[PC] The Spring Project

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
Mede-auteurs:
  • Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:08

AlexV

The Spring Project
Afbeeldingslocatie: http://spring.clan-sy.com/images/logo.png
Wat is Spring? :?

Spring is een opensource project om een nieuwe en flexibele RTS engine te maken.
What is Spring?
Spring is a project to create the best RTS ever (no joke). There are three principle goals which we hope to achieve.
  1. Reach a stage where TA Spring can flawlessly execute most of Total Annihilation's original gameplay, with its original units in their original format.
    • This goal has been achieved, Multiple TA-style mods are now around ranging from BOTA which is Basically OTA, to CA which rebalances most of the units and roles while keeping then graphical style. A bunch of non-TA mods are also available, such as; Kernel Panic, Gundam Annihilation, and 1944: Spring. Please see Mods for a complete list of Mods, as well as an explanation of the term "Mod"
  2. Add new features as we see fit, fix bugs, and release new versions when we feel it is appropriate to do so.
  3. Support the mod community as we see fit.
    • A quite robust modding system is implemented allowing ease of modding or just making a mutator for an existing mod. This can be done either mod or map side, allowing special buildings to be included in a map.
  4. Improving the already fine original TA Interface in a way that the Players will have more tactical Options, more Control, more Comfort and still don`t get lost, as long as they are willing to learn.
There has recently been added support for LUA widgets and gadgets which will help you customize the interface to your needs. The UI is personal again.

The goals might need an update.. -- Tim Blokdijk

Systeemeisen

Spring wordt ontwikkeld voor Windows, Mac en Linux. Hierzijn de verschillende versies voor de verschillende OS'en te downloaden. Let wel op: de versie voor de Mac wordt nog ontwikkeld, en is dus verre van af.

Minimum
  • 1 GHz single core CPU with SSE-Instructions
  • 512 MB of RAM
  • 64 MB Nvidia Geforce 3 graphics card
  • Roughly 200 MB of hard drive space, depending on how many maps and mods you download with the installer
Recommended
  • 2 GHz single core CPU or better
  • 1 GB of RAM or more
  • 256 MB Geforce 6600 Series graphics card or greater
  • 1 GB of hard drive space to accommodate more maps and mods
De systeemeisen die hierboven staan, zijn uit eigen ervaring net genoeg om het te kunnen spelen. Voor een goede game en online ervaring wordt een krachtiger systeem aangeraden. Aangezien online gevechten vaak groot zijn met vele units, wordt er minstens 2GB RAM aangeraden, net als een zo hoog mogelijk geklokte CPU. Er wordt momenteel een multi-threaded versie ontwikkeld, maar tot die af is, zal Spring alleen single threaded zijn. Spring heeft dus meer aan een hoog geklokte single core dan een laag geklokte dual core!

Download Spring

Spring kun je hier downloaden.

Mods

Er zijn verschillende mods te krijgen voor Spring. Deze mods kun je op meerdere manieren downloaden,
• Je kunt de mods via TASClient downloaden door op een server te klikken en dan wordt de mod en map automatisch voor je gedownload (werkt momenteel niet aangezien de torrent tracker down is).
• Je kunt de mods ook los downloaden op deze pagina. Mods en maps zijn verder te downloaden op www.springfiles.com.

Hier een aantal van de mods met een kleine beschrijving.

P.U.R.E.
A game based on a completely original IP, allowing players to participate in the epic, galaxy-spanning conflict between the human Resistance forces and the malevolent A.I. known as 'The Overmind

Gundam RTS
Set during the One-Year War in the Universal Century timeline of the Gundam Metaseries, Gundam RTS features fast, intense mech combat gameplay in a truly Gundam style.

Star Wars: Imperial Winter
A Star Wars themed game set in the troubled post-Return of the Jedi era, SW:IW features over a hundred units for the fractured Galactic Empire and Rebel Alliance fighting for control of the galaxy.

