Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:53

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
In navolging van dit bericht:
nieuws: 'Phenom II X3 blijkt vier werkende cores te hebben'

bedacht ik mij dat het ook mogelijk moet zijn om mijn binnenkort binnen te krijgen Athlon X2 (welke in feite een Phenom II is) met 3 cores te laten draaien. Op hardware.info werd ook al gezegd dat het aantal van 6mb cache wel erg vreemd is voor een dual core processor en ze verwachtten daar dus ook dat het een triple core processor is. Maar nu vroeg ik mij dus af hoe ik dit voor elkaar ga fietsen als ik hem straks binnen krijg...

Bij voorbaat dank.

[dagdroom-modus] en hoe groot is de kans dan dat ik die alle vier de cores draaiend krijg op de dual core 8). Lijkt me wel bruut om een X2 2.7 ghz processor uiteindelijk op X4 @ 3.2 ghz (overklokken :*) ) te draaien. Dan heb ik voor 60 eu een processorsnelheid die amd nog niet eens op de markt heeft.[/dagdroom modus]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Sowieso werkte het niet bij elke X3 processor én niet bij elk moederbord. Dus ik acht de kans dat het je gaat lukken niet bijzonder groot. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Het moederbord dat ik erbij besteld heb heeft een nVidia nForce 750A SLI chipset, terwijl de X3 met een 790FX bord op 4 cores kon draaien. Ik vroeg me voornamelijk af of er een redelijke kans is dat ik op de 7750 een derde core aan de slag krijg, want dan is het misschien slimmer om toch ff ander moederbord uit te kiezen. Een extra draaiende core zorgt immers voor behoorlijk wat prestatiewinst.

PS de nVidia nForce 750A SLI is gekozen vanwege de SLI mogelijkheden met een nvdia kaart dus vandaar dat ik hem ook niet zomaar opzij zet.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Tenzij ik me heel erg vergis is een Athlon X2 7750 geen Phenom II maar een Phenom. Dit blijkt onder andere uit het feit dat ie op 65nm gemaakt is en niet op 45nm.

Voor zover ik weet is geen enkele Phenom I geunlocked op dergelijke wijze. Maar mocht het toch mogelijk zijn, dan alleen middels ACC en dus alleen op een moederbord met een SB750 van AMD. Je Nvidia bordje gaat dat dus sowieso onmogelijk kunnen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
De X2 7750 is inderdaad een beetje vreemde eet in de bijt maar het is in feite een quad core waarbij slechts 2 cores zijn ingeschakeld. Mede hierdoor is het energieverbruik relatief hoog. Check bijv deze review. Maarja ik ben dus benieuwd of er een kansje in zit dat ik één van de twee cores dus toch nog tot leven zou kunnen wekken.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HetWonder schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 23:43:
De X2 7750 is inderdaad een beetje vreemde eet in de bijt maar het is in feite een quad core waarbij slechts 2 cores zijn ingeschakeld. Mede hierdoor is het energieverbruik relatief hoog. Check bijv deze review. Maarja ik ben dus benieuwd of er een kansje in zit dat ik één van de twee cores dus toch nog tot leven zou kunnen wekken.
Je hebt een punt dat je dat moet checken. maar het is waarschijnlijk toch een phenom (1 kuma)toch.....
zie het verbruik brengt je toch weer bij de eerste versie Phenom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Kleine update voor de geinteresseerden; via diverse bronnen op internet blijkt het toch mogelijk de 7750 te laten draaien met maar liefst VIER cores. Ik ga het vanavond thuis even testen want het klinkt bijna te mooi om waar te zijn, een quad core voor nog geen 70 euro..

Ik houd jullie iig op de hoogte

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:51
Ik heb gehoord dat dit alleen met het SB750 chipset wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:23

Q-bone

Dusss...

790 chipset/platform toch? kan dan toch ook een gx zijn?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:45
Zie ook het artikel op de frontpage van 25 april:
nieuws: 'Twee inactieve cores op Athlon 7750 kunnen ingeschakeld worden'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is het ook pas één keer gelukt, en dat was met een ASRock A790GX. Het zou ook kunnen dat die andere twee kernen niet honderd procent werken. ondanks dat toch succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

790 chipset met een SB750 southbridge staat mij bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overclocken kan je helemaal wel vergeten, die cores zijn niet voor niets uitgeschakelt ;)
ALS ze al stabiel zijn op stock snelheid dan zullen ze dat zeker niet zijn met een OC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 12:14
Je moet ook weten dat dat die cores instabiel kunnen zijn, of fouten kunnen veroorzaken of wat dan ook he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 19:44
Zoals eerder vermeld moet je erop rekenen dat de cores die je eventueel weer ge'enabled krijgt vaak grove fouten bevatten en zo voor een systeem vol fouten zorgen. Mocht je 1 core extra werkend krijgen dan zou ik echt 3 dagen lang m'n cpu stressen ofzo om te testen. Vaak worden ze uitgeschakeld als ze bepaalde opties niet trekken of als ze niet mee kunnen komen op stock speed met de andere cores.

Tevens moet je beschikken over een cpu uit net dié batch die eventueel zo'n optie zou kunnen hebben, een moederbord dat die core ook daadwerkelijk aan kan krijgen en het belangrijkste zal nog wel geluk en toeval zijn ;)

Maw:
Reken er maar niet teveel op...

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Een quadcore op 3.2 GHz van AMD bestaat al :) de Phenom II 955 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Topic is van februari, toen was die er nog niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Defeater schreef op donderdag 30 april 2009 @ 19:35:
Een quadcore op 3.2 GHz van AMD bestaat al :) de Phenom II 955 ;)
Er zit alleen wel veel verschil in performance tussen een Phenom II en een Phenom (Athlon 7750 met vier cores) :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik heb het net even geprobeerd maar hier werkt het niet. :)

Asus M4A78-E (790GX chipset met SB750) met Athlon X2 7750

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Wat deze meneer dus zegt. Lees ook even de (+1) reacties door. Schept wat meer duidelijkheid.
ScrooLoose schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:17:
Ik heb het net even geprobeerd maar hier werkt het niet. :)

Asus M4A78-E (790GX chipset met SB750) met Athlon X2 7750
Dat Asus bordje faalt sowieso met het inschakelen van uitgeschakelde cores. Kijk maar eens bij wat reviews, de ASRock bordjes en de Gigabyte bordjes willen het namelijk wel, waar de Asus faalt. Hadden ze gestest met een X3 720 waarvan ze wisten dat de 4de core werkte en stabiel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
jammer genoeg las ik dit bericht te laat, en kocht ik een asrock met een 480X chipset :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:06:
[...]

Er zit alleen wel veel verschil in performance tussen een Phenom II en een Phenom (Athlon 7750 met vier cores) :)
Zeg ik dat dan> 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:19:
[...]

Nee, volgens mij was die reactie voor iemand anders. :P
Oh oke :P
Pagina: 1