Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan XP niet installeren wegens compatibiliteitsproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed,

Ik heb dus W7 32, W7 64 en Vista 64 geïnstalleerd in een triple boot opstelling.

Nu wil ik XP home installeren op de partitie waar nu W7 32 bit staat. Ik kan niet via de cd booten, dan krijg ik na het inladen van de gebruikelijke installatie rommel een blauw scherm met een code, en moet ik de pc uitzetten.

In Windows lukt het ook niet, want dan krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/3261/troep.th.jpg

Ik heb eigenlijk geen zin om de hele harde schijf te moeten formatteren, want dan moet ik drie besturingssystemen gaan installeren.. Het is trouwens ook nog maar de vraag of die truc überhaupt wel gaat werken..

Is dit een truc van Microsoft om mensen naar Vista te dwingen ofzo?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2009 17:31 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:14:

En verwacht je nu nog een serieus antwoord?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 14:48

painkill

Pain(k)(ill)

Heb je geen apparaten/hardware wat alleen met vista op windows 7 werkt?

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

alt-92 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:30:
[...]

En verwacht je nu nog een serieus antwoord?
Is die aanname zo raar?? We weten allemaal hoe MS fabrikanten en gebruikers wil dwingen om op Vista over te stappen dus IK kan me wel in deze uitspraak vinden. BTW ik zit met hetzelfde probleem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:14:
Goed,

Ik heb dus W7 32, W7 64 en Vista 64 geïnstalleerd in een triple boot opstelling.

Nu wil ik XP home installeren op de partitie waar nu W7 32 bit staat. Ik kan niet via de cd booten, dan krijg ik na het inladen van de gebruikelijke installatie rommel een blauw scherm met een code, en moet ik de pc uitzetten.

In Windows lukt het ook niet, want dan krijg ik de volgende melding:

[afbeelding]

Ik heb eigenlijk geen zin om de hele harde schijf te moeten formatteren, want dan moet ik drie besturingssystemen gaan installeren.. Het is trouwens ook nog maar de vraag of die truc überhaupt wel gaat werken..

Ik denk dat ik een oplossing voor ons probleem heb gevonden. Ik had idd dezelfde foutcode als in het draadje aangegeven, vergelijk die even met jou foutcode tijdens installatie. Zie hier het bericht
Het probleem heeft te maken met schrijfrechten naar je HDD in combinatie met een unattandend versie van Windows die je wil installeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het had inderdaad met de BIOS instellingen van de SATA schijf te maken. Ik had hem AHCI staan, nu weer even op IDE. Ga morgen eens kijken of ik de P6T Deluxe drivers inderdaad op die manier van jou link kan slipstreamen...

Bedankt! :)
Pagina: 1