Evolution RTS
A new breed of Game for Spring. Prepare to engage in a war that changes every week, with objective based missions, evolving units, fast paced combat and a compelling plot line that YOU alter with every mission!

Spring: 1944
Spring:1944 is a WWII themed game based on the open source Spring Engine, with a goal is to create four fully functional sides (US, Germany, USSR, Britain) with period-accurate units and strengths. Realism is a primary design goal, second only to creating a game that is fun and accessible to play.

Kernel Panic
A game based around combat inside a computer, with 3 unique sides: the System, the Hacker and the Network waging war in a matrix of DOOM! Unlike other real time strategy games, no resource economy exists in KP, with the only constraints being time and space.

Expand and Exterminate
An original IP game loosely based around the Earth 2150 series of games.

Mods gebaseerd op Total Annihilation.
N.B.: Voor deze mods heb je originele bestanden nodig van Total Annihilation.

Complete Annihilation
CA is a regularly updated game that is often regarded as a showcase of what the Spring Engine can do. The game is designed with a flat tech tree, where the effectiveness of a unit is based on its appropriateness to the situation rather than lighter units being superseded by heavier ones. Although CA is a game that uses OTA content, it is currently working towards being TA-IP free.

XTA
Originally developed as a Total Annihilation mod by the Swedish Yankspankers, XTA is the Original Public Mod released with first versions of Spring. Development of this mod by the SYs has stopped a while ago, but it is still played and actively developed by the community .

Balanced Annihilation
BA is de meest gespeelde mod online, aangezien deze zeer gebalanceerd is, en het daarom altijd afhankelijk is van goed teamwork of je kunt winnen, of dat je zal verliezen. Als je je team tegen je in het harnas werkt, dan heb je grote kans dat je er alleen voor staat, en zeker aan het front is dat dodelijk. Bij BA staan teamwork en strategie dus centraal!
A popular, highly balanced mod based on the late, immensely popular mod Absolute Annihilation. BA is designed for competitive 1v1 gameplay but is also perfectly suited for larger team games.

Not Original Total Annihilation
Usually abbreviated to NOTA, Not Original Total Annihilation is a rethink of the Total Annihilation universe but completely different gameplay from OTA, focusing on huge battles where a minor skirmish can involve hundreds of units, and a completely rethought air and sea gameplay.

Maximum Annihilation
Maximum Annihilation's development started with using BA as basis but instead of just doing some minor refinements it leaps ahead and adds in new or removes content just like its "spiritual predecessors". The goal is to provide a more intense gameplay experience by adding new strategic possibilities and lots of interesting features without having superflous or extremely similar units.

Lobby clients

Er zijn nu twee lobby clients in omloop. Bij de nieuwe downloads van de engines wordt alleen nog SpringLobby meegeleverd, terwijl bij de oudere versies TASClient meegeleverd werd. Het voordeel van SpringLobby is dat het uitgebreider is, met meer mogelijkheden. Hier zit ook meteen een valkuil, het is zo uitgebreid dat het soms lastig is om te kunnen zien wat je nou moet doen. TASClient is een stuk simpeler, maar minder uitgebreid.

TASClient
TASClient
SpringLobby chatroom
SpringLobby chatroom
SpringLobby Battleroom
SpringLobby Battleroom

Spelers lijst

Plaats een berichtje met jouw nicknaam in TASClient of SpringLobby als je wilt dat ook jouw nicknaam in dit lijstje staat (vermeld ook eventueel de server als je een andere server gebruikt).
Server taspringmaster.clan-sy.com
GoT naamTASClient/SpringLobby naam
Dragon9114Dragon9114
TKingTKing
AlexV[GoT]AlexV
Live0nLiveon
Saampje1460Saampje17
!GN!T!ONKontact
Mythrillthijs

Vanaf nu hebben we ook de [GoT] clan op Spring. Lid worden is simpel. In de lobby typ je '/rename [GoT]je naam hier. Vervolgens word je uitgelogd. Dan log je opnieuw in met je nieuwe naam en klaar. Je zit nu bij de [GoT] clan. Voor de [GoT] clan chat typ je in de lobby '/join #GoT'. Nu zit je in de clan én in de chatroom.

