets vergeten te vertellen, dat kan natuurlijk ook.

Wat is er mis met de XP CD erin stoppen en booten van de CD en daar de Setup uitvoeren?

Onthoud: we moeten het doen met wat jij vertelt, want glazen bollen en Jomanda-gaven doen we niet aan ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
@alt-92,

Hij zegt ook niet dat Windows niet van zn nieuwe HD wil opstarten, maar dat de cd het nog steeds niet doet. De cd spint wel op, maar geeft geen 'druk op een toets om..' melding. Probleem met die cd dus.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Of in z'n bios staat de ide-modus verkeerd. Wil nog wel eens helpen om daar mee te spelen.

• Jerox
de xp cd is een orgineel, op een andere pc deed het goed. Net getest.
Ik zal kijken of ik nog een andere heb ik liggen.

De niewe HD is idd Sata, een samsung spinpoint 1tb. Ik dacht een kale HD, misschien wel zou toestaan om in de xp cd setup te komen.

Normaal gesproken format ik een HD door gewoon een windows cd erin te gooien en dan dat boot menu te volgen, maar daar kom ik dus niet in op dit moment. Waarom is me niet helemaal duidelijk.
Ik kom zelfs helemaal nergers, zoals in mijn eerste post staat, behalve nu dus de ultimate bootdisk.

thanks voor de tips, ik zal me even verdiepen in een slipstreamed XP-disk

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MaximusTG schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 22:06:
@alt-92,

Hij zegt ook niet dat Windows niet van zn nieuwe HD wil opstarten, maar dat de cd het nog steeds niet doet. De cd spint wel op, maar geeft geen 'druk op een toets om..' melding.
Dat zie ik nergens staan in die post hoor :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Wellicht is je optisch loopwerk ook sata.
Pagina: 1