Skirmish tegen AI

Als er even niemand is waar tegen je kunt spelen, is er nog altijd de mogelijkheid om tegen de AI te spelen.
Hier een kleine uitleg over hoe je dit kunt doen.

Via TASClient of SpringLobby
  1. start TASclient op.
  2. klik nu op host battle en kies welke mod je wilt spelen.
  3. klik op host.
  4. klik op Add bot en kies welke A.I je wilt gebruiken en in welk team je de A.I wilt hebben.
  5. nadat je op ready hebt gedrukt kun je het spel beginnen
Als je meteen wint dan kan het zijn dat de AI geen start positie kan kiezen. Dit kun je verhelpen door naar host battle -> game options te gaan en dan bij start position fixed position of random te kiezen.

Links

Officiële site
Pagina met mods
Officiele forum
Springinfo

Filmpjes & screenshots

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RedSvdnRuB01poIZvbPwl8w8/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jyeZD8ckYrXmuCwrZkFqxoIx/full.png

Nawoord

Dit was dan de openingspost van het Spring Project topic. Ik hoop dat we een gezellige en leuke discussie tegemoet kunnen gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt, aarzel dan niet om hier een berichtje achter te laten, of om AlexV een Direct Message te sturen; Dragon9114 heeft aangegeven minder met het topic te gaan doen.

Verder Wiethoofd bedankt voor het tweaken van de opmaak van het topic.

[ Voor 143% gewijzigd door AlexV op 14-03-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
er is een update gereleased voor Gundam RTS. versie 1.2F2
http://forums.smoth.net/v...f=2&t=2493&p=25586#p25586
en er is een leuk nieuw waarmee je missies kunt maken.
http://www.springinfo.info/?p=583

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapixx
  • Laatst online: 19-01-2018
Grapje zeker? Ik heb crysis gezien op very high, hoe denk je dat dit uitziet?

"Spring is a project to create the best RTS ever (no joke)." Tuurlijk...

[ Voor 33% gewijzigd door Lapixx op 29-04-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Er ontbreekt nogal wat info, er is dus alleen MP?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Lapixx schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 23:15:
Grapje zeker? Ik heb crysis gezien op very high, hoe denk je dat dit uitziet?
Ja? Dus? Wat wil je hiermee zeggen?
Postius schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 15:41:
Er ontbreekt nogal wat info, er is dus alleen MP?
Nee, ook SP, hangt af van de game, denk ik. Kernel Panic heeft sowieso ook SP.

Ik ben nu zelf Spring: 1944 aan het downloaden en heb net even KP gespeeld, maar vond het wel erg veel in één keer. Ik moest er eerst achter komen wat wat was (ik weet 't nog steeds niet) en wat de bedoeling was. Je moet dus gewoon mannetjes make en die andere kapot maken :+

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapixx
  • Laatst online: 19-01-2018
TKing schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 16:05:
[...]

Ja? Dus? Wat wil je hiermee zeggen?
Dat het slecht is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

* zAo heeft een hekel aan GFX-hoeren O-)

Tof initiatief en leuk om TA weer eens te kunnen spelen nu ik alleen Linux- en OSX bakken heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
*knip* Alles wat niet de grafische kwaliteit van Crysis heeft is slecht" da's een lekker genuanceerde mening...

Iemand post hier info over een open source RTS engine project (geen FPS, dus waarom je überhaupt de vergelijking maakt met Crysis is mij volkomen onduidelijk) en jij noemt het zonder verdere onderbouwing een grapje en slecht. *knip*

[ Voor 19% gewijzigd door PromoX op 04-04-2009 16:49 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 18:22

PromoX

Flying solo

Kunnen we hier gewoon weer ontopic en op een normale manier verder posten?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
ik heb een kleine beschrijving over hoe je tegen A.I kunt spelen in de TS gezet.
je kunt misschien beter eerst tegen iemand anders spelen die ook net begonnen is met het spelen van spring, want ik heb een paar keer geprobeert tegen A.I en mijn basis wordt telkens binnen 5 minuten overspoelt door ventjes . |:( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

dragon9114 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 21:04:
ik heb een kleine beschrijving over hoe je tegen A.I kunt spelen in de TS gezet.
je kunt misschien beter eerst tegen iemand anders spelen die ook net begonnen is met het spelen van spring, want ik heb een paar keer geprobeert tegen A.I en mijn basis wordt telkens binnen 5 minuten overspoelt door ventjes . |:( :+
Welke mods speel jij?

Voeg mij trouwens toe aan de spelerslijst (met één 'l' ;) )

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
TKing schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 21:28:
[...]

Welke mods speel jij?

Voeg mij trouwens toe aan de spelerslijst (met één 'l' ;) )
ik heb je toegevoegt en foutje verbetert :+ .

ik speel gundam RTS 1.2f1. 1.2F2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Ik heb de TS een flinke update gegeven, en dus schop ik het topic ook even mee :Y). Als er nog vragen of opmerkingen zijn, stuur mij een DM of laat hier een bericht achter. Ik hoop dat we hier met zijn alleen een leuke discussie van kunnen maken, en het topic weer een beetje leven in kunnen blazen.

We kunnen met alle speler die Spring spelen een clan oprichten, zodat we altijd in hetzelfde team spelen. Als we dit zouden doen zit ik te denken aan een [GoT] clannaam oid. Suggesties?

[ Voor 24% gewijzigd door AlexV op 05-12-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 21:01
AlexV schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:34:
Ik heb de TS een flinke update gegeven, en dus schop ik het topic ook even mee :Y). Als er nog vragen of opmerkingen zijn, stuur mij een DM of laat hier een bericht achter. Ik hoop dat we hier met zijn alleen een leuke discussie van kunnen maken, en het topic weer een beetje leven in kunnen blazen.

We kunnen met alle speler die Spring spelen een clan oprichten, zodat we altijd in hetzelfde team spelen. Als we dit zouden doen zit ik te denken aan een [GoT] clannaam oid. Suggesties?
wat is de meest gespeelde mod van spring?
Edit: oh laat maar, bedankt, overheen gelezen :p

[ Voor 3% gewijzigd door rubbieus op 05-12-2009 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Staat in de TS, maar dat is BA, oftewel Balanced Annihilation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Live0n
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-04-2024
zoals je weet heb ik een account en ben ik bereid tot het joinen van een mogelijke [GoT] clan ^^

account name: Liveon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Vanaf vandaag hebben we de [GoT] clan op Spring *O*. Aanmelden is simpel (ik quote de TS even):
Vanaf nu hebben we ook de [GoT] clan op Spring. Lid worden is simpel. In de lobby typ je '/rename [GoT]je naam hier'. Vervolgens word je uitgelogd. Dan log je opnieuw in met je nieuwe naam en klaar. Je zit nu bij de [GoT] clan. Voor de [GoT] clan chat typ je in de lobby '/join #GoT'. Nu zit je in de clan én in de chatroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:14
Ik heb beetje gekeken, maar als ik dus goed begrijp ehbben deze mensen een degelijke Engine gebouwd, waarop diverse games draaien.

Nu wil ik het graag eens proberen, gezien gratis is, maar ik heb nooit TA gespeeld, dus ik vroeg me af waar ik beste mee kan beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Kom een keer online (vermeld je username hier even ;) ) en schiet mij een keer aan ([GoT]PWnagePower). Ik ben meestal na 15.00 uur doordeweeks online, en in de weekenden vaak praktisch de hele dag. Als je mij een keer aanschiet dan zal ik je op weg helpen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
spring lobby 0.46 is uitgebracht, de torrent tracker is ook weer online :D

[ Voor 35% gewijzigd door dragon9114 op 09-01-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 20:48

BaT

TA Spring ooit wel eens gedaan; briljante '3D versie' van het al briljante Total Annihilation; vooral omdat SupCom niet zo heeel veel meer toevoegde aan TA:Spring; en de laatste gratis is.

Binnenkort maar weer eens proberen dan; het blijft een leuke RTS! Ik neem aan dat de BigBertha's er ook nog wel inzitten :9

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
BaT schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:41:
TA Spring ooit wel eens gedaan; briljante '3D versie' van het al briljante Total Annihilation; vooral omdat SupCom niet zo heeel veel meer toevoegde aan TA:Spring; en de laatste gratis is.

Binnenkort maar weer eens proberen dan; het blijft een leuke RTS! Ik neem aan dat de BigBertha's er ook nog wel inzitten :9
Jup, net als vulcans/buzzsaws en de plasm deflectors :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Mooie TS voor deze geniale engine.
Ik heb zelf veel Spring (en TA) gespeeld, tenminste tot een paar maanden terug. Omdat ik BA niet geweldig vind en zelf meer houdt van een tactisch CA spel, of een XTA potje, wat vaak op een wat kleinere schaal is dan je gemiddelde BA-Porc-fest. :')

Verder wel een toppertje though ! :)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
SirNobax schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:48:
Mooie TS voor deze geniale engine.
Ik heb zelf veel Spring (en TA) gespeeld, tenminste tot een paar maanden terug. Omdat ik BA niet geweldig vind en zelf meer houdt van een tactisch CA spel, of een XTA potje, wat vaak op een wat kleinere schaal is dan je gemiddelde BA-Porc-fest. :')

Verder wel een toppertje though ! :)
Zelf vind ik BA en Zoy Shooter de twee beste mods, de rest vind ik dan weer minder. In CA krijg ik 't niet voor elkaar een fatsoenlijk niet (super)speedmetal potje te spelen :P. Dat BA porcfest heb je helemaal gelijk in, vooral op DSD is het elk potje weer een enorm porcfest.

Heeft er eigenlijk iemand een keer zin om een potje tegen mij te spelen? :9 Mijn speeluren teller zit nu op 540 ingame uurtjes, iemand hier die daar overheen gaat? :P

[ Voor 10% gewijzigd door AlexV op 10-01-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCIAL
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:39
Flamen / Trollen is niet de bedoeling, als je niks nuttigs toe te voegen hebt houdt het dan voor je

[ Voor 73% gewijzigd door psychoclown op 10-01-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Ik kan ook aanraden om Complete Annihilation of Balanced Annihilation met een Chicken Defense bot te spelen. Dat vind ik persoonlijk erg leuk.
Het spel veranderd dan in een Tower-defense spel dat je ook natuurlijk via multiplayer co-op kan doen.
De AI zal verschillende waves van 'chickens' op de speler afsturen (dit zijn geen kippen maar aliens), waar weer verschillende types van zijn.

Lees meer hier

Het aanraden waard als je van tower defense houdt of geen zin hebt in multiplayer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
"Lang" geleden TA:spring eens geïnstalleerd, maar snapte er geen bal van. Inmiddels is de ontwikkeling een stuk verder zie ik en ben benieuwd het nog eens te proberen.

Draaien er hier mensen deze game op OSX? Is na al het gecompile de client zo ver werkend dat updates gemakkelijk te installeren? Of begint de hele installatie-riedel weer opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Gister dus de sprong gewaagd en geprobeerd Spring onder OSX aan de praat te krijgen. Compilen leek allemaal goed te gaan. Echter toen ik de game opstarte liep het in de soep.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
using default configuration source "/Users/user/.springrc"
[CMyMath::Init] CPU SSE mask: 126, flags:
    SSE 1.0:  1,  SSE 2.0:  1
    SSE 3.0:  1, SSSE 3.0:  1
    SSE 4.1:  1,  SSE 4.2:  0
    SSE 4.0A: 0,  SSE 5.0A: 0
    using streflop SSE FP-math mode, CPU supports SSE instructions
Could not create directory /usr/local/bin/spring: File exists
LogOutput initialized.
Spring 0.81.2.0
Build date/time: Mar  5 2010 23:21:36
Available log subsystems: Sound, VFS-detail, VFS, ArchiveScanner, unit, CollisionVolume, mapinfo
Enabled log subsystems: Sound, 
Enable or disable log subsystems using the LogSubsystems configuration key
  or the SPRING_LOG_SUBSYSTEMS environment variable (both comma separated).
Using read-write data directory: /Users/user/.spring/
Using read-only  data directory: /usr/local/share/games/spring/
Assertion failed: (writedir && writedir->writable), function GetWriteDir, file /Users/user/Desktop/spring_0.81.2/rts/System/FileSystem/FileSystemHandler.cpp, line 109.
Aborted (SIGABRT) in spring 0.81.2.0
Stacktrace:
0   spring                              0x0000000100625acd _ZN12CrashHandler12HandleSignalEi + 944 # NOTE: invalid stack-trace line -> not translating
1   libSystem.B.dylib                   0x00007fff8533ceaa _sigtramp + 26 # NOTE: invalid stack-trace line -> not translating
2   libSystem.B.dylib                   0x00007fff852e1bea tiny_malloc_from_free_list + 1196 # NOTE: invalid stack-trace line -> not translating
3   libSystem.B.dylib                   0x00007fff853b8e74 __pthread_markcancel + 0 # NOTE: invalid stack-trace line -> not translating
4   spring                              0x0000000100660133 _ZNK17FileSystemHandler11GetWriteDirEv + 101 # NOTE: invalid stack-trace line -> not translating
5   spring                              0x0000000100643f29 _ZN15CArchiveScannerC1Ev + 171 # NOTE: invalid stack-trace line -> not translating
6   spring                              0x000000010066131f _ZN17FileSystemHandler10InitializeEb + 133 # NOTE: invalid stack-trace line -> not translating
7   spring                              0x0000000100602a70 _ZN9SpringApp10InitializeEv + 260 # NOTE: invalid stack-trace line -> not translating
8   spring                              0x00000001006030e7 _ZN9SpringApp3RunEiPPc + 103 # NOTE: invalid stack-trace line -> not translating
9   spring                              0x00000001005efcd7 _Z3RuniPPc + 58 # NOTE: invalid stack-trace line -> not translating
10  spring                              0x00000001005f0079 SDL_main + 27 # NOTE: invalid stack-trace line -> not translating
11  spring                              0x000000010070ba90 -[SDLMain applicationDidFinishLaunching:] + 48
12  Foundation                          0x00007fff86dee85a _nsnote_callback + 167 # NOTE: invalid stack-trace line -> not translating
13  CoreFoundation                      0x00007fff8207fe3a __CFXNotificationPost + 954 # NOTE: invalid stack-trace line -> not translating
14  CoreFoundation                      0x00007fff8206c3e8 _CFXNotificationPostNotification + 200 # NOTE: invalid stack-trace line -> not translating
15  Foundation                          0x00007fff86de57c4 -[NSNotificationCenter postNotificationName:object:userInfo:] + 101
16  AppKit                              0x00007fff86127772 -[NSApplication _postDidFinishNotification] + 100
17  AppKit                              0x00007fff861276a7 -[NSApplication _sendFinishLaunchingNotification] + 66
18  AppKit                              0x00007fff861f2645 -[NSApplication(NSAppleEventHandling) _handleAEOpen:] + 219
19  AppKit                              0x00007fff861f22c1 -[NSApplication(NSAppleEventHandling) _handleCoreEvent:withReplyEvent:] + 77
20  Foundation                          0x00007fff86e1d156 -[NSAppleEventManager dispatchRawAppleEvent:withRawReply:handlerRefCon:] + 360
21  Foundation                          0x00007fff86e1cf86 _NSAppleEventManagerGenericHandler + 114 # NOTE: invalid stack-trace line -> not translating
22  AE                                  0x00007fff88412292 _Z20aeDispatchAppleEventPK6AEDescPS_jPh + 162 # NOTE: invalid stack-trace line -> not translating
23  AE                                  0x00007fff8841218b _ZL25dispatchEventAndSendReplyPK6AEDescPS_ + 32 # NOTE: invalid stack-trace line -> not translating
24  AE                                  0x00007fff88412095 aeProcessAppleEvent + 210 # NOTE: invalid stack-trace line -> not translating
25  HIToolbox                           0x00007fff829a5879 AEProcessAppleEvent + 48 # NOTE: invalid stack-trace line -> not translating
26  AppKit                              0x00007fff860f73d5 _DPSNextEvent + 1191 # NOTE: invalid stack-trace line -> not translating
27  AppKit                              0x00007fff860f6b41 -[NSApplication nextEventMatchingMask:untilDate:inMode:dequeue:] + 155
28  AppKit                              0x00007fff860bc747 -[NSApplication run] + 395
29  spring                              0x000000010070c0e3 main + 1299 # NOTE: invalid stack-trace line -> not translating
30  spring                              0x00000001000483c4 start + 52 # NOTE: invalid stack-trace line -> not translating
31  ???                                 0x0000000000000001 0x0 + 1 # NOTE: invalid stack-trace line -> not translating
Translated Stacktrace:
sh: addr2line: command not found
Warning: locale not supported by Xlib, locale set to C

Geen idee wat het allemaal inhoud, hopelijk komt er wat hulp van het springrts forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Intussen al iets gehoord via het forum?

Ook schijnt het dat de MT (MultiThreaded) versie ondertussen steeds verder komt met het ontwikkelen, hij wordt steeds stabieler.

[ Voor 4% gewijzigd door AlexV op 09-03-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Nee krijg geen reacties meer helaas. Heb ondertussen bootcamp met winxp geinstalleerd. Ik wacht wel tot er een keer een package gereleased word, gemak dient de mens :P

Het is wel een stuk verder ontwikkeld dan een aantal jaar geleden zeg. Heb een aantal potjes tegen een AI in singleplayer gespeeld. Kan het nog niet echt winnen, tenzij de AI zo dom is met zijn commander mij basis in te lopen. Er zijn ook zo veel bouw en unit opties dat ik daar nog al in verdwaald raak.

Tot nu toe alleen BA gespeeld, zometeen even CA downloaden en die eens testen.

Ook bezig met de propaganda machine, al 2 vrienden weten te strikken het ook eens te proberen en ik ben ook nog bezig met een aantal collega's O-)

[ Voor 6% gewijzigd door MonkeySandwich op 09-03-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Als je online speelt, kan je dan de nicks doorgeven zodat die ook in het lijstje voor de TS kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Dat kan, maar de meeste zijn volgens mij niet actief op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Ok, dan maakt het niet uit, ik zie vanzelf wel nieuwe nederlandse noobs verschijnen :Y).

Maar jij zit wel op GoT, dus wat is jouw nick in 't spel? Dan voeg ik die wel toe als je 't goed vindt (en als je online speelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Ik zal 'm posten zodra ik een nick heb aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Zet me er maar bij met de nickname "thijs"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Je staat er in ;).

Verder wil ik hier nog even op wijzen:
Vanaf nu hebben we ook de [GoT] clan op Spring. Lid worden is simpel. In de lobby typ je '/rename [GoT]je naam hier. Vervolgens word je uitgelogd. Dan log je opnieuw in met je nieuwe naam en klaar. Je zit nu bij de [GoT] clan. Voor de [GoT] clan chat typ je in de lobby '/join #GoT'. Nu zit je in de clan én in de chatroom.
Voordelen van de clantag zijn dat we elkaar makkelijk kunnen herkennen en dat we een apart channel hebben, namelijk #GoT. Ook heb ik mijn naam even veranderd in '[GoT]AlexV' zodat ik makkelijker herkenbaar ben voor nieuwe mensen die van hier komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Ik crashte vandaag, dus het was voor mij maar een kort potje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Om het topic nog maar even nieuw leven in te gaan blazen:

Er zijn de laatste tijd een aantal updates geweest in spring, onder andere de nieuwe engine (0.82.3) en ook is de TASClient lobby flink onder handen genomen. Zo heeft de TASClient lobby nu een zwarte layout ipv een wit/grijze en is het opstartscherm een samenvatting van de website van Spring. De échte veranderingen hebben onder de motorkap plaatsgevonden. Zo is spring nu voor het eerst multi-threaded, dit gebruik je door "spring-multithreaded.exe" op te starten.

Overigens is er ook minder goed nieuws voor de ATi gebruikers onder ons (waaronder de TS): Door een screw-up bij ATi zitten we al vanaf 10.5 (10.4 doet het wel goed) met een grijze laag vol met artifacts op de units/buildings. Ook heb je bij 10.7 dat je, zodra je begint te bouwen, het hele scherm groen wordt. Het probleem van de grijze units/buildings los je op door je drivers op 10.4 te houden. Het tweede probleem lost zich dan ook op. Mocht je geen last hebben van de grijze units/buildings, maar wel van het groene beeld, dan is de oplossing om de minimap uit te zetten. Dit doe je door in het spel op F11 te drukken en dan zorg je dat alles wat het woord "minimap" bevat op rood staat. Hoe het kan dat je scherm dan niet meer groen wordt is mij ook een raadsel 8)7.

TS zelf heeft nu (in ieder geval als spectator) last van een paars scherm als het spel net is opgestart en de spelers plekken mogen kiezen. Opzich niet heel lastig, maar toch wel jammer dat je de startposities etc zo niet kan zien. Na de start is alles wel goed.

Ook is er nu een Nederlands Channel in de lobby. Hier kom je in door "/join #nl" te typen als je in het chatdeel zit.

Hopen dat we dit topic weer een beetje nieuw leven in kunnen blazen, Spring blijft een leuk/interessant spel imho en verdient wel wat meer aandacht dan het nu krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
voor Gundam RTS en Kernel panic is er nu een installer waar alles al in zit, je hoeft dus alleen het spel te installeren en je kun meteen spelen :D
http://springrts.com/wiki/GamesDownloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Zijn er nog tweakers de dit spelen? De afgelopen dagen weer een beetje bezig maar ik kan er nog steeds niks van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobjol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-06 10:10
Na vele jaren speel ik Spring nog wekelijks, het wil nooit vervelen.
Er is zo'n handige ingame time commando "/ingame", hier het resultaat:
* Message from server: Your ingame time is 125572 minutes (2092 hours).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
* AlexV heeft maar 41371 minutes (689 hours) ;( :+.

Speel het verder op het moment niet zoveel, speel meer Minecraft of op m'n PS3. Irritante aan Spring online vind ik dat als de potjes zo groot worden dat het zo gaat laggen bij iedereen, verder blijft het een vet awesome spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Gister weer wat lekkere potjes FFA gespeeld (misschien kan ik beter zeggen gespec'd). Ik was nog lekker stumpy's aan het fabriceren en de T2 walste al door mijn kamp heen :P. End game rolde er zo'n 1600+ units door m'n beeld met gemiddeld 7 fps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobjol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-06 10:10
En nog even stieken reclame maken voor mijn site. :9
Op *snip* vind je alle 2000+ downloads voor spring!

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 04-08-2011 14:21 ]

Pagina: 1